آخرین اخبار

9. آبان 1394 - 20:42   |   کد مطلب: 20011
فرماندار تویسرکان، علت اصلی قطعی آب شهر تویسرکان را گل آلود شدن مخازن بوده و در حال شستشوی آن عنوان کرد و گفت: اواخر امشب و یا حداکثر فردا صبح آب شهر وصل می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، پس از بارش های اخیر در شهرستان تویسرکان که به گفته مسئولان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر در سال زراعی جاری بوده است، در دو روز گذشته همشهریان تویسرکانی با گل آلود بودن آب روبرو شدند، در این بین خبری شب گذشته با عنوان "نگرانی تویسرکانی ها از گل آلود شدن آب شرب شهر بالا گرفت" در سایت خبری رودآور منتشر شد.

با وجود آنکه بارش باران و مشکل لوله های آب تویسرکان در وضعیت عادی و چندان بحرانی نیست، ولی گویا ستاد بحران تویسرکان در هفته پدافند غیر عامل کم آورد و نشان داد همایش ها و جلسات آن چنان فایده ای که باید داشته باشد ندارد و مسئولان برای انتقال آب با کیفیت به مردم به دور از هر گونه گل آلودی بالاجبار آب برخی از مناطق تویسرکان را قطع کردند.

بارش 115 میلیمتری و کم نظیر باران در تویسرکان 

«حبیب مومیوند»فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بارش 115 میلمیتری در تویسرکان ثبت شده است، گفت: بارش کم نظیرو کم سابقه باران سبب ایحاد سیلاب و ورود آن به سد سرابی و گل آلود شدن مخازن شد.

وی اظهار کرد: همچنین همزمان ورود سلاب شدید به دلیل احداث کمربندی که در بالای مخازن آب شرب است سیلاب از کمربندی روی مخازن آمده است که گل آلودی آب را به دنبال داشت و برای تأمین آب با کیفیت و رساندن آن به همشهریان اب خشی از شهر قطع شد.

آب شهر تویسرکان اواخر امشب و یا حداکثر فردا  صبح وصل می شود

فرماندار تویسرکان گفت: خوشبختانه از صبح امروز آب مخازن گل آلود تخلیه شده و کارمندان آبفای شهری تویسرکان در حال شستشوی مخازن آب شرب شهری هستند و به نظر می رسد اگر بارش شدید بارانی نداشته باشیم اواخر امشب و یا حداکثر تا فردا صبح آب شهر تویسرکان وصل می شود.

مومیوند با بیان اینکه درباره پکیچ تصفیه آب هم با مسئولان استانی رایزنی های لازم شده است که به طور کامل بررسی شود تا برای تصفیه مناسب آب مشکلی نداشته باشد، افزود: گل آلود بودن شدید آب و غلظت آن سبب از مدار خارج شدن بخشی از پکیج تصفیه شده بود که خوشبختانه هم اکنون مشکل آن به طور کامل حل شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر روز از آب موجود نمونه برداری می شود تاکنون هیچ گونه موردی از ناسالم بودن آب از سوی مرکز بهداشت اعلام نشده است.

فرماندار تویسرکان گفت: این اتفاق تلنگری برای ما بود تا برای بارش های آینده و این گونه موارد آمادگی بیشتری داشته باشیم، ضمن آن که برای این مشکل نیز آمادگی لازم را داشتیم، تنها مورد آن بود که مسئولان ذی ربط ساعت قطعی آب را اعلام نکرده بودند.

مومیوند تأکید کرد: تمام تلاش ما در این دو روز بر آن بود تا با آمادگی که از قبل داشتیم مدت زمان قطعی آب را کاهش دهیم و پیگیری ها در زمان کوتاه تری به تیجه برسد و آب با کیفیت و به دور از هر گونه آلودگی برای همشهریان تأمین شود.

به گزارش رودآور، گرچه در حال حاضر مسئولان ارشد شهرستان و به ویژه فرماندار و کارکنان اداره آبفای شهری تلاش خود را برای هرچه سریعتر وصل شدن آب انجام می دهند، اما همین ساعات قطعی آب بدون اطلاع قبلی سبب گله مندی شهروندان شده است و در گروه های اجتماعی حرف هایی گفته می شود از جمله؛

*سلام بر همگی.مشکل آب جای خودش,شست و شوی لوله ها هم درست,اما کاش حداقل یه اطلاع رسانی به مردم بیچاره میکردن.معلوم نیست ملت الان تو چه وضعین.معلوم نیست تو چند تا خونه امروز مجلس روضه به پا بوده.بچه دار ها و سن بالاها و.....به کنار.برای لحظاتی برقمونم قطع شد و شدیم انسانهای اولیه.مسیولیت پذیری و مدیریت بحران چیزیه که اگه بیست درصد از مدیرای محترم داشتن,وضعیت خیلی بهتر بود.

* سلام آقا تورو خدا اگه کسی کاری از دستش بر میاد انجام بده مثلا فرمانداری،دفتر امام جمعه،صدا و سیما و.... هر جای دیگه که میدونیت نیاز هست اطلاع بدیت شاید یک نفر برای رضای خدا مشکل آب لوله کشی تویسرکان و حل کرد الان دو روز که بارندگیها زیاد شده الحمدلله ولی از داخل لوله آب شرب منازل لجن و گل ولای بیرون میاد آقا اصلا عیب نداره بزار آب یک روز در میون قطع بشه ولی این آب سد سرابی که همش لجن و مریضی هستش رو نمیخایم من خودم خونریزی روده و مشکل گوارش دارم به خدا دیگه موندم آب برا خوردن و پخت و پز از کجا بیارم توروخدا هرکی میتونه نسبت به مشکل این شهر کمک کنه با سپاس از همگی

آقای فتحی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: مشکل جدید؛ مسئولین اومدن ابروشوخوب کنن زدن چشمش کور کردند.بعد از گل آلود شدن آب شهرک فرهنگیان امروز درپی تدبیری آب شهرک راازصبح قطع کردند واین مشکل راخود مردم باید حل کنند.

امید آنکه با پیگیری مسئولان شهر و تحمل مردم مشکل آب تویسرکان به زدوی حل شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان