آخرین اخبار

22. اسفند 1393 - 20:09   |   کد مطلب: 17709
مسئولان تویسرکانی چگونه گردشگران نوروزی را جذب و حفظ می کنند؟!
آرامگاه میررضی آرتیمانی دیگر زیبا نیست/ میررضی در سیطره زباله ها و محوطه ای نازیبا
تعطیلات نوروزی در پیش است و گردشگرانی در راه تویسرکان هستند، اما وضعیت محوطه اطراف آرامگاه میرضی در این شهرستان نامناسب است و سزاوار تویسرکان با این همه قدمت تاریخی و فرهنگی نیست که با زباله به استقبال میهمانان نوروزی رود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حدود ده سال پیش بود که میراث فرهنگی اقدام به محوطه سازی و ایجاد فضای سبز در ضلع غربی آرامگاه رضی الدین آرتیمانی نمود اما متاسفانه هیچگاه این محوطه سازی به طور صحیح و کامل در اختیار مردم وگردشگران قرار نگرفت، زیرا با وجود هزینه بسیار بالایی که برای این محوطه سازی صورت گرفت اما متاسفانه سنگ فرش محوطه ها وبند کشی دیوار های سنگی به طور کامل صورت نگرفت و مقدار زیادی خاک و نخاله ساختمانی و زباله در کنار این محوطه به شکلی بد رها شد.

طی مرور زمان و بلااستفاده ماندن محوطه و عدم رسیدگی مسئولین شهرستان تویسرکان و میراث فرهنگی استان همدان به محوطه غربی آرامگاه رضی الدین آرتیمانی ضرر دو چندان شد و محوطه سازی های صورت گرفته نیز که هزینه ایی میلیاردی برای ساخت آن شده بود به آرامی در حال تخریب شدن قرار گرفت.

همچنین همزمان با محوطه سازی ضلع غربی آرامگاه رضی الدین آرتیمانی بلوار منتهی به این آرامگاه نیز تغییر مسیر داده شد که متاسفانه در طی بیش از ده سال گذشته این تغییر مسیر چند متری هنوز کامل نشده است و گردشگران مجبورند از میان نخاله ها و مسیری ناهموار و غیر اصولی به سمت آرامگاه مسیر خود را کج کنند و از میان چاله آبی که مسیر آب قنات مجاورآرامگاه است تنی به آب بزنند.

حال از مسئولین میراث فرهنگی پایتخت تاریخ و تمدن ایران استان همدان وسایر مسیولین شهرستان تویسرکان به ویژه از مسئولان ارشد شهرستانی این سوالات را می پرسیم که:

1ـ  آیا تاکنون از آرامگاه رضی الدین آرتیمانی شاعر نامی وبلند اوازه ایرانی که یکی از نماد های فرهنگی و تاریخی استان همدان است و هرساله پذیرای بسیاری از گردشگران است بازدید نداشته اید؟

2ـ آیا از بین رفتن هزینه های سنگین بیت المال و بلا استفاده رها شدن آن در خور توجه نبوده است؟

3ـ آیا ده سال زمان کافی نبوده است تا این مکان دیده شود ومورد توجه قرار گیرد؟

4ـ آیا استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین این گونه می خواهد به استقبال گردشگران نوروزی برود؟

5ـ آیا نباید برای این مسایل کمی نگاه را ملی تر کرد و کوته بینی را کنار گذاشت؟

خواسته مردم تویسرکان از همه مسئولین امر در استان همدان وشهرستان تویسرکان انین است که با توجه به اینکه پاک سازی و زیبا سازی این محوطه به بودجه چندانی نیاز ندارد و فقط مدیریتی دلسوزانه را می طلب که اقدام به پاک سازی محوطه آرامگاه از زباله ونخاله کنند.

ماه اسفند زمان مناسب در ختکاری و ایجاد فضای سبز است پس تا دیر نشده می طلب مسئولن اقدامات لازم در راستای کاشت درخت در فضای سبز آرامگاه و پیاده رو های بلوار منتهی به این آرامگاه را انجام دهند تا جای زباله ونخاله را درختان بگیرند واین چند متر بلوار که تکمیل نشده است هر چه سریعترتکمیل شود.

خبرنگار افتخاری رودآور

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان