آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 16:03   |   کد مطلب: 28180
این روزها همزمان با فصل بهار و دومین ماه از این فصل زیبا و رویایی در بهشت غرب ایران یعنی در تویسرکان، چیدن گیاه ریواس نیز در مناطق کوهپایه ای این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ همزمان با فصل زیبای بهار گیاهان دارویی بسیاری نیز خودنمایی می کند، گیاهانی که هر کدام از آن ها می تواند درمان کننده بسیاری از بیماری ها باشد و از این میان گیاه ریواس در ارتفاعات تویسرکان نیز به صورت طبیعی و دیمی رشد می کند.

ریواس گیاهی است ترش مزه و خرودنی و علاوه بر آن که خواص طبی بسیاری دارد، بانوان خوش ذوق و سلیقه تویسرکانی از آن برای تهیه خورش ریواس استفاده می کنند و در مجالس خود بر سر سفره ها می گذارند.

کودکان عاشق تنقلات و به ویژه لواشک به دلیل ترش مزه بودن آن هستند، گاهی این دست خوراکی ها بهداشتی و استاندارد نیست، از این رو عده ای از تویسرکانی ها برای کودکان خود ریواس خریداری کرده و یا خود به کوه و صحرا می روند تا برای کودکان خودشان که دوستدار خوراکی های ترش مزه هستند، گیاهی همچون ریواس که سرشار از موادمغذی و ویتامین ها است، تهیه کنند.

گفته می شود که این گیاه ترش و بهاری کاهش دهنده کلسترول و فشار خون است و علاوه بر آن که منبع مناسبی برای تأمین کلسیم بوده از ویتامین K نیز برخوردار است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان