آخرین اخبار

17. آذر 1399 - 7:19   |   کد مطلب: 39145
سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان با اعلام اینکه کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود به عنوان فاتحان طرح سیمرغ، صعود به قله کوبری را در دستور کار خود دارند، گفت: شرایط صعود با وجود دو پناهگاه در مسیر بام همدان محقق شدنی است و نصب تابلوهای راهنما و تفسیر مسیر هم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی با اعلام سازمان نقشه برداری کشور قله کوبری با ارتفاع ۳ هزار و ۵۸۶ متر در تویسرکان و پس از تایید فدارسیون کوهنوردی کشور به عنوان مرتفع ترین قله و بام جدید استان همدان معرفی شد.

مسئله ای که به همت نماینده مردم تویسرکان در مجلس، اداره ورزش و جوانان و کوهنوردان پر تلاش این شهرستان تحقق یافت.

بدین ترتیب این قله در فهرست طرح سیمرغ کوه های کشور قرار گرفت و کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود در پروژه سیمرغ باید صعود به این قله را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

محسن شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ در خصوص آمادگی شهرستان برای فراهم ساختن شرایط صعود کوهنوردان به قله کوبری، گفت: شرایط صعود با وجود دو پناهگاه مسیر محقق شدنی است و کوهنوردان بسیاری به این قله صعود داشته اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تابلو موقت قله کوبری نصب شده، اظهار کرد: به طور معمول کوهنوردان برای ثبت نام خود در لیست فاتحان طرح سیمرغ، صعود خود به مرتفع ترین قله های هر استان را از اواخر فرودین و در فصل بهار و تابستان انجام می دهند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان افزود: بنابراین بنا داریم رونمایی از تابلو اصلی معرفی قله کوبری به عنوان بام جدید استان همدان را در اواخر فروردین ماه انجام دهیم.

شایسته تصریح کرد: همچنین نصب تابلو راهنمای مسیر و تفسیر مسیر قله نیز در شهر تویسرکان و سرکان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان