آخرین اخبار

22. شهريور 1394 - 4:08   |   کد مطلب: 19519
مسئول سازمان بسیج مستضعفان کشور عنوان کرد: ما که گروه های جهادی را حمایت می کنیم مدیران و مسئولان هم خود در عمل پیش قدم شوند، در عرصه های جهادی حضور پیدا کنند و این طور نباشد که تنها ما حرفی بزنیم و منتظر باشیم دیگران عمل کنند، خود نیز باید وارد بخش های مختلف عرصه جهادی در کشور شویم."

به گزارش خبرنگار رودآور، اردوهای های جهادی نقش مؤثری در محرومیت زادیی و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه به ویژه در روستاهای محروم دارد و در این بین می توان به فعالیت اقشار مختلف مردم از دانش آموز گرفته تا دانشجو که با همتی بسیجی در اردوهای جهادی حضور دارند اشاره کرد، جهادگرانی که مسافت های طولانی را برای رسیدن به روستاهای دوردست طی می کنند تا بتوانند با درک محرومیت در روستاها، نور امید و پویایی را در آن جامعه زنده کنند.

اردوهای جهادی همانند راهیان نور در خوسازی افراد مؤثر است

و بی تردید اردوهای جهادی همانند اردوهای راهیان‌نور نیز نقش بسزایی در ایجاد تعامل و افزایش توانمندی‌های اخلاقی، دینی و تجربی برای آنانی دارد که در مناطق محروم حضور می یابند.

تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، ایجاد اعتماد و خوش بینی در بین مردم به نظام و حفظ و انسجام تشکیلاتی، برخی از اهداف بیان شده برای اردوهای جهادی است و این گونه خدمت به مردم، سبب زدودن و از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه می‌شود.

در این بین کارکنان سازمان بسیج اصناف کشور برای حضور در اردوی جهادی روستای نجفیه در شهرستان تویسرکان اعزام شدند، این گروه را مسئول و جانشین سازمان بسیج اصناف کشور همراهی می کرد.

برگزاری اردوهای جهادی با حضور مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور در روستای نجیفیه تویسرکان

به همین دلیل بر آن شدیم تا به گفت و گو با مسئولان و جهادگران بسیج اصناف کشور در روستای نجفیه تویسرکان بپردازیم.

«کریمی» رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: بر اساس یک برنامه از قبل طراحی شده با همکاران خود در سازمان بسیج اصناف کشور، اعضای شورای سازمان، و برخی کارشناسان و مدیرانی که با ما همکاری می کنند، در راستای برگزاری اردوهای جهادی به روستای نجفیه در شهرستان تویسرکان اعزام شدیم.

وی با بیان اینکه این گروه با عنوان گروه جهادی شهید صادق جق گویان پا به عرصه خدمت به مردم روستای نجفیه گذاشت، اظهار کرد: شهید صادق حق گویان که خود از کسبه شهید همدان بود در سال جاری به عنوان  شهید شاخص سال 94 اصناف کشور شناخته شده است و سه فرزند این شهید نیز یکی قبل از انقلاب و دو فرزند دیگر در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

طرح سردار نقدی، پیشنهادی دلسوزانه که به دل نشست

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: طرح ریزی اردوهای جهادی این چنینی با حضور مسئولان و کارمندان بخش های مختلف سازمان بسیج توسط سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور عنوان شد.

کریمی تصریح کرد: سردار نقدی در جلسه ای این طرح راذبا مسئولان سایر سازمان های بسیج اقشاری و معاونت سازمان های بسیج به مشورت گذاشتند و عنوان کردند "ما که گروه های جهادی را حمایت می کنیم مدیران و مسئولان هم خود در عمل پیش قدم شوند، در عرصه های جهادی حضور پیدا کنند و این طور  نباشد که  تنها ما حرفی بزنیم و منتظر باشیم دیگران عمل کنند، خود نیز باید وارد بخش های مختلف عرصه جهادی در کشور شویم."

وی گفت: پیشنهاد سردار نقدی پیشنهادی دلسوزانه بود که به دل نشست و با استقبال مسئولان همراه شد و در آن جلسه همه  موافقت خود را برای اجرایی شدن طرح اعلام کردند، به گونه ای که مبحث بازه زمانی روزهای فعالیت در هر منطقه نیز در آن جلسه به تصویب رسید.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور عنوان کرد: بدین ترتیب معاونت ها و سازمان های مختلف بسیج با یک طرح برنامه ربزی شده در مناطق محروم در استان هایی از جمله، کردستان، سیستان و بلوچستان، سمنان و همدان حضور یافتند تا با پوشیدن لباس خدمت به مردم اقداماتی از قبیل کار بنایی را نیز انجام دهند.

کار بنایی کردن و ملات درست کردن عار نیست

کریمی افزود: کار بنایی انجام دادن، بیل و کلنگ زدن و پی کنی در حقیقت کار دشواری است اما برادران بسیجی ما با وجود سختی کار با کمال میل و اشتیاق وارد عمل شدند، فرقان به دست گرفتند، ملات درست کردند، سنگ های بزرگ را برای ساخت دیوار جا به جا کردند و این اقدامات را برای خدمت به مردم انجام دادند.

وی تصریح کرد: اهداف گروه های جهادی این است تا به همگان بگوید که اقداماتی این چنینی و کاری یدی خجالت آور نیست و هر کس در هر قشری باشد می تواند کمر همت بسته به یاری محرومان و مستضعفان جامعه برخیزد.

اردوهای جهادی گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی و لبیک به ندای رهبر

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به هدف دیگر برگزاری اردوهای جهادی، عنوان کرد: همان گونه که در اوایل انقلاب همه با هم در جهاد سازندگی و امور دسته جمعی با شور و شعور،نشاط و هیجان خاصی حضور داشتیم، امروز نیز با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بحث مهم اقتصاد مقاومتی را برای برون رفت از تحریم ها و تهدیدهایی که دشمن در قالب تحریم بر ما روا داشته، مطرح کرده اند، ما می خواهیم به ندای رهبرمان لبیک گوییم و وارد عرصه جهادی شویم.

کریمی افزود: می خواهیم نشان دهیم سرباز ولایت هستیم، تا بتوانیم با نهادینه کردن روجیه جهادی در بین اقشار مختلف مردم نقشی در خدمت رسانی به مردمی ایفا کنیم که ولی نعمتان انقلاب هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه روحیه جهادی و خدمت به هم وطن در ایران اسلامی بیش از پیش توسعه یابد، تصریح کرد: می توان با روحیه ای بسیجی؛ نشاط و سر زندگی را در جای جای نقاط کشور، در شهر و روستا توسعه داد تا به یاری خدا اقتصادی مقاومتیکه خواسته ولی امر مسلمین است تحقق یابد و چشم امید دشمنان برای اینکه گزندی به این انقلاب و اسلام وارد کنند برای همیشه بسته شود.

به گزارش رودآور، فلسفه اردوهای جهادی محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم جامعه است و در این راستا اردوهای جهادی دانش آموزی و دانشجویی نیز علاوه بر اردوهای جهادی با حضور مسئولان و مدیران سازمان های مختلف اقشار و معاوت های بسیج برگزار می شود.

امید آنکه به سمتی پیش رویم تا در جامعه ما محرومیت معنایی نداشته باشد و همه دلشاد و با صفا در کنار همدیگر بدون هر گونه محرومیتی زندگی کنند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان