آخرین اخبار

27. مرداد 1398 - 21:49   |   کد مطلب: 36249
کاربران همواره به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهند.

 به گزارش رودآور به نقل از ایسنا؛ امنیت سایبری حساب‌های کاربری یکی از مسائل مهم و حیاتی برای کاربران به شمار می‌رود که در مواقع بسیاری تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های ذهنی آنها می‌شود.

حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده در بخش پشتیبانی گوگل، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به کاربران و دارندگان حساب‌های کاربری اینترنتی توصیه کرده اند که اقدامات متعددی را به منظور حفاظت از حریم خصوصی و جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی موجود در اکانت و همچنین کوتاه کردن دست هکرها و مجرمان سایبری انجام دهند.

در زیر به مهم‌ترین اقداماتی که کاربران باید به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری حساب کاربری خود انجام دهند، اشاره شده است:

از افزونه‌های بررسی وضعیت امنیتی رمزعبور حساب‌های کاربری گوگل بهره بگیرید

اوایل سال جاری میلادی بود که گوگل به منظور حفاظت بیشتر از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری افزونه جدیدی را به مرورگر اینترنتی کروم اضافه کرد تا کاربران بدین وسیله بتوانند رمزعبور و نام کاربری خود را وارد کرده و از وضعیت امنیتی آن باخبر شوند.

مرورگرهای اینترنتی و سایر نرم افزارهای مورد استفاده خود را به روزرسانی کنید

یکی از آسان‌ترین راهکارهای ارتقای امنیت حساب‌های کاربری، به روزرسانی مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده کاربران همچون گوگل کروم است که همواره توسط کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری توصیه می‌شود.

از گذرواژه‌های مطمئن و غیرقابل حدس بهره بگیرید

یکی دیگر از راهکارهای کاربران برای جلوگیری از هک شدن توسط هکرها، استفاده از رمزعبورهای مطمئن و غیرقابل حدس توسط کاربران است.

اپلیکیشن‌های نامعتبر را نصب نکنید

کاربران باید توجه داشته باشند که از نصب اپلیکیشن‌های نامعتبر و ناشناس جلوگیری به عمل بیاورند چراکه هر ساله تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های موجود در پلت‌فرم فروشگاههای آنلاین اپ‌استور اپل و گوگل پلی استور آلوده به بدافزار معرفی و شناخته می‌شوند.

بر ایمیل و پیام‌های ناشناس و مشکوک کلیک نکنید

یکی از روش‌های معمول و متداول مورد استفاده هکرها و مجرمان سایبری همواره نفوذ به حریم خصوصی کاربران از طریق حملات فیشینگ بوده است که با ارسال پیام و ایمیل‌های ناشناس و آلوده سعی دارند کاربران را فریب دهند تا بر روی محتوای مورد نظر آنها کلیک کرده و به طور ناخودآگاه راه ورود هکرها و مجرمان سایبری را به دستگاه الکترونیکی خود باز کند.

هر از گاهی رمزعبور حساب کاربری خود را تعویض کنید

یکی از راه‌های دیگری که به کاربران در این امر کمک می‌کند، تغییر و تعویض رمزعبور حساب‌های کاربری در مدت زمانهای مختلف است.

آنتی‌ویروس خود را آپدیت کنید

کاربران همچنین قادر خواهند بود با استفاده از نصب و آپدیت نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس بر روی گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود، به ارتقای وضعیت امنیتی حساب کاربری خود بپردازند.

از نرم‌افزارهای مدیریت خودکار گذرواژه استفاده کنید

کارشناسان همواره به کاربران توصیه می‌کنند که از نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه  که به صورت خودکار و اتوماتیک کیفیت و امنیت رمزعبور انتخابی و موردکاربرد کاربران را شناسایی می‌کند، بهره بگیرند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان