آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 0:10   |   کد مطلب: 19098
همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، مراسم تشییع و تدفین دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در فرسفج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، ساعت 17  عصر روز بیستم مردادماه که می شود پیکر مطهر دو شهید گمنام را از محل سپاه تویسرکان به سمت روستای آریکان حرکت می دهند، به آریکان که می رسیم کودکان و نوجوانانی را می بینیم که با پرچم های سرخ و سفید یا حسین(ع)، یا زهرا(س)، و اسپند و گل و گلاب همراه با ماداران و پدران و به ویژه خانواده شهدا به استقبال  آمده اند و در این میان مادران شهدای مفقود الجسد گریه هایشان پر معناتر بود.

برخی ها هم عکس شهدای خود را در آغوش گرفته و یا هجله هایی برای شهدا ترتیب داده اند و برخی دیگر دل گویه های خود را بر روری تابوت ها می نوشتند و دستان کوچک کودکانی که برای تبرک جستن به تابوت ها بیقراری می کرد نمایان تر بود.

حوالی ساعت 18 عصر کاروان لاله های زهرایی به فرسفج می رسند و خیل مشتقان ایثار و شهادت منتظر هستند و دختربچه هایی که با چادرهای سفیدشان با قلب پاک و معصوم تابوت مطهر شهدا را غبارروبی و عطرافشانی می کنند و برای شهدا شعر می خوانند.

حالا نوبت رسیده تا تابوت های مطهرشان بر روی دستان مردان و زنان این شهر از ابتدای شهر فرسفج تا پارک کوهستای تشییع شود.

گریه ها و حسین حسین گفتن ها، یا زهرا گفتن ها، بوی جبهه را می مشام همه آورده بود و شور شیدایی استقال کنندگان  آنقدر بود که فیلم برداران و عکاسان و خبرنگاران را هم به گریه انداخت و کار خود را لحظاتی فراموش می کردند و بر این شهدا و عاشقیشان می گریستند.

در این میان خانواده های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس هم بیش از همه با دل های لرزان اما استوار همراه با همه مردم شهر به مراسم شوری معنوی دادند.

ساعت تقریبا 18 و 30 دقیقه است تابوت ها را زمین می گذارند و بر آن نماز خوانده می شود.

مردم پس از نماز تابوت ها را باز بر روی دستان خود می گیرند و به سمت پارک کوهستانی شهر فرسفج حرکت می کنند، اینجا نه تنها مردم فرسفج بلکه مردم شهید پرور شهرستان حضور داشتند و چه بسیار خانواده های شهدا و دیگر اقشاری که از شهرهای تویسرکان و سرکان برای تشییع آمده بودند.

به پارک کوهستان که فضایی بر بام شهر فرسفج است می رسیم، تابوت ها را بر بلندای محل می گذارند و بعد از تلاوت قرآن، بخشدار فرسفج و سپسحجت‌الاسلام ناصر نقویمسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان سخنرانی می کنند.

حال مداحان اهل بیت(ع) به مراسم با یا حسین یا حسین گفتن ها در عصر سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) دادلدگی خاصی می بخشند، پیکرها را از تابوت ها بیرون می آوردند و بر روی دست می گیرند و سپس به خاک می سپارند و دل های ما را در غروب شهادت را دلگیرتر از همیشه جا می گذارند، دلگیر چرا که باید بگوییم شهدا شرمنده ایم.

به گزارش رودآور، صبح تا ظهر روز گذشته نیز پیکر مطهر این دو شهید گمنام در روستاهای سیدشهاب، جیجانکوه، اشترمل، آرتیمان، عین آباد و رودآور تشییع شد.

یکی از این شهدا 28 ساله و در عملیات خیبر سال 62 و در جزیره مجنون به شهادت رسید و دیگری 18 ساله است که سال 67 در زبیدات عراق به شهادت رسید.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان