آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1394 - 13:01   |   کد مطلب: 18113
طفره رفتن فانی از پاسخگویی به سوال خبرنگار رودآور، گله گذاری چند تن از شاعردوستان تویسرکانی در یادواره شهدای فرهنگی استان، گله مندی خانواده های شهدا از نحوه بخش هایی از برگزاری یادواره شهدا و دست به جیب شدن فانی برای تشویق گروه سرود بخشی از حواشی خواندنی سفر وزیر آموزش و پرورش به تویسرکان بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، عصر دیروز علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سفری به تویسرکان پس مراسم کلنگ زنی مدرسه 9 کلاسه روستای اشترمل در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان در این شهرستان حضور یافت.این سفر دارای حواشی خواندنی جالبی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

ـ در روستای اشترمل که کلنگ احداث مدرسه 9 کلاسه توسط فانی به زمین خورد، مردم با قربانی کردن گوسفند از وزیر استقبال کردند، ساختمان مدرسه قدیمی در حدود 40 سال پیش ساخته شده و به گفته اهالی روستا بسیار فرسوده است.

تعداد تنبیه های بدنی دانش آموزان به نسبت فراوانی تعداد مدارس و دانش آموزان خیلی کاهش یافته است!!!

ـ در این بین خبرنگاران از فرصت استفاده کردند تا سوالات خود را بپرسند؛ فانی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیمای مرکز همدان درباره نحوه برخورد وزارت آموزش و پرورش با معلمان خاطی که  دانش آموزان را تنبه می کنند، چیست؟ اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تنبیه ها به نسبت فراوانی مدارس و دانش آموزان خیلی کاهش یافته است!!! اما با این وجود طبق آیین نامه و نوع تنبیه پرونده به دادگاه تخلفات اداری ارجاع داده می شود.

سوال: آیا اصولا باید اجازه دهند تنبیه صورت گیرد؟!!!

سوال بعدی اینکه چگونه با معلمان خاطی برخورد شود تا این حوادث تلخ روی ندهد و آیا به طوری جدی تاکنون معلمان خاطی مجازات شده اند؟ اگر بله چرا باید هرزچندگاهی شاهد چنین اتفاقات باشیم و چرا تنبه بدنی دانش آموزان همچنان ادامه دارد؟

ـ وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار رودآور نیز مبنی بر اینکه تدبیر دولت برای مواجهه با تجمع معلمان درباره حقوقشان چیست؟ گفت: شما سوال دیگری نمی توانید بپرسید؟!

ـ پس ازمراسم کلنگ زنی وزیر بلافاصله برای شرکت در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان حرکت کرد، در بین راه هم سری به پروژه خیرساز مقدم که سالیان سال است با نیمه کار بودن فضای شهری را نازیبا کرده است زد.

ـ فانی و همراهان وی قبل از ورود به سالن فردوسی تویسرکان با استقبال امام جمعه شهرستان روبرو شدند.

یادواره ای به کام مسئولان

اجرای دکلمه و سرودی زیبا توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های یادوره بود که با تشویق حضار روبرو شد و حتی وزیر آموزش و پرورش دست به جیب شد و قول داد تا هزینه سفره به مشهد مقدس را برای تمام اعضای گروه سرود، مربی و مدیر مدرسه متقبل شود.

گله مندی خانواده های شهدا از نحوه بخش هایی از برگزاری یادواره شهدا

ـ برخی از خانواده های شهدای حاضر در مراسم از نحوه برگزاری یادواره گله مند بودند و گفتند، متأسفانه در این یادواره آن طور که باید به مقام شهید و خاطرات شهدا اهمیت داده نشد به طوری که سخنرانان یکی پس از دیگری با سریع گذشتن از جایگاه شهید وشهادت، کارنامه کاری خود را برای مدعوین ورق زدند.

ـ برخی از تویسرکانی های دیگر نیز گفتند: زدن کف و نامتناسب بودن پوشش دانش آموزان  گروه سرود نسبت به نوع برنامه که برنامه ای فرهنگی و به یاد شهدا بود، آنان را ناراحت کرده است و عجیب تر آنکه مجری برنامه نیز گاهی حضار را به کف زدن ترغیب می کرد!!!

آنان تصریح کردند: پوشش دانش آموزان مشکل اساسی نداشت تنها با نوع برنامه که یادواره شهدا بود متناسب نبود و انتظار می رفت از چفیه و یا چادر که شهدا سیاهی آن را ارزشمندتر از خون های ریخته شده یشان می دانند در اجرای سرود استفاده می شد.

آنان یادآور شدند: در کل فضای یادواره آنچنان که باید فضایی معنوی نبود.

گله مندی دو تویسرکانی برای عدم نام بردن از شاعر دوره صفوی این شهرستان

ـ پیش از سخنرانی دکتر مفتح یکی از شهروندان تویسرکانی حاضر در جلسه از جای خود برخواست و سخنانی در خور تأمل عنوان کرد.

وی  شعری از عارف دلسوخته شاعر تویسرکانی رضی آرتیمانی خواند: رضی روز محشر علی ساقی است، مکن ترک می تا نفس باقی است و با این ابیات در ادامه از مجری خواست تا در رابطه با شاعر و عارف عصر صفوی تویسرکان رضی آرتیمانی، سخن نیز به میان آورد!!

ـ در این بین یکی از دیگر اهالی تویسرکان حرف های ناگفته بسیاری از دیگر تویسرکانی ها را نیز بیان کرد و گفت: متأسفانه تمثالی که از رضی آرتیمانی در ابتدای خیابان شهدای تویسرکان قرار داده اند مناسب این سید و اولاد پیمغبر نیست.

ـ از نکات جالب توجه دیگر لوح تقدیری در قابی بزرگتر از حد معمول بود که جای خالی چند امضا در آن توسط امضای وزیر آموزش وپرورش و گویا نماینده تویسرکان  پر شد.

ماجرای این لوح تقدیر از این قرار بود که سجاد محمودی عکاس تویسرکانی در اقدامی دست به جمع آوری بیش از 200 عکس از شهدای دوران دفاع مقدس شهر قهاوند زده است و می خواهد این لوح تقدیر را در ابتدای نمایشگاهی که به زودی در قهاوند برگزار می شود نصب کند.

ـ با وجود این  حاشیه ها مجموعه سایت خبری رودآور از همکاری آموزش و پرورش تویسرکان در برگزاری یادواره شهدای استان در شهرستان تشکر و قدرانی می کند.

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان