آخرین اخبار

20. مرداد 1394 - 12:39   |   کد مطلب: 19087
صبح امروز کاروان لاله های زهرایی با استقبال گرم مردم شهید پرور تویسرکان وارد این شهرستان شد و مردم با ذکر یا زهرا(س) و یا حسین(ع) و دسته گل هایی که برای دسته گل های امام چیده شده بود، به مراسم استقبال رنگ وبویی آسمانی تر دادند.

به گزارش خبرنگار رودآور، صبح امروز پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در قالب کاروان لاله های زهرایی وارد شهرستان تویسرکان شدند و با استقبال گرم مردم شهید پرور این شهرستان روبرو شدند.

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح بود که وارد روستای سید شهاب تویسرکان شدیدم.معلوم بود از صبح زود اهالی روستا تدارک مراسم استقبال را دیده بودند  و شاید شب گذشته را نیز در انتظار شهدا لحظه ای هم چشم بر روی هم نگذاشته بودند.

عکس های شهدا، دسته گل ها، تصاویری از امام و از 50 متری و حوالی روستا تا ورودی آن درطول مسیر بود.

حضور کودکان و نوجوانان در این استقبال و تلفیق اشک ها کودکانه آنان در کنار اشک های پدران و مادران شهدا حال و هوای همه را دگرگون کرد و هنوزم شهیدان را میارند صدا بلندگوها بلندتر شد و اهالی روستا از هر جا بودند خود را رساندند.

دسته گل هایی که برای دسته گل های امام چیده شد

اقشار مختلف مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان در روستاهای سید شهاب، جیجانکوه، اشترمل و آرتیمان صبح تا ظهر امروز میزبان شهدای گمنام هستند تا آنان را تشییع کنند.

امروز آنچه که در میان جمعیت به چشم می خورد دسته گل های طبیعی چیده شده بود که برای دسته گل های امام(ره) در دستان اقشار مختلف مردمی بود که به استقبال آمده بودند.

صلوات دادن ها، یا حسین سردادن ها، اسپند دود کردن ها، دسته گل آوردن ها، تبرک کردن چفیه ها، تسبیح ها و .... همه و همه گویی شور شیدایی شهدا آنان را بیش از پیش شیفته کرده بود و فریاد این گل پر پر از کجا آمده از سفر کربلا آمده به ما را به جبهه ها می برد.

و بانوان محجبه ای که پیام شهدا را نه تنها برای خود می دانستند، بلکه پیام شهدا را برای تمام عالمیان می دانستند که باید برای حفظ اسلام فداکاری کرد.

پیام هایی چون پشتیبان ولایت فقیه بودن  و در خط رهبری حرکت کردن و حفظ حجاب و عفاف بیشترین جمله هایی بود که استقبال کنندگان شهدا می گفتند و اینکه شهدا در حقیقت ما شرمنده ایم که با دستان خالی به استقبال آمده ایم.

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور در این باره گفت: صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس به شهرستان تویسرکان وارد شدند.

وی با بیان اینکه قرار است پیکر مطهر این دو شهید گمنام صبح تا ظهر امروز در روستاهای سیدشهاب، جیجانکوه، اشترمل، آرتیمان، عین آباد و رودآور تشییع شود، اظهار کرد: بعداز ظهر مراسم اصلی از سپاه ناحیه تویسرکان به سمت شهر فرسفج صورت می گیرد و قرار است مراسم تشییع و خاکسپاری در حدود ساعت 17 در شهر فرسفج انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: یکی از این شهدا 28 ساله و در عملیات خیبر سال 62 و در جزیره مجنون به شهادت رسیده است و دیگری 18 ساله است که سال 67 در زبیدات عراق به شهادت رسید.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان