آخرین اخبار

4. مرداد 1394 - 23:15   |   کد مطلب: 18828
با توجه به همه گیر شدن شبکه های اجتماعی، نیاز به یک امنیت شخصی بیش از پیش خود نمایی می کند و "رمزینه" نرم افزاری ساخته شده توسط جوان تویسرکانی برای افزایش امنیت در شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار رودآور، همگی باید تاکنون مشاهده کرده ایم که شبکه‌های اجتماعی چگونه در زندگی نفوذ کرده است و سهم عظیمی از وقت با ارزش ما در فضای مجازی سپری می شود.

اما در اینجا توجه به امنیت شبکه های اجتماعی، موضوعی است که کاربران به دنبال آن هستند، تا روزی گرفتار سوء استفاده گری های برخی از فاش شدن زندگی خصوصی خود نباشند.

 گویا همین چند روز پیش بود که خانمی از انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه های اجتماعی به مراکز مربوطه شکایت کرده بود و به اصطلاح از لو رفتن تصاویر حریم شخصی خود به وحشت افتاده بود.

هستند افراد بسیاری که ناآگاهانه از شبکه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن امنیت آن استفاده می کنند و از خطرات دستیابی دیگران به اطلاعات شخصی خود در حین انتقال پیام بی اطلاع اند.

برخی ها هم به تصور اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی جایگاهشان را در بین دوستانش ارتقاء می بخشد گویا به سرعت باد عضو این شبکه ها شده و حتی از یک رمز عبور استاندارد هم استفاده نمی کنند و همین امر مشکلاتی را در آینده برایشان به وجود می آورد.

برخی دیگر مرزی برای زندگی کاری و شخصی خود در استفاده از شبکه های اجتماعی قائل نیستند و اطلاعات شخصی خود را به راحتی تمام با اضافه کردن همکاران خود به عنوان دوست شبکه اجتماعی در اختیار سایرین قرار می دهند.

و اما خبرگار رودآور، به بهانه پنجم مرداد ماه که به عنوان روز ملی تویسرکان نامگذاری شده است، روزی که به پاسداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، سرآغازی شد برای انتخاب روز ملی تویسرکانی ها.

تویسرکانی هایی که از نظر فرهنگ، علم و هنر جایگاه ویژه ای در کور از گذشته های دور تاکنون داشته و دارند، با توجه به اهمیت فضای مجازی و امنیت شبکه های اجتماعی و همزمان با گرامیداشت روز ملی تویسرکان به سراغ یکی از تویسرکانی های فعال در عرصه فضای مجازی رفتیم تا این ابداع کننده دو  نرم‌افزار تحت اندروید "قانون" و "رمزینه" کمی از خود و نرم افزارهای تولید شده اش برای ما بگوید.

«حامد الوندی» مدیر گروه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره ساخت نرم افزار "رمزینه"، گفت: هدف از ساخت رمزینه برقراری امنیت بیشتر در شبکه های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: با توجه به همه گیر شدن شبکه های اجتماعی، نیاز به یک امنیت شخصی بیش از پیش خود نمایی می کند، هرچند خود شبکه های اجتماعی راه کار های امنیتی را ارائه کرده اند، اما با بررسی این نیاز بر آن شدیم تا نرم افزاری ارائه دهیم که با آن بتوان امنیت شخصی و محلی را برای شبکه های اجتماعی برقرار کرد.

مدیر گروه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود:  نرم افزار رمزینه با بهره گیری از روش های رمز نگاری استاندارد و یک روش رمزنگاری سفارشی کار می کند.

الوندی تصریح کرد: روش کار به این صورت است که می توان متن پیام را با یک رمز چهار رقمی اختصاصی رمز کرده و متن رمز شده را بر روی شبکه های اجتماعی ارسال کرد.

وی عنوان کرد: کسانی که می خواهند این متن را بخوانند باید نرم افزار رمزینه را داشته باشند و متن رمز شده را وارد نرم افزار کنند و با رمز چهار رقمی که متن با آن قبلا رمز شده آن را رمز گشایی کنند.

 ابداع کننده نرم افزار رمزینه با بیان اینکه این نرم افزار با نام نرم افزار رمزنگاری رمزینه از مارکت مایکت و سایت learnstu.com قابل دسترسی برای کاربران است، گفت: توجه هرچه بیشتر به ارتقاء امنیت برای حضور در شبکه های اجتماعی یکی از ضرویات جامعه امروزی ما برای حفظ حریم خصوصی افراد است.

الوندی همچنین به ساخت نرم افزار "لغت نامه قانون" نیز اشاره و اظهار کرد:  این نرم افزار برای دانشجویان زبان و حقوق طراحی شده و بیش از دو هزار لغت تخصصی حقوق را در خود جای داده است.

وی با بیان ایکه کاربر می تواند لغت تخصصی حقوق خود را وارد نرم افزار کند و ترجمه انگلیسی آن را همراه با تلفظ آن مشاهده کند، تصریح کرد: یکی از امکانات این نرم افزار قابلیت تلفظ صوتی لغات است.

مدیر گروه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان مرکزی از دیگر امکانات این اپلیکیشن قابلیت تست تلفظ است که از کاربر تلفظ هر لغت را امتحان می گیرد و به کاربر امتیاز می دهد.

الوندی یادآور شد: این اپلیکیشن هم اکنون با نام لغت نامه تعاملی و سخنگوی قانون بر روی سایت بازار و سایت learnstu.com  موجود است.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان