آخرین اخبار

2. شهريور 1394 - 6:05   |   کد مطلب: 19232
مردم ما قدر هرگونه خدمت رسانی وحرکت مثبتی را می دانند، استقبال گرم آن ها از کلاس های جهادیِ دانشجویی ، این ادعا را ثابت می کند، آنان به ویژه در روستاهای محروم انتظار دارندکه مسئولان شهرستان در بین آن ها حضور پیدا کرده، حرف هایشان را بشنوند و برای رفع مشکلاتشان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور، اردوهای جهادی فرصتی طلایی برای خودسازی دانشجویان و جوانان است، جوانان با حضور در اردوهای جهادی از نزدیک با شنیدن درد و دل های مردم مناطق محروم و لمس کردن مشکلات آنان و با نگاهی شرق و تیزبینانه به اطراف خود، می توانند ضمن تقویت توانمندی های بالفعل خود، استعدادهای بالقوه خود را نمایان سازند تا  با روحیه ای جهادی نفس خود را پروش دهند و برای در دست گرفتن مسئولیت های آینده آماده شوند.

از این رو اردوهای جهادی هر ساله به همت بسیج دانشجویی در سراسر ایران اسلامی با هدف محرومیت زدایی برگزار می شود و شهرستان تویسرکان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از نقش اردوهای جهادی در تقویت توانمندی های اخلاقی، دینی و تجربی دانشجویان خبر داد و گفت: یکی از بسترهای محرومیت زدایی و آشنایی نسل جوان با محرومیت ها و مشکلات قشرمحروم همین اردوهای جهادی است.

وی آشنا شدن دانشجویان با محرومیت ها و کمبودها و خودسازی آن ها را از مزایای اردوهای جهادی برشمرد و اظهار کرد: در حقیقت دانشجویان با دوری از محیط خانواده و دانشگاه در اردوهای جهادی، قدر داشته ها و نعمت های خود را بیشتر می دانند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: در اردوهای جهادی می توان با نگاهی عمیق و تیزبینانه مشکلات و موانع رشد و توسعه موجود در نقاط محروم را شناسایی کرد و  آن موارد را به مسئولان انتقال داد.

«مرتضی اردلان» مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: دانشجویان و جوانان در اردوهای جهادی با دیدن مشکلات و چشیدن طعم محرومیت ها خود را برای مدیریت آینده آماده می سازند.

وی اظهار کرد: با این اهداف بیان شده، دانشجویان بسیجی شهرستان تویسرکان همگام و هم نفس با سایر جوانان بسیجی در جای جای ایران اسلامی در مرداد ماه امسال با حضور در دو  روستای شهرستان حاجی آباد و قلقل و فعالیت های جهادی در عرصه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، اعتقادی واجتماعی در راستای محرومیت زدایی و پیشرفت و اعتلای روستاهای مذکور تلاش کردند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان عرصه های؛ آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، اعتقادی و مشاوره و راهنمایی را از جمله زمینه های و فعالیت های محوری در اردوهای جهادی سال 94 عنوان کرد و افزود: عرصه آموزشی شامل برگزاری کلاس های آموزشی زبان انگلیسی(الفبا و کلمات کاربردی و مکالمه اولیه)، بهداشت شخصی و عمومی، کلاس تقویتی ریاضی وعلوم تجربی ویژه مقطع راهنمایی و کلاس آموزشی قرآن کریم (جزء30و نماز) بود.

اردلان تصریح کرد: در عرصه فرهنگی فعالیت هایی همانند، فضا سازی فرهنگی درمدارس با احادیث و جملات ناب بزرگان، برگزاری مراسم ادعیه و زیارات ائمه(علیهم السلام) در مدارس، حضور در منزل شهدا و رزمندگان و بیان خاطرات آن ها، آموزش شعرخوانی و تشکیل گروه سرود و برگزاری مسابقه شعر و انشاءنویسی انجام گرفت.

وی از شناسایی نیازمندی های بهداشتی و بیماری های شایع در روستاها، تامین مسواک و خمیر دندان برای دانش آموزان ابتدایی و آموزش بهداشت دهان و دندان، چاپ وپخش بروشور بهداشتی دربین مخاطبان و پاسخ به سوالات و مشاوره بهداشتی زنان خانه دار و دختران به عنوان اقدامات صورت گرفته در عرصه بهداشت یاد کرد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان همچنین به فعالیت های ورزشی دراردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: در این راستا برگزاری کلاس های ورزش و نرم عمومی، آشنایی با نرمش های کاربردی جهت حفظ سلامت بدنی بخصوص مقابله با عوارض کمردرد، برگزاری مسابقات طناب کشی و طناب بازی در بین دختران و مسابقات فوتسال و طناب کشی ویژه پسران ابتدایی و راهنمایی در دانشگاه پیام نور تویسرکان انجام شد.

اردلان در ادامه افزود: در عرصه اعتقادی نیز فعالیت هایی شامل؛ آشنایی مخاطبان با احکام کاربردی شرعی مانند احکام تقلید،نماز و روزه و همانند آن، آموزش قرائت صحیح نماز به مخاطبان و استفاده از وسایل کمک آموزشی جذاب جهت تفهیم موضوعات احکام و قرآن و اعتقادات مانند کارت بازی،شعر،سرود انجام شد.

وی مطرح کردن مباحث اعتقادی مورد نیاز مانند توحید، نبوت و معاد در قالب داستان و شعر و نکات عبرت آموز وجذاب، پاسخ به سوالات شرعی و اعتقادی در کلاس ها، برگزاری مسابقات احکام و اهدای جوایز و مشاوره اعتقادی بصورت انفرادی بخصوص در بین خواهران خانه دار را از دیگر فعالیت های اجرا شده در عرصه اعتقادی برشمرد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان یادآور شد:  برگزاری کلاس های عمومی و جمعی مشاوره خانوادگی، تحصیلی و ازدواج با تفکیک سنّی و تحصیلی و مشاوره انفرادی تحصیلی، ازدواج و خانوادگی توسط کارشناسان ارشد مشاوره راهنمایی نیز در قالب عرصه مشاوره و راهنمایی اجرایی شد.

به گزارش رودآور، با گذشت حدود36 سال ازانقلاب اسلامی  وبادر نظرگرفتن خدمات بیشمار ارائه شده ، بازهم مشکلات زیادی در روستاها ونقاط محروم شهرستان ما وجود دارد و رفع این معضلات نیاز به حرکت های جهادی دارد.

مهمترین ابعاد محرومیت در شهرستان تویسرکان، فقر فرهنگی وعدم برخورداری از اطلاعات کافی پیرامون مسائل اعتقادی واجتماعی است.

مردم خوب ما قدر هرگونه خدمت رسانی وحرکت مثبتی را می دانند، استقبال گرم آن ها از کلاس های جهادیِ دانشجویی ، این ادعا را ثابت می کند.

مردم به ویژه در روستاهای محروم انتظار دارندکه مسئولان شهرستان در بین آن ها حضور پیدا کرده، حرف هایشان را بشنوند و برای رفع مشکلاتشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان