آخرین اخبار

27. اسفند 1395 - 13:26   |   کد مطلب: 27419
روایتی از نخستین مهمانان نوروزی خانواده های ایرانی؛
سرزنده؛ همچون ماهی قرمز شب عید، در دستان ماهی فروشان کوچک+تصاویر
امروز در بازار خرید و فروش ماهی قرمز شب عید سرزنده بودن را از کودکان ماهی فروشی آموختم، که بدون توجه به رکود اقتصادی حاکم بر زندگی خانواده هایشان با فروش ماهی خنده بر لبان هم سن و سالان خود جاری می کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور، روزهای پایانی سال در حال گذر است و دو روزی بیشتر تا لحظه تحویل سال باقی نمانده است و این جا در تویسرکان هستند ماهی فروشانی که ماهی قرمز سفره هفت سین شب عید را در بازار عرضه کرده اند.

آقا، خانم، ماهی قرمز نمی خرید؟ قشنگ و زیبا هستند، آقا برای کوچولیتان ماهی بخرید، نگاه کن نگاهش به ماهی های من دوخته است، بخر و خوشحالش کن و به این ترتیب کودک ماهی فروش ماهی خود را به فروش می رساند و دخترک که هنوز تنگی برای ماهی خود نخریده ماهی را با کمی آب درون کیسه فریزری می اندازد و لی لی کنان در کنارش مادرش به خانه می روند.

کودک ماهی فروش دیگری هم باز به همین طریق بازار گرمی می کند و کم کم ماهی های خود را به فروش می رساند.

بانویی در این میان از با ذوق کردن فرزندش برای خرید برای ماهی قرمزهای کوچک هم خوشحال می شود و گوید: ماهی های سر سفره هفت سین اولین مهمانان نوروزی خانه ما هستند که سرزندگی را برایمان به تصویر می کشند.

شهروند دیگر تویسرکانی نیز عنوان می کند: شاید بازار کسب و کار شب عید رونق چندانی به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم نداشته باشد اما همچنان بازار ماهی فروشی گرم گرم است.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان