آخرین اخبار

5. آبان 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 19950
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان در همایش "رهروان زینبی"؛
ولایتمداری، حجاب و عفف زینبی(س) الگوی بانوان ما باشد+تصاویر
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام برای از بین بردن حیای زنان جامعه اسلامی، گفت: بانوان ما می توانند با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) در تربیت نسلی نیکو، ولایی و شجاع نقش مهمی ایفا کنند.

«میهن نانکلی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عصر روز گذشته در حاشیه برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) در شهر فرسفج، گفت: این مراسم همزمان 12 محرم و در سالروز شهادت حضرت سجاد (ع) و سوم شهدای کربلا هماهنگ با سراسر کشور در امامزاده باباپیرعلی شهر فرسفج و با همکاری پایگاه خضرت زینب(س) و اداره اوقاف تویسرکان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شعار اصلی همایش " لبیک یا زینب" بود، اظهار کرد: در این مراسم با بهره مندی از مبلغان به تشریح و تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) به ویژه صبر، استقامت و شجاعت آن بانوی بزرگوار در برابر دشمنان اسلام پس از شهادت امام حسین(ع) پرداخته شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان تأکید کرد: نهضت حسینی(ع) با افشاگری های امام سجاد (ع) و خطبه های آتشین و کوبنده حضرت زینب(س) و افشاگری به گوش جهانیان رسید و تا ابد می رسد.

وی افزود: بی تردید نقش حضرت زینب(س) در تکمیل رسالت امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست، چرا که آن بانوی گرانقدر اهل بیت(ع) در به تصویر کشیدن حقایق واقعه عظیم عاشورا نقش بسزایی داشتند.

نانکلی عنوان کرد: در همایش بزرگ رهروان زینبی(س) تلاش بر آن بود تا ویژگی های شخصیتی و سیره حضرت زینب(س) از جمله پایداری، صبر، حیا و عفت و نقش پاسداری وی در دفاع از اسلام حقیقی برای بانوان به درستی تبیین شود.

وی گفت: همان گونه که حضرت زینب(س) در رسوایی خاندان ظالم بنی امیه و بیان مصائب دشت کربلا نقش بسزایی داشتند، بانوان جامعه ما هم می توانند با تأسی به آن بانوی بزرگوار اسلام راه عزتمندی، شهامت، شجاعت و صبر در برابر مشکلات را به فرزندان خود بیاموزند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان تصریح کرد: در تحمل آن همه رنج و اندوه جانسوز و ایستادگی و پایداری در مقابل دشمنان ظالم از سوی آن بانوی بزرگوار، عبرت های بسیاری نهفته است، چرا که نهضت سرخ حسینی(ع) با حرکت جهادی و بیان رسا حضرت زینب(س) تا ابد زنده مانده است.

نانکلی گفت: دفاع از مکتب نبوی و علوی و نیز نهضت سرخ حسینی(ع)، انتقال معارف عظیم عاشورا و احیای ارزش های دینی در خطبه های حضرت زینب(س) به زیبایی نمایان است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام و استکبار جهانی برای به انحراف کشیدن حجاب و عفاف و از بین بردن حیای زنان جامعه اسلامی، افزود: بانوان ما با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) و ویژگی های ممتاز شخصیتی آن بانوی بزرگوار از جمله صبر و بردباری، ولایتمداری و حیا و پاکدامنی، در تربیت نسلی نیکو، ولایی و شجاع نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش رودآور سخنران همایش "رهروان زینبی" در تویسرکان حجت الاسلام کوچک زاده بود. این مراسم همچنین مداحان و نوجه خوانان به ذکر مصیبت عاشورا پرداختند و بانوان با سردادن شعار لبیک یا زینب، لبیک یا حسین و هیهات من الذله باردیگر عشق و محبت خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را نشان دادند و با ارزش های والای اسلام بیعتی دوباره بستند.

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان