آخرین اخبار

6. خرداد 1399 - 0:23   |   کد مطلب: 38334
گرامیداشت مناسبت های ملی و دینی در سایه کرونا کمرنگ نشود!
برنامه های مسئولان تویسرکانی برای سالروز ارتحال امام(ره) چیست؟
تویسرکانی ها با توجه به اینکه در روز جهانی قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه های ابتکاری فرهنگی و عملیاتی متناسب با روزگار کرونایی مشاهده نکردند، این سوال را می پرسند که برنامه های مسئولان تویسرکانی برای سالروز ارتحال امام(ره) چیست؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند ماهی است که شیوع کرونا عمده برنامه ها و مراسم های متعدد گروهی و پرتجمع را تحت تأثیر قرار داده است و برنامه های جمعی به طور معمول و البته می بایست طبق دستورالعمل های لازم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل، نیمه تعطیل و یا با تغییر در نحوه اجرای آن روبرو شود.

همچنان که مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند، اما هر چند ناقص برخی از فعالیت های آموزشی این مراکز آموزشی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیگیری و انجام شد.

و یا اینکه صنوف مختلف با رعایت ضوابط برای خدمت دهی به مردم پس از مدتی تعطیلی، بازگشایی شد و حتی شاهد اجرای مراسم جشن های شعبانیه و شب های قدر یا به صورت مجازی و یا به صورت حضوری و با حفظ تمام نکات بهداشتی بودیم.

حتی نماز عید فطر سال جاری نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شکل اقامه نماز در مساجد هر محله و نه به صورت متمرکز برگزار شد.

پس می توان با تدابیر اندیشیده شده هم برنامه های فرهنگی، معنوی و اجتماعی را پیش برد و هم نکات بهداشتی را با توجه به شیوع کرونا در نظر گرفت.

به سراغ موضوع اصلی خودمان می رویم، روز جهانی قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر برای ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که در تمام شهرستان های کشور هر ساله جلساتی برای هماهنگی برنامه های متعدد از سوی ستاد گرامیداشت روز قدس و سالروز فتح خرمشهر، به ریاست فرماندار آن شهرستان برپا می شود.

اما در سال جاری هیچ گونه جلسه ای طبق شواهد برای طرح، تدوین و عملیاتی کردن ویژه برنامه های این دو روز تاریخی متناسب با شرایط روز و شیوع کرونا نه طرح ریزی شد و نه اجرایی.

در عمل به ظاهر نه تدبیری بود، نه برنامه ای و نه عملی.فرماندار تویسرکان در هر دو روز به ارسال دو پیام در کانال تلگرامی طلوع تویسرکان که منتسب به فرمانداری است بسنده کرد و مسئولان برای سالروز آزادسازی خرمشهر هم تنها به غبارروبی گلزار شهدای گمنام واقع در تپه نورالشهداء اکتفا کردند.  

مسئله ای که پیش تر در سایت خبری رودآور در گزارشی با عنوان " کم حوصلگی مسئولان تویسرکانی در سالروز فتح خرمشهر؛/تمام برنامه های سوم خرداد تویسرکان: غبارروبی گلزار شهدا! " هم به آن اشاره شده بود.

آیا مسئولان تویسرکان ضعف مدیریتی در اجرای برنامه های فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی خود را پشت کرونا پنهان کرده اند؟ آیا در عمل هیچ برنامه ای ابتکاری نباید از آنان مشاهده می کردیم؟

رژه خودرویی و موتوری، پخش صوت با مضامین روز جهانی قدس و سوم خرداد از بلندگوهای مساجد و بسیاری از این برنامه ها که  می توانستند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرایی کنند، اما خبری از آن نبود.

سالروز ارتحال امام نزدیک است، آیا مسئولان ارشد تویسرکانی برای این روز تدبیری از هم اینک اندیشیده اند؟ آیا از فکر و ایده های جوانان برای اجرای برنامه هایی متناسب با روزگار کرونایی بهره می گیرند.به راستی برنامه های مسئولان این شهرستان برای سالروز ارتحال امام(ره) چیست؟

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان