آخرین اخبار

22. خرداد 1399 - 6:16   |   کد مطلب: 38418
پوسترهای فضای مجازی خبر از نامزد شدن فرماندار تویسرکان برای عضویت در شورای اجرایی هلال احمر ملایر می دهد، در صورت منتخب شدن او در این شورا، کارهای محوله بر دوشش افزایش می یابد.این در حالی است که اخیرا مطالبه مردمی درخصوص شفاف سازی عملکرد فرماندار افزایش یافته و در مقابل، آن گونه که باید پاسخی نشنیده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در دنیای امروز طبیعی است که گاه گاهی برخی مدیران دستگاه های اجرایی یا کارمندان از یک شهرستان در شهرستان دیگر فعالیت کنند.
به طور مثال تویسرکانی های بسیاری هستند که در کلان شهرها مسئولیت های بزرگی را عهده دار شده اند و برای مردم آن شهرها مدیران غیربومی محسوب می شوند و بالعکس برخی دیگر از مدیران تویسرکانی غیربومی هستند.
در دنیای مدیریت این مسئله کار خطایی نیست، اما مشکل زمانی ایجاد می شود که مسئولیت اجرایی را فردی عهده دار است و به طور مستمر در شهرستان حضور ندارد، یک مدیر اجرایی نامش با خودش است و می بایست برای اجرای امور در شهر محل خدمتش ساکن و تمام فکر و ذهنش بر اجرای وظایفی باشد که بر عهده اش نهاده اند.
 اینکه آن مدیر پاسخگوی مردمی باشد و در برابر اقدامات انجام شده لااقل از سوی رسانه ها که به عنوان پل ارتباطی با مردم با مسئولان هستند، برنامه های خود را شرح دهد و برای مردم درباره عملکرد خود شفاف سازی کند، یک امر بدیهی و ضروری است.
اصطلاح مدیران پروازی یا نیمه پروازی به آن دست از مدیرانی می گویند که مدیریت یک اداره در شهری را بر عهده گرفته اما ساکن شهری دیگر هستند و این مسئله در سال های اخیر مردم را در شهرهای مختلف دچار چالش کرده است.
دقت شود که مدیران اجرایی با توجه به ضرورت وجود لحظه ای آن ها در بحران ها، می بایست به طور مستمر در شهرستان محل خدمت خود حضور داشته باشند.
و اما اینجا در تویسرکان شنیده شده که نماینده ارشد دولت در این شهرستان نامزد شورای اجرایی هلال احمر ملایر شده است! آقای استاندار در تویسرکان چه می گذرد؟ چرا مدیر ارشد در این شهرستان پاسخگوی افکار عموم در بسیاری از موارد نیست؟
 فرمانداری که وقت پاسخگویی حتی به خبرنگاران تویسرکانی درخصوص انتقال آرامستان به حوالی امامزاده ناصر(ع) ندارد، در صورت انتخاب شدن در شورای اجرایی هلال احمر ملایر آیا می تواند تمام فکر و ذهنش را متمرکز به محل خدمت اصلی خود کند؟ آیا اصلاً فرماندار تویسرکان مطلع است که ایجاد آرامستان جدید در این مکان خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان هاست و تاکنون در این باره برای تویسرکانی های همیشه نجیب بی پرده سخن گفته است؟ 
آیا  این فرماندار می تواند تمام فکر خود را به یافتن برنامه های جامع برای رفع مشکلات مردم روستاها به ویژه روستای شهرستانه که به تازگی فرماندار وعده بررسی مشکلات آنان درخصوص ایجاد پل بر روی رودخانه را داده معطوف کند؟
اصلاً مدیر ارشد دولت در تویسرکان تاکنون شفاف سازی کرده که در محل خدمت خود ساکن است؟ یا مدیر پروازی یا نیمه پروازی است؟ 
آیا فرماندار ملایری تویسرکان تاکنون از مسئول ملایری خانگرمز خواسته تا علت نابودی نزدیک به  100 رأس از وحوش این منطقه حفاظت شده در مدیریت چند ماهه خود را توضیح دهد؟ به راستی اقای حسینی فرماندار محترم چرا از مسئول ملایری خانگرمز نپرسیدید که علت نابودی آن همه وحوش تنها در فاصله چند ماهه مدیریت او چیست؟ 
 چرا تعداد مدیران ملایری در تویسرکان رو به افزایش است؟ به تازگی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان هم یک ملایری عهده دار شده است.
بارها و بارها این فرماندار به خبرنگاران وعده پیگیری درباره مشکلات گریبانگیر مردم داده اما تاکنون در این خصوص به صورت عملی، آن گونه که باید اقدامی خاصی مشاهده نشده است؟ 
حسینی فرماندار تویسرکان در زمان انتخابات به طور رسمی در جمع مسئولان گفته بود که؛ "اخیرا شنیده شده بعضی یا تعدادی از همکاران ما در فرمانداری، در این تشکیلات ۷۲ ملتی دارند با دهیاران، اعضای محترم شورای اسلامی روستاها، شهرها و بخش ها  و شهرستان ما تماس می گیرند، قطعیت هم ثابت شده است که اگر شما جامعه مخاطب من در این جلسه که به فلان فرد رأی دهید یا به فلان فرد رأی ندهید، اگر دهیار باشید یا رئیس  اداره عزل خواهید شد، اگر رئیس اداره یا دهیار یا شورای اسلامی پروژه های عمرانی شما کان لم یکن تلقی می کنیم، این حرف ها چیزی جز چرندیات نیست، چرا باید این مطرح شود؟" در آن روزها مردم تویسرکان خواستار آن شدند تا لااقل حسینی در این خصوص افشا کند که چه دستانی پشت پرده است و کارمند خاطی را معرفی کند، اما او در این باره اقدام عملی خاصی انجام نداد، آیا فرمانداری که فرصت پاسخگویی به سوالات مردمی و افکار عمومی در باره موضوعات مختلف را ندارد می تواند مسئولیتی دیگر به وظایف خود اضافه کند؟ 

به گزارش رودآور، بی تردید فرماندار تویسرکان اقدامات مناسبی هم برای مردم این دیار انجام داده که گاه  رسانه ای شده و گاه نشده، انتقادهای این مجموعه خبری همان مطالبات مردمی است و خواسته آنان از فرماندار شهرستانشان، چرا که یک رسانه پویا  می بایست پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.امید آنکه فرماندار تویسرکان همچون روزهای اول کاری خود در پاسخگویی به مطالبات مردمی وارد میدان شود و درخصوص مسائل اخیر شفاف و بی پرده با مردم سخن بگوید.

زنگنه
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان