آخرین اخبار

20. مرداد 1394 - 14:57   |   کد مطلب: 19090
مراسم دسته روی و سینه زنی روز شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تویسرکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت جانسوز امام صادق(ع) مراسم عزاداری در قالب آیین های سینه زنی در تویسرکان برگزار شد.

هیئت های سینه زن با به حرکت درآوردن دسته های عزاداری و با در دست داشتن پرچم در سوگ شهادت آن امام بزرگوار اشک ماتم ریختند.

«حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی» مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور در حاشیه این مراسم، با تسلیت به مناسب شهادت امام صادق(ع)، گفت: در دوران آن امام بزرگوار از سوی برخی اصرار می شد که حکومت اسلامی به مانند زمان امام علی (ع) تشکیل شود.

وی اظهار کرد: با توجه به دوری مردم آن زمان از معارف اسلامی، امام صادق(ع) ترویج معارف اسلامی را مهمتر دانستند، چرا که مردم آن زمان به مانند مردم زمان امام علی(ع) با سیره نبوی و اسلام و مذهب آشنا نبودند، بنابراین نشر معارف اسلامی در اولویت بود.

مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان افزود: اولین و مهمترین اصل حکومت نشر معارف اسلامی است و امام ششم شیعیان بر این مطلب آگاه بودند.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد:  تا زمانی که ما معرفت لازم را پیدا نکرده باشیم قیام و حکومت به درد نمی خورد و به این دلیل بود که با وجود اصرار بسیار مردم آن زمان حکومت اسلامی توسط امام صادق(ع) تشکیل نشد.

وی عنوان کرد: ما نیز اگر بخواهیم زمان و فضا را برای حکومت امام زمان (عج) مهیا کنیم باید هم خودمان با اسلام آشنا باشیم و هم در ترویج و گسترش معارف اهل بیت (ع) کوشا باشیم، چرا که نشر معارف اسلامی اصلی ترین مقدمه برای ظهور امام زمان(عج) است.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان