آخرین اخبار

23. مرداد 1394 - 16:16   |   کد مطلب: 19142
پایگاه های فرهنگی بسیج با رویکرد ارائه آموزه های دینی و سبک زندگی اسلامی در قالب برنامه های متنوع، شاد و با نشاط، نقش مؤثری در هدایت افکار کودکان به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروزه ماهواره ها و رسانه های بیگانه در خانواده ها و جامعه ما رخنه کرده اند و با این خرج و مخارج های زندگی و اصطلاحا شلوغ شدن سر پدر و مادرها، هدایت کردن افکار کودکان به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی گاه گاه با مشکلاتی همراه می شود.

از این رو پایگاه های فرهنگی بسیج با رویکرد تبیین آموزه های دینی و تلفیق آن با برنامه های شاد و سرگرمی های سالم در محیط های عمومی از جمله پارک ها، مناطق گردشگری و یا حتی امامزاده های شاخص ایجاد شده است.

3

در این راستا در شهرستان تویسرکان، بسیجیان دو پایگاه فرهنگی را یکی در کمربسته سرکان و دیگری در جوار مرقد مطهر حضرت حیقوق نبی(ع) دایر کرده اند.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بازدید از پایگاه فرهنگی بسیج در جوار مرقد حیقوق نبی(ع)، گفت: وجود این پایگاه در  مکانی زیارتی و تفریحی به خوبی مورد استقبال و اقبال عموم قرار گرفته است و برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی برگزار شده در آن سبب می شود تا نوجوانان و جوانان از این فضا استفاده بهتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: برنامه هایی که در جوار آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) به همت دوستان بسیج و حوزه علمیه اجرا می شود برنامه های فرح بخشی است که هم نونهالان و نوجوانان را مشغول می کند و  هم در خلال این برنامه های شاد، مسائل تربیتی و آموزشی به خوبی به کودکان و نوجوانان با بهره مندی از روش های نو ارائه می شود.

1

امام جمعه تویسرکان افزود: با توجه به جامع بودن چنین برنامه هایی امید است که توسط مسئولان و به ویژه والدین حمایت شود تا اثرگذاری بیشتری در نونهالان این آینده سازان کشورمان داشته باشد.

«حسین سوری» جانشین فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز با اشاره به اینکه امسال دومین سال ایجاد پایگاه های فرهنگی در تویسرکان است، گفت: امسال با عنایت خدا دو پایگاه فرهنگی در سطح شهرستان فعال شود، که یکی پایگاه فرهنگی در جوار حیقوق نبی(ع) و دیگری در کمربسته سرکان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون شاهد جذب مخاطبان بسیاری در این پایگاه ها بودیم و هستیم و هرشب در حدود 200 نفر در این پایگاه ها حضور دارند و از برنامه های آن بهر مند می شوند.

2

جانشین فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: رده های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان به همراه خانواده هایشان می توانند در این پایگاه ها حضور یابند واز 10 غرفه فرهنگی آن بهره مند شود.

سوری به وجود غرفه های فرهنگی با بهره مندی از کارشناسان حوزه علمیه نیز اشاره کرد و گفت: غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی خواهران و برداران جز این 10 پایگاه است که با استقبال خوبی روبرو بوده است.

وی عنوان کرد: غرفه های سینما بصیرت، پاسخگویی به شبهات، نمایشگاه کتاب، نقاشی برای کودکان و نوجوانان و غرفه جوایز برخی دیگر از غرفه هایی است که در پایگاه فرهنگی برای علاقمندان تشکیل شده است.

جانشین فرمانده سپاه تویسرکان افزود: در حال حاضر بیش از 50 برنامه در 50 شب در این پایگاه ها برگزار شده است که تا پنجم شهریور ماه امسال این برنامه ادامه دارد.

4

«علی بقایی» مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور در حاشیه بازدید از پایگاه فرهنگی بسیج در جوار حرم حیقوق نبی(ع)، گفت: 15 پایگاه فرهنگی بسیج در سال جاری در استان همدان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری در 27 نقطه استان همدان در پارک ها و بوستان ها نماز جماعت برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به حضور بسیار مسافران و گردشگران در استان خوش آب و هوای همدان وجود  چنین برنامه های فرهنگی یک نیاز بود و است و خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفت.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: در این پایگاه های فرهنگی غرفه و ایستگاه های مختلفی از جمله ارائه مشاوره برای برداران و خواهران، ایستگاه بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان و ایستگاه نشاط و تفریح و سرگرمی برای جوانان، فعال است.

بقائی عنوان کرد: روایت گری از سیره شهدا، سبک زندگی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی در استان و کشور نیز بخشی دیگر از برنامه های فرهنگی است که در این پایگاه ها برای شرکت کنندگان ارائه می شود.

انتهای پیام/
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان