آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1398 - 14:51   |   کد مطلب: 35571
گرچه بالا رفتن قیمت شکر، زمینه ساز افزایش قیمت زولبیا و بامیه در کشور شده، اما همچنان بازار فلروش این شیرینی ویژه رمضان، داغ است و البته عده ی هم هستند که تنها با تهیه 250 گرم از این شیرینی کام خود را در افطاری ها شیرین می کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور، همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان، بازار شیرینی های مخصوص این ماه از جمله زولبیا و بامیه در سراسر کشور داغ داع می شود و در تویسرکان هم اوضاع به همین منوال است.
امروز به یکی از کارگاه های تولید این شیرینی ویژه رمضان در این شهرستان می رویم.  به گفته مسئولان حوزه بهداشت محیط مردم عزیز می توانند زولبیا و بامیه مورد نیاز خود را از مراکز تولید و عرضه مطمئن در شهرستان تهیه کنند.
گاهی پیش می آید که دست فروشان هم اقدام به عرضه این شیرینی می کنند اما باید مراقب بود که نکات بهداشتی در تهیه و توزیع آن رعایت شده باشد.
و اما این روزها گرچه قیمت زولبیا و بامیه به علت افزایش شکر حتی در برخی مناطق به 20 هزار تومان هم می رسد، با این حال مردم همچنان استقبالی نسبی، از این شیرینی برای رنگین کردن سفره های افطاری خود دارند.
سوری یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور با بیان اینکه هرزچندگاهی در این ماه پر برکت اقدام به خرید زولبیا و بامیه می کند، گفت: امیدواریم که ناظران بهداشت و بازرسان این حوزه نظارت ویژه ای بر مراکز تولید و عرضه این شیرینی خوشمز داشته باشند.
وی اظهار کرد: ما از نحوه تهیه زولبیا و بامیه آگاهی نداریم و باید به قنادها اعتماد کنیم و البته تاکنون خوشبختانه مسئله ای رخ نداده است.
* افزایش قیمت شکر، شیرینی های مخصوص رمضان را گران کرده
عبدالملکی دیگر شهروند تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگر رودآور، عنوان کرد: گاهی پیش می آید که برخی زولبیا و بامیه ها کیفیت خوبی ندارند، اما در این اوضاع و احوال نامناسب معیشت مردم و گرانی ها، از آنجا که این زولبیا و بامیه ها کم کیفیت ارزان تر به فروش می رسند، بالاجبار برای آن که فرزندانمان لااقل مزه آن را بچشند خریداری می کنم.
وی تصریح کرد: می گویند قیمت شکر به 9 هزار و حتی بیشتر از این ها رسیده و قنادان هم چاره ای جز گران تر فروختن زولبیا و بامیه تولید شده خود ندارند.
* ضرورت خریداری زولبیا و بامیه از مراکز معتبر
الوندی دیگر شهروند تویسرکانی هم گفت: برخی ها در این اوضاع به دنبال سودجویی در هیاهوی بازار داغ خرید و فروش زولبیا و بامیه هستند و تولیدات بی کیفیت را که معلوم نیست در کدام مکان تهیه می کنند برای فروش به بازار می آورند، البته این مطلب در تویسرکان کمتر دیده شده است.
وی ادامه داد: گاهی اوقات قنادان همه موارد بهداشتی برای تهیه زولبیا و بامیه را رعایت می کنند، اما پیش آمده که در طولانی‌مدت آن را در فضای باز نگهداری می کنند، بدین ترتبیب از کیفیت این شیرینی کاسته می شود.
به گزارش خبرنگار رودآور؛ به گفته کارشناسان حوزه بهداشت محیط شهروندان عزیز در تهیه زولبیا و بامیه نسبت به کیفیت آن دقت بیشتری داشته باشند و اگر این شیرینی سوخته تر و تیره تر بود خریداری نکنند، چرا که این خصوصیات  زولبیا و بامیه نشان دهنده آن است که در روغنی جوشیده، تهیه شده است و مرغوبیتی ندارد.
زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان