آخرین اخبار

17. مهر 1395 - 21:52   |   کد مطلب: 24509
در ماه محرم، نوجوانان عاشورایی در همایشی با عنوان "احلی من العسل" و در جوار بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان در سوگ شهیدان کربلا عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، در همایشی با حضور مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه، نوجوانان تویسرکانی با ایجاد دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و به ویژه الگوی نمونه ای نوجوانان عاشورایی در دشت کربلا، قاسم ابن الحسن(ع) عزاداری کردند.

قاسم ابن الحسن(ع) نوجوان سیزده ساله است که در قیام عاشورا در جایت از ولی زمان خود به میدان آمد، در آن روز یعنی عاشورا سال 61 هجری قمری، امام حسین(ع) از امام خود پرسید: من هم شهید می شوم؟ و امام حسین (ع) فرمودند: شهادت در نزد تو چگونه است؟ قاسم پاسخ داد: احلی من العسل.

یه همین مناسبت عزاداری جوانان و نوجوانان تویسرکانی در امامزاده باباپیرعلی (ع) شهر فرسفج و امامزاده علی اصغر (ع) روستای ولاشجرد به نام "احلی من العسل" با الگوگیری از از جانفشانی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در تویسرکان برگزار شد.

در این همایش  نوجوان و جوانان تویسرکانی با تأسی از نوجوان شهید کربلا در لبیک به سالار شهیدان یا حسین گویان عزاداری کردند.

.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان