آخرین اخبار

28. اسفند 1394 - 18:10   |   کد مطلب: 22162
آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و یکی از انتقادات اصلی جمهوری خواهان در مقابل اوباما این است که با ایران مماشات میکند! لذا بنظر میرسد این موضع در محکوم کردن آزمایش موشکی ایران مصرف داخلی داشته و تا حدودی برای جلب افکار عمومی مردم آمریکا بر ضد ایران اتخاذ شده باشد.

به گزارش رودآور به نقل از وبلاگ اصلاح حسینی، غربیها به وضوح دریافته اند که قدرت نظامی ایران غیر قابل مذاکره و اصلا خارج از اختیارات مذاکره کنندگان هسته ای است و به قدرت غیر قابل انکار سپاه پاسداران به خوبی پی برده اند و میدانند با قطعنامه جدید راه بن بستی را میروند که فقط کشورهای دنیا را در این مقطع پسابرجامی به غرب بدبین تر میکند و مانعی بر سر راه اجرای برجام میشود زیرا هرگونه قطعنامه ای نیز مسلما تاثیری در اراده نظامی ایران ندارد.

در خبرها شنیدیم که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بین برخلاف آمریکا اظهار نظر کرده و آزمایش موشکی ایران را ناقض تعهدات بین المللی ایران ندانسته و این در حالی است که پس از اجرای برجام غربیها خودشان اذعان میکنند که بانکهای اروپایی از ترس آمریکا با ایران مراودات مالی ندارند و عملا اتفاق خاصی در لغو تحریمها پیش نیامده و البته بعضی از مقامات مذاکره کننده کشورمان نیز به این حقیقت اعتراف کرده اند،حال سوال اینکه آیا واقعا اروپایی که از ترس آمریکا با ایران مراودات مالی ندارد چگونه صراحتا برخلاف آمریکا موضعگیری میکند و آیا این اتفاق ناشی از رای متضاد اروپا با آمریکاست یا یک بازی است تا به جهانیان بگویند ما پس از برجام موضع متفاوتی در قبال ایران اتخاذ کرده ایم و در حالی که گام مثبتی در رفع تحریمها بر نمیدارند اما با این شیوه کشورهای جهان را به خودشان خوشبین کنند و ایران را به عنوان کشوری جلوه دهند که مورد لطف اروپا قرار گرفته است؟!!

از سویی دیگر میدانیم که آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و یکی از انتقادات اصلی جمهوری خواهان در مقابل اوباما این است که با ایران مماشات میکند! لذا بنظر میرسد این موضع آمریکا در محکوم کردن آزمایش موشکی ایران مصرف داخلی داشته و تا حدودی برای جلب افکار عمومی مردم آمریکا بر ضد ایران اتخاذ شده باشد.

پس از این نشست بدون محتوای شورای امنیت، عده ای نیز در داخل کشور بر این طبل کوبیدند که تیر دلواپسان به سنگ خورد و بدبینی هایشان بیجا بود اما ناگفته پیداست وقتی مقامات آمریکایی اعلام امیدواری میکنند تا از طریق اجرای برجام برخی جریانات موفق به ورود به مجلس شوند، در گامی نیز تحرکاتی را انجام دهند تا در ایران این جریانات بتوانند از مواضع خود دفاع کنند و جبهه انقلاب را محکوم کنند. به جرات میتوان گفت این خیمه شب بازی آمریکا در شورای امنیت برنامه ای از پیش تعیین شده است ولی از آنجا که خداوند دشمنان ما را از احمقها قرار داده است میتوان گفت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و این تیر آمریکا بود که به سنگ خورد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان