آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 0:40   |   کد مطلب: 19143
با هدف برنامه ریزی برای خدمات رسانی بهتر به کشاورزان، صدور کارت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی و هدفمند شدن تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی شهرستان تویسرکان انجام شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، «مسعود اکبری» مدیر جهادکشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور با اشاره به پلاک گذاری ماشین های کشاورزی در این شهرستان، گفت: طرح سازماندهی ماشین آلات کشاورزی به همت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت راهنمایی و رانندگی شهرستان در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: این طرح در حدود دو هفته قبل هم در شهرستان انجام شد و در مجموع یک هزار و 700 دستگاه انواع تراکتور سنگین و نیمه سنگین در حدود 100 دستگاه در فاز اول مشمول طرح شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: در مرحله اول طرح عملیات پلاک گذاری در دو بخش قلقلرود که شامل مرکز خدمات فرسفج و ولاشجرد صورت گرفت و در مجموع 100 دستگاه تراکتور چهار سیلندر و 6 سیلندر پلاک گذاریشان به اتمام رسید.

اکبری تصریح کرد: در شهرستان تویسرکان یک هزار و 700 دستگاه موجود است که در قالب این طرح در حدود 300 دستگاه از تراکتورهایی که مدل 81 به بالا هستند مشمول شناسایی و اهدای پلاک قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم  مجددا 100 دستگاه از تراکتورهای شهرستان توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی شناسایی و پرونده برایشان تکمیل می شود تا برای اهداء و نصب پلاک راهنمایی رانندگی معرفی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: این طرح سبب می شود تا ماشین آلات کشاورزی ساماندهی شوند و در انتقال مالکیت ها  و نیز کارت سهمیه سوخت در آینده مورد استفاده قرار گیرند و مشکلی در این باره رخ ندهد.

10 هزار تراکتور مدل های 80 و بالاتر در سطح در استان همدان در دست پلاگذاری است

«ساسان کرمی» معاون مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه پیش بینی می شود در اجرای طرح و در فاز اول آن، بیش از  10هزار تراکتور مدل های 80 و بالاتر پلاگذاری شود، گفت: با اجرای طرح پلاگذاری ماشین آلات کشاورزی، دستگاه هایی همچون تراکتور و کمباین شناسنامه دار می شوند  و در آینده ای نزدیک بعد از پایان طرح، کارت سوخت برای این تراکتورها صادر می شود.

وی به به اجرای فاز دوم این طرح در شهرستان تویسرکان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر فاز دوم طرح پلاگذاری دستگاه های کشاورزی در سطح استان در حال اجرا است و در شهرستان های بهار و فامین طرح به اتمام رسیده است.

 معاون مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: تاکنون نزدیک به یک هزار و 50 دستگاه در استان پلاکذاری شده اند و پیش بینی می کنیم که نزدیک به 10 هزار دستگاه از تراکتورهای استان مشمول طرح شوند.

کرمی عنوان کرد: پس از پایان مرحله اول طرح، سعی شده با برنامه ریزی های صورت گرفته فاز دوم و تراکتورهای مدل های زیر 80 نیز مشمول طرح شوند و کار پلاک گذاری آن دستگاه نیز آغاز شود.

وی از کشاورازان و مالکان دستگاه های کشاورزی خواست تا به دلیل برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از دستگاه ها برای سازماندهی و شناسایی تراکتورهایشان با کارمندان جهاد کشاورزی همکاری و تعامل داشته باشند.

معاون مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پاسخ به این سوال که تراکتورهایی که از طرح جا مانده اند وضعیتشان چه می شود، گفت: برنامه ریزی شده است آن دسته از افرادی که تا کنون موفق نشده اند تشکیل پرونده دهند و پلاک دریافت کنند در یک روز کاری مناسب با مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هماهنگ شوند تا دستگاه های آنان در شهرستان پلاک گذاری شود.

کرمی تصریح کرد: اساس و فلسفه این طرح آن است تا پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در خود شهرستان انجام شود و  کشاورزان احتیاجی به خارج کردن دستگاه های کشاورزی خود برای پلاک گذاری از شهرستان نداشته نباشند.  

وی افزود: تمام تلاش و سعی مان بر این است که برنامه مربوط به پلاک گذاری تراکتورها را در خود شهرستان ها و در بخش ها انجام دهیم تا نیازی به جا به جایی دستگاه ها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان