آخرین اخبار

15. دى 1398 - 19:12   |   کد مطلب: 36761
ما لیستی از سوپ‌های خوش‌طعم این فصل را برای شما تهیه کرده‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش رودآور به نقل از برترن ها؛ روش‌های زیادی برای گرم نگه داشتن بدن در پاییز وجود دارد، مثل سوئیشرت، پتو و دمنوش، اما ما فکر می‌کنیم درست کردن سوپ پاییزی خوشمزه‌ترین روش برای یک خلوت گرم و دنج است. هیچ موقع از سال به اندازه این فصل نمی‌توان از سوپ‌های دلپذیر لذت برد.

فکر کردن به اینکه فصل پاییز زمان برداشت میوه‌های همچون انار و پرتقال و سبزیجاتی مثل کدو حلوایی، شلغم، چغندر و کلم است، شما را تشویق می‌کند تا سوپ‌های پاییزی مورد علاقه‌تان را بپزید. انواع سوپ‌های کدو حلوایی، سوپ کدو تنبل، سوپ شلغم، سوپ گوجه و ریحان، سوپ جوجه و سوپ جو مشهورترین سوپ‌های این فصل هستند.

سوپ گوجه ساده خانگی

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

این سوپ با هویج، پیاز، سیر، گوجه و آب گوشت درست می‌شود و این همه چیزی ست که شما برای درست کردن یک سوپ خوشمزه و مقوی نیاز دارید و همه این‌ها در عرض یک ساعت انجام می‌شود.

مواد لازم:

هویج: ۲ عدد، خرد شده
پیاز زرد: ۱/۲ عدد خرد شده
سیر: ۴ حبه ریز شده
رب گوجه: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
آرد: ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ: ۴ پیمانه
شوید خشک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
برگ بو: ۱ عدد
گوجه پخته و خرد شده: ۸۰۰ گرم
خامه: اختیاری و در صورت دلخواه برای انتهای کار

طرز تهیه:

۱. قابلمه را روی حرارت متوسط به پایین بگذارید، مقداری روغن را در آن ریخته تا گرم شود.

۲. هویج، پیاز و سیر را داخل قابلمه بریزید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید بپزید تا زمانی که بوی سبزیجات بلند شده و نرم شوند.

۳. رب گوجه را به آن افزوده و به مدت چند دقیقه بهم بزنید تا زمانی که رب گوجه تغییر رنگ دهد و بوی خامی آن از بین برود. آرد را اضافه کنید و یک دقیقه و یا بیشتر بهم بزنید.

۴. گوجه‌ها و آب آن‌ها را داخل کاسه ریخته و با دست له کنید. آب مرغ، آویشن، برگ بو و گوجه‌ها را داخل قابلمه سوپ بریزید. به مدت ۳۰ دقیقه آن را بهم بزنید. مواد داخل قابلمه را پوره کنید و به قابلمه برگردانید. در صورت دلخواه خامه را اضافه کنید.

 

سوپ جوجه ایتالیایی

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ جوجه ایتالیایی با نودل و مرغ ریش ریش درست می‌شود. این سوپ هم در قابلمه و هم در آرام پز درست می‌شود که در صورتی که در آرام پز پخته شود، نتیجه کار یک سوپ خامه‌ای است. این سوپ بسیار ساده و در عین حال خوشمزه است. آب مرغ، نودل، مرغ ریش ریش شده، گوجه، فلفل و پیاز مواد تشکیل دهنده این سوپ هستند

مواد لازم:

پاستا دیتالینی: ۱ جعبه (شبیه ماکارونی، اما با سایز کوچک)
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ: ۸ پیمانه
پیاز متوسط: ۱ عدد نگینی شده
فلفل سبز دلمه‌ای: ۲ عدد نگینی شده
ساقه کرفس: ۲ عدد
فلفل هالوپینو: ۲ عدد
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
گوجه پخته: ۸۰۰ گرم
خامه سنگین: ۲ پیمانه
روغن زیتون فوق بکر: ۱/۳ پیمانه
مرزنجوش تازه: ۴ قاشق غذاخوری، ریز شده
نمک و فلفل تازه: مقداری برای مزه
پنیر پارمزان: رنده شده برای سرو

طرز تهیه:

۱. پاستا را با توجه به دستورالعمل روی پاکت بپزید، آن را زیاد نپزید. پاستا را آبکش کرده و آب سرد روی آن بریزید. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی آن ریخته و کنار بگذارید.

۲. مرغ را داخل قابلمه انداخته و روی آن را آب مرغ یا آب گوشت بریزید. آن را به جوش برسانید سپس درب آن را گذاشته بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه قل بخورد. بعد از آن گاز را خاموش کرده و بگذارید قابلمه ۳۰ دقیقه دیگر بماند. مرغ را از داخل قابلمه درآورید و گوشت آن را ریش ریش کنید و گوشت را در ظرفی ریخته و کنار بگذارید.

۳. گوجه‌های پخته را له کنید و داخل ظرف بگذارید تا برای پختن سوپ آماده باشند.

۴. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کنید. روغن زیتون و آویشن را داخل آن بریزید و گاز را روشن کنید و مرتب بهم بزنید تا از سوختن مرزنجوش جلوگیری شود. آن‌ها را کنار بگذارید.

۵. آب مرغ را از داخل قابلمه داخل ظرف درداری ریخته و قابلمه را تمیز کنید و یا از قابلمه دیگری استفاده کنید. در این قابلمه پیاز، فلفل سبز، کرف و هالوپینو را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی حرارت متوسط تفت دهید تا زمانی که نرم و تیره رنگ شوند یعنی حدود ۱۰ دقیقه.

۶. آب مرغ، گوشت مرغ رنده شده و گوجه خرده شده را همراه با آبش داخل قابلمه می‌ریزیم. ابتدا قابلمه را به جوش می‌رسانیم سپس حرارت را کم می‌کنیم تا آرام قل بخورد.

۷. پاستای پخته، خامه و اورگانو (مرزنجوش) تفت خورده و ورغن زیتون داخل ماهیتابه را به داخل قابلمه می‌ریزیم. آن‌ها را به هم می‌زنیم تا ترکیب شوند. خوب بهم بزنید تا ترکیب شوند. گاز را خاموش کنید.

۸. سوپ را با مقداری پارمزان که روی آن ریخته شده، سرو می‌کنیم. نان برشته ایتالیایی اگر در کنار سوپ سرو شود، بسیار عالی خواهد شد.

نکته: برای اینکه یک سوپ خامه‌ای و غلیظ داشته باشید، می‌توانید مقداری خامه یا نشاسته را با آرد ذرت مخلوط کرده و در انتهای پخت به سوپ اضافه کنید.

سوپ سبزیجات و گوشت چرخ کرده

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

این سوپ یکی از سوپ‌های مورد علاقه من است که مادرم گاهی آن را می‌پزد و طعم بسیار خوبی دارد. این سوپ حاوی سبزیجات زیاد و مفید و گوشت قرمز همزمان است و شما حس یک سوپ کامل و مقوی را خواهید داشت. استفاده از گوشت چرخ کرده برای سوپ در کشور ما خیلی مرسوم نیست، اما مادر من گاهی این کار را می‌کرد، چون معتقد بود گوشت چرخ کرده مزه بهتری حتی نسبت به مرغ خواهد داشت. این سوپ گرم و خوشمزه مناسب فصول سرد سال است و برای بچه‌هایی که خسته از مدرسه بر می‌گردند، بسیار مقوی و عالی است.

مواد لازم:

روغن زیتون: ۱ قاشق چای‌خوری
پیاز خرد شده: ۱/۲ پیمانه
سیر ریز شده: ۱ قاشق چای‌خوری
گوشت گوساله یا بوقلمون چرخ شده: ۴۰۰ گرم کم چرب
سیب زمینی: ۲ تا ۳ عدد کوچک، پوست گرفته و نگینی شده (جایگزین آن گل کلم است)
کرفس خرد شده: ۱ پیمانه
هویج خرد شده: ۱ پیمانه
گوجه خرد شده: ۴۰۰ گرم
سس گوجه: ۴۰۰ گرم
آب: ۱ پیمانه
سرکه بالزامیک: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پودر چیلی: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
ریحان تازه: مقداری برای تزئین، اختیاری

طرز تهیه:

۱. پیاز را در قابلمه‌ای بزرگ روی حرارت متوسط بگذارید. پیاز خرد شده را به آن افزوده و به مدت ۲ دقیقه سرخ کنید. سیر را افزوده و ۱ دقیقه‌ای با پیاز تفت دهید. گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت دهید تا قهوه‌ای شود. چربی آن را کامل بگیرید.

۲. سیب زمینی، کرفس و هویج، گوجه خرد شده، سس گوجه و آب را داخل قابلمه ریخته و بهم بزنید. آن را یک قل سبک بدهید سپس سرکه بالزامیک، نمک و فلفل را هم داخل سوپ بریزید.

۳. حرارت را روی کم بگذارید و بگذارید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آرام بپزد یا تا زمانی که سیب زمینی‌ها و هویج با چنگال نرم شوند. گاهی سوپ را بهم بزنید.

۴. روی آن را در صورت دلخواه با ریحان تزئین کنید.

نکات مهم

در مورد نوع سبزیجات کاملا آزاد هستید و هر نوع سبزی که به نظرتان مناسب است، اضافه کنید و یا اینکه گوشت را حذف کنید و یک پیمانه سبزیجات اضافه‌تر داخل آن بریزید.
می‌توانید آب سبزیجات به جای آب معمولی داخل سوپ بریزید تا مزه بهتری پیدا کند.
برای فریز کردن سوپ، پس از سرد شدن آن را داخل کیسه زیپ لاک ریخته سپس داخل فریزر بگذارید.
می‌توان این سوپ را با نان فرانسه، نان سیر یا نان لقمه‌ای سرو کرد. حتی می‌توان آن را با سیب زمینی برشته در فر سرو کرد.

سوپ کدو حلوایی برشته

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ کدو حلوایی شاید آشناترین و قابل تصورترین سوپ در فصل پاییز باشد. این سوپ با کدو حلوایی برشته درست می‌شود. این سوپ در واقع جزو ساده‌ترین و کم موادترین سوپ‌ها و در عین حال یکی از زیباترین سوپ‌هاست. رنگ زیبای آن به واسطه وجود کاروتن فراوان موجود در کدو حلوایی است. یک سبزی بسیار مفید و مغذی که خوردن آن به افراد مبتلا به سرطان هم پیشنهاد می‌شود.

چرا سوپ کدو حلوایی را دوست داریم؟

گیاهی است: این سوپ بدون شیر، خامه و یا کره درست می‌شود. شیوه درست کردن آن کاملا گیاهی است، اما نتیجه کاملا غلیظ و با ظاهری خامه‌ای است.

کم کربوهیدرات است: افراد مبتلا به بیماری دیابت حتما این سوپ را دوست خواهند داشت. این یک سوپ عالی با کربوهیدرات پایین است که برای یک شام سبک کاملا مناسب است.

مواد تشکیل دهند کمی دارد: ماده اصلی این سوپ کدو حلوایی است و سایر مواد هم بسیار ساده هستند. مواد باقیمانده شامل روغن زیتون، پیاز، سیر، شیره افرا، آب سبزیجات، جوز و آویشن است. به جای شیره افرا می‌توان از عسل یا شیره خرما استفاده کرد.

طعم برشته عالی دارد: وجود سبزیجات برشته در هر سوپی تضمین کننده طعمی خوشایند است. برشته کردن کدو حلوایی طعمی دودی و خوشمزه به آن می‌دهد و ظاهری کاراملی را برای آن ایجاد می‌کند و با کمی جوشیدن، خوشمزه‌تر نیز خواهد شد.

مواد لازم:

کدو حلوایی بزرگ: ۱ عدد، دو نیم شده و دانه‌های آن گرفته شود
فلفل سیاه تازه آسیاب شده و نمک: مقداری برای طعم دهی
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
شربت افرا: ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
پیاز متوسط: ۱ عدد
سیر: ۳ حبه ریز شده
آب سبزیجات: ۴ پیمانه
شیر جو دوسر: ۱/۲ پیمانه
ماست گیاهی: فقط برای تزئین

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سلسیوس روشن کنید و یک سینی فر را با اسپری آشپزی یا کمی روغن چرب کنید.

۲. کدو حلوایی را دو نیم کرده، هسته و ریسه‌های اطراف آن را خارج کنید. آن را پوست گرفته سپس به قطعات کوچک ۵ سانتی خرد کنید. نمک و فلفل روی آن بپاشید سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و شیره افرا یا آگاوه و یا عسل را با هم مخلوط و ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی کدو‌ها بریزید.

۳. کدو‌های خرد شده را در فر به مدت ۴۰ دقیقه بپزید. در میانه پخت، آن‌ها را بهم بزنید.

۴. در حینی که کدو در حال برشته شدن در فر است، باقیمانده روغن زیتون را در قابلمه سوپ گرم کنید. پیاز را به آن اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس سیر را اضافه کنید و مرتب بهم بزنید تا عطر آن بلند شود، تقریبا حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه.

۵. وقتی که کدو حلوایی پخته شد و با چنگال به راحتی از هم باز شد، آن را داخل قابلمه حاوی پیاز و سیر بگذارید.

۶. سپس آب سبزیجات را اضافه کنید. بگذارید قابلمه به جوش آید سپس حرارت را کاهش داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بپزد. در حین پختن گاهی آن را بهم بزنید.

۷. با استفاده از گوشت‌کوب برقی آن را در حدی پوره کنید که دیگر هیچ قطعه‌ای از کدو مشخص نباشد و کاملا یکدست و صاف باشد. شیر جو دوسر را داخل آن بریزید. آن را با مقداری ماست گیاهی (اختیاری و بیشتر به عنوان تزئین) و آویشن تازه سرو کنید.

نکات مهم

اضافه سوپ را داخل ظرفی دردار بریزید و به مدت نهایتا ۳ تا ۴ روز در یخچال و ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.
می‌توانید کدو حلوایی را از ۳ روز قبل یا حتی ۳ ماه قبل (در صورت نگهداری در فریزر) برشته کنید. وقتی که می‌خواهید سوپ درست کنید، آن‌ها را همراه آب سبزیجات داخل قابلمه بریزید و بپزید.

به جای شیر جو دوسر که تهیه آن سخت‌تر است، می‌توانید از شیر مورد علاقه خودتان مثل انواع شیر گیاهی و یا شیر حیوانی معمولی استفاده کنید. می‌توانید شیره افرا را به طور کل حذف کنید.

برای پوره کردن سوپ‌ها معمولا از گوشت کوب برقی استفاده می‌شود، اما من معمولا از مخلوط کن که دارای پارچ شیشه‌ای است، استفاده می‌کنم. گوشت کوب برقی این مزیت را دارد که دیگر نیازی به ریختن مرتب بخش‌هایی از سوپ در پارچ مخلوط کن و سپس برگرداندن آن به قابلمه نیستید و امکان سوختن دست‌تان هم کمتر است.

سوپ کدو حلوایی یک سوپ معطر است و طعم خود را از ادویه‌های موجود در ترکیب خود دارد. نوع ادویه‌های موجود در سوپ می‌تواند طعم آن را تغییر دهد. ما در اینجا از حداقل ادویه استاده کردیم، اما شما می‌توانید سایر ادویه‌ها را هم استفاده کنید. ادویه‌های مناسب برای این سوپ عبارتند از: پودر دارچین، پودر جوز، پودر زنجبیل، فلفل کاین (نوعی فلفل قرمز تند)، فلفل سیاه، آویشن و مریم گلی.

سرو کردن نان خمیرترش و یا هر نوع نان برشته با این سوپ بسیار عالی است.

سوپ عدس لبنانی

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ عدس یکی از پر اقبال‌ترین سوپ‌های پاییزی است که دستورالعملی ساده و حداقلی دارد، اما در عین حال مزه آن فوق العاده است. حضور عدس به عنوان یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی موجب غنای تغذیه‌ای این سوپ می‌شود. این سوپ با عدس قرمز یا همان دال عدس پخته می‌شود.

پخت دال عدس در جنوب ایران مرسوم‌تر از سایر نقاط ایران است و برای اینکه ظاهر و طعم عالی را داشته باشید باید آن را با عدس قرمز درست کنید، اما اگر چنین عدسی را پیدا نکردید می‌توانید از همان عدس قهوه‌ای مخصوص عدسی استفاده کنید. این سوپ سرشار از فیبر، کاملا گیاهی و کم کالری است، بنابراین برای افرادی که قصد دارند یک غذای مغذی و در عین حال کم کالری را در لیست غذا‌های رژیمی‌شان داشته باشند این سوپ عالی است.

مواد لازم:

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد، خرد شده
عدس قرمز: ۱ و ۱/۲ پیمانه
برنج دانه کوتاه: ۱/۲ پیمانه
پودر زیره: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
هویج: ۱ عدد بزرگ، درشت خرد شده
آب لیمو: از ۱ عدد لیمو
پیازچه: مقداری برای تزئین
جعفری خرد شده: مقداری برای تزئین

طرز تهیه:

۱. داخل قابلمه‌ای بزرگ، روغن را داغ کنید و پیاز‌ها را تفت دهید تا نرم شوند. حدود ۵ دقیقه آن‌ها را تفت دهید.

۲. دال عدس و برنج شسته شده و تمیز را که کاملا آب گرفته‌اید، داخل قابلمه بریزید. نمک و فلفل را هم اضافه کنید. آن‌ها را چند دقیقه داخل قابلمه بگذارید تا بپزند و در این مدت مرتب بهم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

۳. هویج و ۶ پیمانه آب را اضافه کنید و بگذارید قابلمه به جوش آید. دما را پایین آورید و به مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا برنج و دال عدس پف کرده و کاملا پخته شوند. موقع پختن چندین بار مخلوط را بهم بزنید تا از چسبیدن عدس‌ها به ته قابلمه جلوگیری شود.

۴. با استفاده از گوشت‌کوب برقی، چندین بار داخل مخلوط بزنید تا به غلظت دلخواه‌تان برسد. می‌توانید بخشی از محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و کاملا پوره کنید سپس به روی بقیه مواد داخل قابلمه برگردانید. آب‌لیمو را داخل آن بریزید.

۵. روی سوپ را با جعفری و پیازچه خرد شده، تزئین کنید. آن را گرم سرو کنید.

نکات مهم

باقیمانده سوپ را داخل ظرفی دردار بریزید. این سوپ را به مدت ۵ روز می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

می‌توان از عدس قهوه‌ای هم استفاده کرد، اما با عدس قرمز نتیجه بسیار مطلوب‌تر خواهد بود. طعم عدس قرمز بسیار عالی است و سریعتر از سایر عدس‌ها می‌پزد، همچنین لعاب فوق العاده‌ای ایجاد خواهد کرد. اگر هم عدس قرمز نداشتید، می‌توانید از همان عدس معمولی، اما از نوع قهوه‌ای یا همان عدس مخصوص عدسی استفاده کنید.

اگر بخواهید سوپ شما طعم بیشتر و بهتری داشته باشد، می‌توانید به جای آب ساده از آب سبزیجات استفاده کنید. اگر چه من سادگی این سوپ را بیشتر دوست دارم.

هویج جزو دستورالعمل اصلی و قدیمی آن نیست بنابراین می‌توانید آن را حذف کنید.

میزان پوره کردن آن بستگی به میزان غلظت دلخواه شما دارد. اگر کل آن را پوره کنید خیلی غلیظ می‌شود. برای اینکه بافت و ظاهر بهتری داشته باشد، می‌توانید تنها یک سوم آن را پوره کنید بخصوص اگر گوشتکوب ندارید و تنها وسیله شما مخلوط کن است.

موقع پختن سوپ، گاهی آن را بهم بزنید تا از سوختن و یا ته گرفتن عدس جلوگیری کنید. آب را هم آرام آرام اضافه کنید تا ببنید چقدر می‌خواهید رقیق شود. یادتان باشد که این سوپ با قل خوردن ملایم، غلیظ می‌شود و با سرد شدن در یخچال باز هم غلیظ‌تر خواهد شد.

سوپ سبزیجات پاییزی (۱)

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ سبزیجات پاییزی یک سوپ گیاهی رژیمی سالم است که سبزیجات مخصوص این فصل را داخل خود دارد. یک سوپ سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر که با قطعات مشخص ظاهر زیبایی دارد. سبزیجات یک مزیت بزرگ دارند و آن هم اینکه اگر به دنبال کاهش وزن باشید، بدون اینکه به خودتان خیلی سخت بگیرید و حجم غذایتان را به شدت کاهش دهید، با افزایش این مواد در رژیم غذایی می‌توانید بدون عذاب کشیدن، کالری‌های اضافی را کاهش دهید.

این سوپ حاوی همان سبزیجاتی ست که در پاییز به وفور پیدا می‌شود همانند کدو حلوایی، تره فرنگی، هویج، زردک، کیل و گیاهان معطر. مقداری لوبیا برای افزایش حجم پروتئین و سیر کنندگی سوپ به آن اضافه شده تا بتوانید احساس یک غذای کامل را بدون ضعف کردن داشته باشید. در ضمن لوبیا‌ها نیز همانند سبزیجات سرشار از فیبر هستند.

مواد لازم:

روغن زیتون فوق بکر: ۱ قاشق غذاخوری
تره فرنگی: ۲ عدد متوسط
هویج: ۱ عدد، بزرگ
زردک: ۱ عدد، بزرگ
سیر: ۴ حبه، ریز شده
کدو حلوایی مکعبی شده: ۱ پیمانه (قطعات ۲ سانتی)
آب سبزیجات: ۴ پیمانه
آب: ۱ پیمانه
گوجه پخته خرد شده: ۴۰۰ گرم
برگ بو: ۱ عدد
آویشن: ۱ شاخه بزرگ تازه یا ۱ قاشق چای‌خوری خشک شده
رزماری: ۱ قاشق غذاخوری تازه خرد شده یا ۱ قاشق چای‌خوری خشک
لوبیا سفید پخته: ۳۰۰ گرم
کیل: ۱ بوته
نمک و فلفل: به میزان لازم
پنیر پارمزان تازه رنده شده: اختیاری و برای سرو

طرز تهیه:

۱. روغن را داخل قابلمه‌ای بزرگ گرم کنید. تره فرنگی خرد شده، هویچ و زرد کرا افزوده و به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند، تفت دهید. سیر را افزوده و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید. آب سبزیجات، گوجه خرد شده، برگ بود، آویشن و رزماری را هم داخل قابلمه ریخته و بهم بزنید.

۲. قابلمه را به جوش برسانید و حرارت را کم کنید تا آرام قل بخورد. لوبیا را اضافه کنید و به قل خوردن سوپ حدود ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، ادامه دهید.

۳. کیل را افزوده و حدود ۵ دقیقه بگذارید بپزد تا نرم شود. آن را از روی حرارت بردارید و شاخه آویشن و برگ بو را درآورده، دور بیندازید.

۴. نمک و فلفل را بنابر ذائقه‌تان اضافه کنید و در صورت دلخواه با پنیر پارمزان رنده شده سرو کنید.

 

سوپ لوبیا سفید مدیترانه‌ای

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

اگر به دنبال سوپ گیاهی هستید که هم شما را سیر کرده و هم انرژی لازم را هم برای شما فراهم کند، این سوپ لوبیا سفید همانی است که باید درست کنید. این یک سوپ فوق العاده آسان است که مواد تشکیل دهنده قابل دسترسی دارد. لوبیا سفید بر خلاف لوبیا چیتی و قرمز زمان پخت کوتاه‌تری دارد، اما اگر بخواهید که این سوپ را بپزید، توصیه می‌کنم از قبل لوبیا پخته داشته باشید. همین لوبیا باعث افزایش غنای پروتئینی آن می‌شود به نحوی که یک وعده یک نفره معادل ۱۵ گرم پروتئین دارد.

مواد لازم:

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد بزرگ، نگینی شده
سیر: ۲ حبه
هویج: ۱ عدد
ساقه کرفس: ۱ عدد
آب سبزیجات: ۶ پیمانه
آویشن خشک: ۱ قاشق چای‌خوری
مرزنجوش (اورگانو): ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
لوبیا سفید پخته: ۳۰۰ گرم
اسفناج برگ کوچک: ۲ پیمانه
جعفری: مقداری برای تزئین
پنیر پارمزان: مقداری برای سرو

طرز تهیه:

۱. داخل قابلمه‌ای با اندازه مناسب، روغن زیتون را روی حرارت بالاتر از متوسط گرم کنید. پیاز و سیر را افزوده و تفت دهید تا پیاز نرم شود و عطر سیر بلند شود. حدود ۲ تا ۳ دقیقه این کار طول می‌کشد. حین تفت خوردن سیر و پیاز مرتب بهم بزنید. هویج، کرفس، آویشن، مرزنجوش، نمک و فلفل را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه به تفت خوردن ادامه دهید.

انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید

۲. آب سبزیجات و لوبیا را داخل قابلمه بریزید و محتویات قابلمه را به جوش برسانید. پس از جوش آمدن حرارت را کاهش دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه همه مواد با هم قل بخورند.

۳. برگ‌های جوان اسفناج را داخل سوپ بریزید و حدود ۲ دقیقه دیگر به پختن سوپ ادامه دهید تا اسفناج‌ها نرم شوند.

۴. قابلمه را از روی حرارت برداشته و روی سوپ، جعفری تازه و پنیر پارمزان رنده شده بپاشید. آن را گرم سرو کنید.

انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید

نکات مهم

اگر بخواهید سوپ شما خیلی غلیظ و خامه‌ای شود، می‌توانید مقداری شیر آجیلی (مثل شیر بادام هندی) به آن اضافه کنید تا هم غلیظ شود و هم ترکیب آن گیاهی بماند.
این سوپ را می‌توان به مدت ۳ ماه در فریزر نگهداری کرد. توصیه می‌شود که برای راحتی در استفاده مجدد، آن را به قسمت‌های کوچکی تقسیم کنید و فریز کنید. برای استفاده مجدد، از شب قبل سوپ را داخل یخچال بگذارید و موقع استفاده داخل مایکروفر یا حرارت ملایم گاز گرم کنید.
این سوپ با این ترکیب خیلی عالی است، اما می‌توایند بنابر خواست خودتان بعضی از سبزیجات را حذف و یا اضافه کنید.

سوپ پاییزی هویج و گشنیز

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ هویج و گشنیز یک سوپ کلاسیک برای این فصل است. این سوپ تندی خود را از هالوپینو و شیرینی را از هویج‌های برشته دارد. مقدار کافی از گشنیز به آن طعمی عالی می‌دهد که با خوردن هر قاشق از آن از این طعم لذت خواهید برد. رنگ آن هم به واسطه وجود ماده نارنجی رنگ هویج که با رنگ سبز ترکیب می‌شود، ظاهری فوق العاده دارد که برای هر کسی جذاب است.

مواد لازم برای ۶ نفر

هویج: ۸۰۰ گرم، خرد شده به قطعات ۲ سانتی
روغن زیتون فوق بکر: ۴ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به میزان لازم
پیاز قرمز: ۱ عدد، خرد شده
سیر: ۲ حبه، ریز شده
هالوپینو: ۱ عدد، ریز خرد شود
برگ گشنیز تازه: ۱/۴ پیمانه (فشرده در پیمانه) به اضافه ساقه‌ها
آب سبزیجات: ۶ پیمانه
فلفل قرمز خرد شده: به اندازه بین دو انگشت
برش‌های لیمو: برای تزئین

انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سلسیوس گرم کنید. روی هویج‌ها، ۲ قاشق غذاخوری روغن، تخم گشنیز، نمک و فلفل بریزید و آن‌ها را به صورت یک لایه توی سینی فر بچینید. آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر برشته کنید تا نرم شوند.

۲. داخل قابلمه سوپ روی حرارت متوسط، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید. پیاز قرمز را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود یعنی حدود ۵ دقیقه.

۳. سیر، هالوپینو و ساقه گشنیز را اضافه کنید. آن‌ها را تفت داده و بپزید تا عطر آن‌ها بلند شود؛ حدود ۱ دقیقه این کار را انجام دهید.

۴. آب سبزیجات، برگ گشنیز و فلفل قرمز خرد شده را اضافه کرده و هویج‌های برشته را هم به آن بیفزایید. بگذارید قابلمه به جوش آید. سپس حرارت را کاهش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه قل بدهید.

۵. با استفاده از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن، سوپ را کاملا پوره کنید تا صاف و یکدست شود. اگر از مخلوط کن استفاده می‌کنید، هر بار دقت کنید. موقعی که مواد را در مخلوط کن می‌ریزید، یک دستگیره پارچه‌ای را روی درب مخلوط کن بگذارید و بعد با دست‌تان نگه دارید، سپس مواد را پوره کنید. موقع باز کردن درب آن هم دقت کنید، چون با برداشتن درب مقداری بخار از آن بلند می‌شود.

۶. روی سوپ پوره شده را با گشنیز تزئین کنید و با برش‌های لیمو سرو کنید.

 

سوپ عدس ایتالیایی

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ عدس به انواع مختلفی درست می‌شود. این یکی، از انواع مورد علاقه من است که با طعم‌های خوشمزه ایتالیایی و مقداری سبزیجات همراه می‌شود. مزه آن کمی شبیه مینسترونه است، اما با این تفاوت که سرشار از پروتئین فوق العاده عدس است. به عبارت دیگر، این یکی ۱۰۰% سیر کننده است.

این تقریبا شبیه به سوپ عدسی است که درماه رمضان به شما آموزش دادم، اما با کمی تغییر و افزودن سبزیحات بیشتر به منظور فراهم کردن فیبر و آنتی اکسیدان بیشتر حاصل از سبزیجات. در این سوپ مقداری کدو سبز و کیل هم اضافه می‌شود که باعث تنوع رنگ سوپ شده و سبزیجات بیشتری را وارد آن می‌کند. برخلاف سوپ عدس قبلی در اینجا ما مواد را به صورت کاملا مشخص داریم و نیازی به پوره کردن نیست.

مواد لازم برای ۶ نفر

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
هویج خرد شده: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۳ عدد متوسط)
پیاز زرد: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۱ عدد متوسط)
سیر: ۴ حبه
آب سبزیجات: ۱ و ۱/۲ لیتر
گوجه پخته و خرد شده: ۸۰۰ گرم
عدس قهوه‌ای خشک: ۱ و ۱/۴ پیمانه
ریحان خشک: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
مرزنجوش: ۱/۲ قاشق چای‌خوری خشک شده
آویشن: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل تازه آسیاب شده: به میزان لازم
کیل یا اسفناج خرد شده: ۲ پیمانه، فشرده شده در پیمانه
آب لیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان: اختیاری و برای سرو

طرز تهیه:

۱. روغن زیتون را در قابلمه‌ای برگ روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید.

۲. هویج و پیاز را اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه تفت دهید سپس سیر را افزوده و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید.

۳. آب سبزیجات و گوجه را داخل قابلمه بریزید. عدس، ریحان، مرزنجوش و آویشن را افزوده و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

۴. محتویات قابلمه را به جوش برسانید سپس گرما را به کمتر از متوسط کاهش دهید، درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۳۵ دقیقه بگذارید قل بخورد. گاهی آن را بهم بزنید.

۵. کدو سبز و کیل را افزوده و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزید، اگر از اسفناج استفاده می‌کنید این زمان ۲ دقیقه است.

۶. آب لیمو را داخل آب بریزید و ۱ پیمانه آب اضافه کنید تا به اندازه نیاز رقیق شود (چون وقتی سوپ بماند، عدس‌ها بیشتر آب سبزیجات را جذب می‌کنند).

۷. آن را گرم سرو کنید و در صورت دلخواه مقداری پنیر پارمزان روی آن بریزید.

نکات مهم

برای این سوپ می‌توانید سبزیجاتی که در دسترس دارید استفاده کنید. لوبیا سبز، نخود، مارچوبه، سیب زمینی، گل کلم، بروکلی، کلم، کدو حلوایی، فلفل دلمه‌ای و گوجه تازه (پوست و دانه گرفته) هم خوب هستند.

از عدس قهوه‌ای یا عدس سبز استفاده کنید. زمان پخت عدس قرمز نصف زمان پخت سایر عدس‌ها است.

اگر گیاهان خشک شده این لیست را ندارید می‌توانید در عوض آن ۱ قاشق غذاخوری ادویه ایتالیایی استفاده کنید.

اگر آب سبزیجات ندارید می‌توانید آب مرغ استفاده کنید.

لیمو را حذف نکنید. حتی مقدار کمی از آن درخشش فوق العاده‌ای به این سوپ می‌دهد.

سوپ سبزیجات پاییزی (۲)

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

این سوپ پاییزی سبزیجات مزه‌ای خاص و عالی دارد و علاوه بر سبزی از میوه متنوع این فصل هم بهره می‌گیرد. سیب‌ها میوه‌های تمام فصل هستند، اما در فصل پاییز بسیار متنوع و پر تعداد هستند. شما امسال تابستان سیب را چندان در بازار مشاهده نکردید، اما حالا بسیار فراوان هستند.

من یک نوع سیب سبز را که در قسمت مناطق مرکزی کشورمان کشت می‌شود را خیلی دوست دارم. این سیب سبز شیرین به نام سیب گرانی اسمیت است که در اغلب دسر‌های این فصل هم استفاده می‌شود. این سیب با سیب‌های سبز و ترش چینی خیلی فرق دارند. مزه آن‌ها بسیار شیرین و بویی بسیار خوش دارند.

مواد لازم:

روغن زیتون فوق بکر: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: ۱ پیمانه
سیب درختی: ۱ پیمانه درشت خرد شده
شلغم درشت خرد شده: ۱ پیمانه
کدو حلوایی خرد شده: ۱ پیمانه
هویج خرد شده: ۱ پیمانه
سیب زمینی شیرین خرد شده: ۱ پیمانه
آب سبزیجات یا آب مرغ: ۵ پیمانه
شربت ذرت: ۱/۴ پیمانه
فلفل کاین: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
نمک: به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. قابلمه‌ای بزرگ را روی حرارت بالاتر از متوسط گرم کنید. پیاز را افزوده و تفت دهید تا نرم شود و تغییر رنگ دهد.

انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید

۲. سیب، شلغم، کدو حلوایی، هویج و سیب زمینی شیرین را اضافه کنید. آن‌ها را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.

۳. آب سبزیجات را اضافه کنید، قابلمه را به جوش برسانید و بعد بگذارید به آرامی قل بخورد. گاهی اوقات آن را بهم بزنید. بعد از حدود ۳۰ دقیقه یا بیشتر سبزیجات نرم می‌شوند. بگذارید کمی خنک شود.

۴. وقتی سرد شد آن را با همزن دستی، غذاساز یا مخلوط کن آن را پوره کنید. آن را به قابلمه برگردانده، فلفل کاین، شربت ذرت و نمک را بریزید تا مزه‌دار شود.

نکات مهم

برای همراهی با این سوپ، ۶ برش نان باگت را آماده کرده و آن‌ها را تست کنید. مقداری پنیر بز را روی هر کدام از کاسه‌های ریخته، روی آن را با پیازچه تزئین کنید.
در صورتی که سیب زمینی شیرین ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید، اما از سیب زمینی زرد معمولی استفاده نکنید.

سوپ مینسترونه پاییزی

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ مینسترونه یکی از سوپ‌های مورد علاقه من است، چون حاوی سبزیجات مفید و با شکلی مشخص در ظرف است. سوپ مینسترونه یک سوپ سبزیجاتی انعطاف پذیر است. شما می‌توانید سبزیجات این سوپ را بنابر خواست خودتان تغییر دهید. برای اینکه سوپ مینسترونه پاییزی داشته باشیم یکی از عناصری که به آن اضافه می‌شود، کدو حلوایی است که هم رنگ جالبی به آن می‌دهد و هم طعم خاص پاییزی دارد.

برای درست کردن این سوپ باید سبزی‌ها را به صورت نگینی درشت خرد کنید. در سوپ مینسترونه کلاسیک از پاستا استفاده می‌شود، اما به دلیل سیب زمینی که نشاسته‌ای است و همچنین لوبیا قرمز، نیازی به استفاده از پاستا نیست. این مورد جزو مواد اختیاری است.

مواد لازم

هویج: ۲ عدد، متوسط درشت خرد شود
پیاز زرد: ۱ عدد متوسط، نگینی
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
آب سبزیجات: ۶ پیمانه
سیب زمینی زرد و قرمز: ۲ و ۱/۲ پیمانه در قطعات نیم سانتی
کدو حلوایی: ۲ و ۱/۲ پیمانه در قطعات نیم سانتی
کدو سبز: ۱ عدد متوسط
گوجه پخته و خرد شده: ۴۰۰ گرم
رزماری یا مرزنجوش تازه خرد شده: ۲ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری یا ۱ قاشق چای‌خوری خشک
آویشن: ۲ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری ریز خرد شده یا ۱ قاشق چای‌خوری خشک
برگ بو: ۲ عدد
نمک و فلفل تازه آسیاب شده: به میزان لازم
پاستا دیتالینی: ۲/۳ پیمانه (اختیاری)
کیل خرد شده: ۲ پیمانه، فشرده در پیمانه
لوبیا قرمز یا سفید پخته: ۳۰۰ گرم
پنیر پارمزان رنده شده: مقداری برای سرو (اختیاری)

طرز تهیه:

۱. روغن را داخل قابلمه‌ای بزرگ روی حرارت بالاتر از متوسط گرم کنید. پیاز و هویج را اضافه کرده و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید سپس سیر را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید.

۲. آب سبزیجات، سیب زمینی، کدو حلوایی، کدو سبز، گوجه، رزماری، آویشن و برگ بو را داخل قابلمه بریزید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

۳. بگذارید محتویات قابلمه به جوش آید و در صورت دلخواه، پاستا را بریزید. درب قابلمه را گذاشته، حرارت را به کمتر از متوسط کاهش دهید و بگذارید آرام قل بخورد تا سبزیجات نزدیک به نرم شدن باشند یعنی حدود ۱۵ دقیقه.

۴. کیل و لوبیا قرمز را بریزید و تا زمانی که کیل نرم شود، آن را بپزید. کمی بیش از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد. برگ بو را درآورده و دور بیندازید، آن را گرم با پنیر پارمزان سرو کنید.

 

سوپ بروکلی پنیری

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ بروکلی پنیری یکی از سو‌پ‌های بسیار غلیظ و پر پنیر و در عین حال خوشمزه است. این سوپ می‌تواند یک شام آسان برای روز‌های سرد سال باشد. سوپ بروکلی پنیری هم به صورت ساده و هم همراه با گنوچی درست می‌شود که در این صورت بسیار غلیظ و تا حدودی سیر کننده است. این مدل راحت‌تر است و به اندازه سوپ همراه گنوچی سنگین نیست. این سوپ به قدری خوب است که می‌توانید آن را به میزان دو برابر درست کرده و برای ناهارتان هم کنار بگذارید.

مواد لازم:

کره: ۶ قاشق غذاخوری
پیاز زرد: ۱ پیمانه نگینی ریز
سیر: ۱ حبه بزرگ، ریز شده
آرد: ۱/۴ پیمانه + ۳ قاشق غذاخوری
شیر: ۳ و ۱/۴ پیمانه
آب مرغ: ۴۰۰ میلی لیتر
خامه سنگین: ۱/۲ پیمانه
بروکلی ریز شده: ۳ پیمانه
پنیر پارمزان تازه رنده شده: ۲ پیمانه
پنیر پارمزان تازه رنده شده: ۱/۳ پیمانه
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به میزان لازم

انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید

طرز تهیه:

۱. کره را داخل قابلمه‌ای روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید.

۲. پیاز را به آن افزوده و با روغن تفت دهید، مرتب بهم بزنید تا نرم شود. حدود ۳ دقیقه این کار را انجام دهید.

۳. سیر و آرد را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر پخته و بهم بزنید.

۴. در حین بهم زدن، به آرامی شیر، آب مرغ و بروکلی را داخل قابلمه بریزید.

۵. آن‌ها را بپزید و مرتب بهم بزنید تا زمانی که مخلوط به آرامی به جوش آید و غلیظ شود سپس حرارت را کاهش دهید و بگذارید بپزید، مرتب بهم بزنید تا بروکلی نرم شود یعنی حدود ۵ تا ۷ دقیقه.

۶. خامه را هم بریزید. از حرارت بردارید، پنیر چدار و پارمزان را داخل آن بریزید، بهم بزنید تا ذوب شوند.

۷. سوپ را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. آن را گرم همراه با پنیر چدار اضافه سرو کنید. البته در صورت دلخواه.

نکات مهم

فقط از قسمت گل بروکلی استفاده کنید. سر دو برکلی برای ما کافی است. ساقه را برش بزنید و برای استفاده‌های بعدی کنار بگذارید.
بروکلی را خیلی ریز کنید؛ به این ترتیب در زمان کوتاهتری می‌پزد و در کل بافت بهتری خواهد داشت.
پیاز‌ها را حتما خیلی ریز کنید تا سریعتر بپزند. هیچ کس دوست ندارد یک قطعه درشت پیاز را در سوپش ببنید.
از پنیر چدار رنده شده در بسته بندی استفاده نکنید، چون همان مزه را نخواهد داشت. یک تکه قالبی پنیر چدار خریداری کرده و آن را موقع اقدام به پختن سوپ رنده کنید.

سوپ بادام زمینی

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ بادام زمینی یک سوپ بسیار خوشمزه با طعم آجیلی است که به واسطه وجود کره بادام زمینی طعمی خاص و دوست داشتنی دارد. اگر عاشق سوپ هستید و همزمان عاشق کره بادام زمینی، می‌توانید هر دو را با هم یکجا داشته باشید. این سوپ خوشمزه آنقدر مقوی است که می‌تواند یک غذای سیر کننده برای شام و یا حتی ناهار باشد.

این سوپ را می‌توان با برنج و یا نان هم سرو کرد. این سوپ به اشکال مختلفی درست می‌شود، اما این یکی از همه ساده‌تر و با مواد تشکیل دهنده کمتر است. طرز تهیه این سوپ را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

سوپ حریره

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ حریره از شمال آفریقا می‌آید؛ جای که فرهنگ آشپزی نزدیک به کشور ما دارد. این سوپ یکی از مقوی‌ترین سوپ‌هایی ست که هر کسی می‌تواند درست کند. انواع پروتئین‌های گیاهی و حیوانی در کنار سبزیجات، همگی با هم یک غذای بسیار مغذی و سالم را می‌سازند که در عین حال سیر کننده و خوشمزه هم هست.

شما می‌توانید همین سوپ را به صورت گیاهی و بدون گوشت درست کنید و به همان میزان از آن لذت ببرید. از آنجایی که پاییز فصل غذا‌های گرم و سوپ‌هاست این غذا حق دارد در لیست سوپ پاییزی ما باشد. طرز تهیه این سوپ را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

سوپ جوجه و نودل خامه‌ای

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ جوجه و نودل خامه‌ای یکی از آن سوپ‌های مشهور پاییزی است که تلفیق پروتئینی حیوانی همراه با سبزیجات است. در این سوپ از پاستای فنری برای افزایش حجم سوپ و بخش کربوهیدرات استفاده می‌شود.

وجود این پاستا ظاهری زیبا و خاص به این سوپ می‌بخشد و وقتی که در زمینه سفید و خامه‌ای در کنار سبزیجاتی مثل هویج و کرفس قرار می‌گیرد، یک غذای فوق العاده خوش ظاهر ودوست داشتنی را ایجاد می‌کند. این مساله بخصوص برای بچه‌هایی که زیاد اهل سوپ نیستند، جالب توجه خواهد بود. طرز تهیه این سوپ را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

سوپ قارچ سفید

[انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید + طرز تهیه]

سوپ‌های سفید انواع مختلفی دارند از ساده‌ترین که در واقع تلفیق شیر و آرد است. البته این اساس یک سوپ سفید است که با ترکیب با سایر مواد طعم و بافتی خاص خود پیدا می‌کند. سوپ قارچ سفید هم یکی از این سوپ‌هاست که در واقع به واسطه وجود شیر رنگی شیری و در نهایت ترکیبی خامه‌ای خواهد داشت.

البته بخش زیادی از غلظت خود را مدیون وجود سیب زمینی است. این سوپ به واسطه قارچ سیر کننده است، اما شما می‌توانید آن را همراه با نان برشته سرو کنید تا لذت بیشتری از سوپ پاییزی خود ببرید. طرز تهیه این سوپ را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان