آخرین اخبار

4. آذر 1394 - 22:48   |   کد مطلب: 20459
در حاشیه افتتاح نخستین باشگاه اسب سواری مطرح شد؛
توجه به مقوله اقتصاد ورزشی، یک هنر است/اسب سواری سکوی پرشی برای اقتصاد
معاون فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه توجه به مقوله اقتصاد ورزشی در جامعه امروزی، هنر کارآفرین مربوطه است، گفت: ورزش اسب سورای نیز می تواند در جای خود، سکوی پرشی برای بخشی از اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور، نخستین باشگاه اسب سواری در تویسرکانی در حالی امروز افتتاح شد که مسئولان باشگاه برای افتتاح آن چهار سال پیگیری مجددانه ای داشتند.

«یحیی خورشیدخانی» معاون فرماندار تویسرکان در حاشیه افتتاح باشگاه اسب سواری تویسرکان به عنوان تندر، گفت: بی تردید توجه به توسعه فضاهای ورزشی تویسرکان در رشته های مختلف می تواند در آسیب زدایی و پیشرفت عمومی شهرستان مؤثر باشد.

وی بابیان اینکه رفتن به سمت ایجاد فضاهای فرهنگی ـ ورزشی سلامت، آرامش و احساس شادابی در جامعه را افزایش می دهد، اظهار کرد: ورزش کردن در پیشگیری از معضلات و رفتارهای نابهنجار اجتماعی از جمله اعتیاد تأثیر بسزایی دارد.

معاون فرماندار تویسرکان همچنین به احیای اقتصاد مقاومتی در فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و افزود: نباید توقع داشت که تمام افراد جامعه در شغل های دولتی فعالیت کنند، بلکه کارآفرینی و اجرای ایده های نو در هر منطقه متناسب با آن می تواند زمینه اشتغالزایی را فراهم کند.

خورشیدخانی با تأکید بر اینکه توجه به مقوله اقتصاد ورزشی، یک هنر است، تصریح کرد: باشگاه اسب سواری نه تنها سبب اشاعه روحیه ورزشکاری در بین جوانان علاقمند می شود بلکه برای چند نفر نیز با تکیه بر خودکفایی، ایجاد اشتغال کرده است. و دولت در راستای تسریع در امور می تواند بروکراسی های اداری برای صدور مجوزهای لازم را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: امروزه تجه به مقوله توسعه ورزشی ـ فرهنگی با رویکرد ارتقاء توانمندی های زندگی، بسیاری از معضلات اجتماعی بسیاری را کاهش داده است و این گونه اقدمت می تواند سکوی پرشی برای رشد و تعالی خانواده باشد.

معاون فرماندار تویسرکان گفت: الگوبرداری از چنین اقداماتی برای سایر جوانان جویای کار می تواند، زمینه بیان ایده ها و طرح های نو ر راستای ایجاد اشتغال را بیش از پیش فراهم سازد.

«کیانوش سلیمانی» رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان نیز گفت: باشگاه اسب سواری تندر نخستین باشگاه اسب سواری تویسرکان است که در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع ایجاد شده است.

وی بیان کرد: 500 مترمربع از باشکاه به فضای سوله اختصاص یافته و 700 مترمربع برای آموزش اسب سواری مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان از حمایت های نماینده تویسرکان برای اخذ مجوز مکان و راه اندازی آن در راستای توجه به ورزش شهرستان تشکر و قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر برای باشگاه اسب سواری تندر در حدود 140 میلیون تومان از آورده بخش خصوصی هزینه شده است.

«علی نانکلی» مسئول باشگاه تندر نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در این باشگاه در حال حاضر 6 اسب از نژادهای مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این اسب، پانسیون است، اظهار کرد: این مطلب بدان معنی است که صاحب اسب شخص دیگری و اسب خود را تنها برای نگهداری به مربیان و مسئولان باشگاه سپرده است.

مسئول باشگاه تندر تویسرکان افزود: همچنین از میان این اسب ها، اسب قهرمان استان که سومی کشور را نیز یدک می کشد وجود دارد و این اسب تنها به سوارکار 12 ساله همدانی خود سواری میدهد و با آقای بختیاری در مسابقات شرکت می کند.

نانکلی عنوان کرد: تلاش ها و پیگیری های مستمر بسیاری در چهار سال گذشته صورت گرفت و به سختی مجوز باشگاه را صادر کردند تا اینکه با پیگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از کاغذبازی ها نجات یافتیم و امروز این باشگاه با مربی اسب سواری با نام مهدی بختیاری که مسئول برگزاری مسابقات اسب ایرانی در کشور است، آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و علاقمندی جوانان تویسرکانی به ورزش اسب سواری سالیان سال است که به دنبال ایجاد چنین باشگاهی بودیم و خوشبختانه چندین نفر نیز در ان مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان