آخرین اخبار

19. شهريور 1398 - 14:19   |   کد مطلب: 36464
شهرستان تویسرکان در روز عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، شهرستان تویسرکان همزمان با روز عاشورای حسینی، غرق در عزا و ماتم شد و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به سوگواری و عزاداری در مظلومیت سیدالشهدا و یارانش پرداختند.

عزاداران این شهر با شور و شعور حسینی به خیابان ها آمدند تا حماسه ای دیگر را به عشق اهل بیت (علیهم السلام) بویژه سرور و سالار شهیدان و ندا دهنده حق و آزادگی خلق کنند و شور دیگری را با شعوری که سابقه طولانی از ارادت به مولا و سرورشان دارند، بیافرینند.

اقشار مختلف مردم مراسم عزاداری عاشورای حسینی را با شکوه خاصی برگزار و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، مظلومیت، شجاعت، ایثار، فداکاری و آزادگی سیدالشهدا را بیان کردند.

مردم سوگوار و عزادار شهرستان تویسرکان در سالروز عاشورای حسینی به صورت سیاهپوش، در قالب هیئات و دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی از صبح امروز در خیابان ها به عزاداری پرداختند. نزدیک به ظهر عاشورا قبل از اذان طوق ها را به نشانه شهادت امام حسین(علیه السلام)، حضرت عباس (علیه السلام) و یاران با وفای ایشان خم کرده و خیمه ها آتش زده شد و هم بر سر و صورت خود زدنند و فریاد یا حسینشان برخاست.فریاد یا محمدا ....

مداحان اهل بیت (علیهم السلام) اسارت خاندان نبوی را با اشعاری سوزناک بیان کرده و بعد از آن همه دستان خود را به سوی آسمان بلند و دعا کردند. خدا می داند که حاجت هر کدام چیست ولی آن چه که مسلم است و در تمامی دعاها نقش بسته است همانا دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می باشد و دعا کردند برای تعجیل در ظهور آن منتقم خون امام حسین(علیه السلام).اللهم عجل لولیک الفرج.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان