آخرین اخبار

17. شهريور 1394 - 9:56   |   کد مطلب: 19485
سرسپردگی به استکبار و به ویژه امریکا، مزدورانی را به وجود می آورد که نان خود را در خون مردم می زنند و با خیانت به ملت، برای اربابان خود سر تکان می دهند.

به گزارش خبرنگار رودآور، در 13 شهریور ماه سال 57 و همزمان با عید سعید فطر، نمازگزاران تهرانى پس از اقامه نماز عید به امامت آیت الله دکتر مفتح، در اقدامی خودجوش تظاهرات بزرگ و راهپیمایی عظیمی با شعارهای بر ضد شاه و رژیم طاغوتی پهلویانجام  دادند، به گونه ای که این اقدام سبب شد تا در روز شانزدهم همان ماه نیز گردهمایی ها و راهپیمایی بزرگی در سراسر ایران صورت گیرد.

این تظاهرات ها رژیم منحوس پهلوی را هراسان کرد و در روز 16 شهریور به دستور شریف امامی که به اصطلاح دولت آشتی ملی را می چرخاند! در تهران و یازده شهر حکومت نظامی اعلام شد.

تظاهرات ها از سیزدهم شهریور ما به صورت مداوم ادامه داشت تا اینکه در روز جمعه 17 شهریور مردمی که به خیابان آمده بودند و اجتماع خود را در میادین تهران و به ویژه میدان ژاله  فشرده تر کردند.

رشته های سست و عنکبوتی پهلوی در 17 شهریور گسسته شد

نیروی های رژیم پهلوی که از قیام مردم به وحشت افتاده بودند به دستور ارتشبد اویسى با بستن راه عبور از چهار طرف بر روى مردم از چند سو ملت را به رگبار بستند و به خاک و خون  کشیدند.چند ثانیه بیشتر زمان نبرد که صدها بی گناه از مرد و زن، پیر و جوان در خون خود غلتیدند، رژیم طاغوتی پهلوی قتل عام مردمی در میدان ژاله به راه انداخت که صدای آن بلافاصله در تهران و کشور پیچید و جنب و جوشی انقلابی در بین مردم به راه انداخت.

این واقعه خونین نشان داد که پایه های سست و عنکبوتی رژیم ظاغوتی پهلوی شکنده تر از همیشه شده است و نوید پیروزی النقلاب را برای ملت به ارمغان آورد.

سرسپردگی به امریکا خیانت به ملت را رقم می زند

دستور کشتار مردمی که تنها برای اقامه و احقاق حق قیام کرده بود توسط شاه  نشان داد که سرسپردگی تا چه حد می تواند یک فرد را به خائن به مردم تبدیل کند.

سرسپردگان و مزدورانی که نان خود را در خون مردم زدند و با خیانت و کشتار ملت شریف ایران، برای شادکامی امریکا و استکبار و به ویژه امریکا سر تکان دادند.
باید دانست توطئه های امریکا در طول سالیان سال بر ملت ما آشکار است و امروز هر آن کس که دم از رابطه با امریکا می زند به دنبال سرسپردگی و خیانت به ملت است و مردم با چشیدن تجربه های تلخ، هرگز جنایت های خبیثانه امریکا را فراموش نکرده و نمی کنند چرا که معتقدند این قدرت ایمان و توکل به خداست که بالاترین قدرت ها است.

جلب رضایت امریکا شوم بختی است

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور درباهر قیام 17 شهریور گفت:  شاه که رسیدن به حکومت ظالمانه و مستبدانه خود را مدیون امریکا بود نه تنها در قیام خونین 17 شهریور بلکه در تظاهرات متعددی ملت بی پناه و حق جوی ایران را به خاک و خون کشید.

وی اظهار کرد: شاه برای استمرار حکومت زورگویانه خود که آن را در کودتای 28 مرداد 32 به تصور خود تثبیت کرده بود، پادشاهی خود را مدیون استکبار امریکایی می دانست و برای جلب رضایت امریکا به ملت خود خیانت های بسیار کرد.

امام جمعه تویسرکان افزود: به خاک و خون کشیدن ملت آن هم برای تأمین منافع امریکا و حفظ حکومت ظالمانه، خیانت ها و خباثت های آشکار رژیم ظاغوت پهلوی را بیش از پیش برای مردم آشکار کرد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: به خاک و خون کشیدن آن تعداد بسیار از مردمی که تنها برای احقاق حق قیام کرده بودند در روز 17 شهریور ماه سال57،  روند سقوط رژیم طاغوت پهلوی را سرعت ببخشید، به طوری که مردم خود را روز به روز به پیروی انقلاب نزدیکتر می دیدند.

از جمله زمینه سازهای پیروزی انقلاب، واقعه عظیم 17 شهریور 57 بود

«حجت الاسلام علی کاروند» سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان نیز گفت: به حقیقت 17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه تظاهرات مردمی در 17 شهریور سال 57 و به خاک و خون کشیدن آنان در آن روز، بستر پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم ساخت، به طوری که صدای شکستن پایه های حکومت پهلوی در آن روز برای همگان مشهود بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: پس از این قیام و واقعه مهم عزم ملت ایران برای به زانو درآوردن رژیم طاغوت بیش از پیش شد تا اینکه در بهمن ماه همان سال انقلابی را رقم زدند که در دنیا بی نظیر بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران، خون های پاک هزاران زن و مرد این مرز و بوم به زمین ریخته شده است، شیرزنان و دلاورمردانی که تنها برای اسلام عزیز و اشاعه اسلام ناب محمد(ص) قیام کردند.

و امروز وظیفه ما نسل های بعد از انقلاب حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، امام خمینی (ره): «من به همه شما عرض میکنم که اگر – خدای ناخواسته – اسلام در ایران سیلی بخورد، در همه دنیا سیلی خواهد خورد و بدانید که به این زودی دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند. این الان یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است. حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، اگر اسلام را می خواهیم باید این جمهوری را حفظش کنیم.»

رهبر معظم انقلاب حضرت امام­خامنه­ای نیز در تبیین مواضع امام (ره) درباره حفظ نظام­اسلامی در خطبه‌هاى نماز جمعه در حرم امام­خمينی(ره) در چهاردهم خرداد ماه سال 89 فرمودند: «امام حراست و صيانت از جمهورى­اسلامى را اوجبِ واجبات مي­دانست. اوجبِ واجبات، واجب‌ترينِ واجب­ها، صيانت از جمهورى اسلامى است؛ چون صيانت اسلام - به معناى حقيقى كلمه - وابسته‌ى به صيانت از نظام سياسى اسلامى است. بدون نظام سياسى، امكان ندارد.»

در صحیفه امام، جلد 9، صفحه 115 از امام خمینی(ره) نیز آمده است: ملت ما با دست خالی - هیچ اسلحه نداشت - با همان قدرت ایمان، در مقابل اسلحه های مدرن و قدرت عظیم نظامی ایستادگی کرد و تمام قدرتها را درهم شکست و این دلیل بر این است که ملتی اگر قیام کرد، با حفظ قدرت ایمان، هیچ قدرتی در مقابل آن نمی تواند بایستد. تمام قدرتها و ابرقدرتها پشتیبانی از شاه مخلوع می کردند و گاهی ما را تهدید می کردند، ولکن قدرت اسلام با تأیید خداوند تعالی موجب شد که ما با دست خالی بر قدرتهای بزرگ غالب شویم و من امیدوارم این نهضت ایران، الگویی باشد برای سایر ملت های مستضعف.

و حال اینک وظیفه ما عمل به منویات امام راحل و رهبری است.امامی که فرمودند: ملت ما از اول قیام کرد برای این که جمهوری اسلامی بدون این که بوی شرق یا غرب را بدهد، مطلوب او است. حالا که این همه جوان داده است و این همه خون داده است و این همه عزیزان را از دست داده است، حالا دیگر نمی آید بگوید که خیر، حالا همه ما را کشتید، دست شما درد نکند، بسم الله. ما تا آخرین وقت و تا آخرین نفس ایستاده ایم و ملت ایستاده است.(صحیفه امام، جلد15، صفح های 194 و 195).

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان