آخرین اخبار

26. آذر 1394 - 19:55   |   کد مطلب: 20782
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود کاهش قیمت نفت و تصور دولت مبنی بر اینکه تعداد موارد انصراف از یارانه بیشتر از این خواهد شد، تاکنون اجرای طرح تحول روند مناسبی داشته است.

به گزارش خبرنگار رودآور، «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن فردوسی تویسرکان، وحدت میان حوزه و دانشگاه را از آرمان های حقیقی انقلاب اسلامی دانست و گفت: بی تردید هماهنگی و وحدت این دوقشر در کنار یکدیگر که از خواسته امام خمینی(ه) و رهبر معظم انقلاب است سعدات کشور را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: در اوایل انقلاب برخی می خواستند انقلاب را به نفع خودشان مصادره کنند از این خودفروخته شدند و اترور شخصیت های بزرگ کشور به انقلاب چشم دوختند، از آن روز تاکنون نظام ما تنها وجود ولایت فقیه ایستاده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: بسیاری از انقلاب های دنیا که محکوم به شکست شدند به دلیل آن که که رهبری همچون رهبر ما نداشتند، از این رو در مقابله با گروه های افراطی و تفریطی نتوانستند مقابله کنند و شکست خوردند.

شهید مفتح به دنبال ارتقاء همه جانبه دانشگاه و حوزه در کنار یکدیگر بود

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه آیت الله شهید مفتح پایه گذار حوزه و دانشگاه بود که با وجود عمر کوتاه ولی بسیار پر برکتی داشت، تصریح کرد: هدف دکتر مفتح از بحث بیان وحدت حوزه و دانشگاه ارتقاء جایگاه فرهنگی ایرانیان، و جانش را در راه همین هدف بزرگ داشت گذاشت.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را پیشرفت علمی و ومعنوی انقلاب اسلامی و مرهون تلاش های و مجاهدت شهید فتح بیان و عنوان کرد: شهادت آیت الله مفتح نیز از نظر تاریخی و از نظر فلسفه تاریخ قابل ارزیابی است چرا که این شهید بزرگوار یک مبارز بزرگ بود.

قاضی زاده هاشمی گفت:  گروه فرقان و برخی بزرگان آن خود را دیندارتر و بالاتر از امام و شخصیت هایی مانند شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی می دانستند و این گونه شهدای ارزشمند را طرفدار امپریالیسم می نامیدند.

وی با بیان اینکه ایجاد تفکرات افراطی مانند تروریسم سازمان یافته داعش را شبیه جریان تشکیل گروه فرقان و گونه گروه های تروریستی است،افزود:این گونه گروه ها به افراط و تفریط خود را طرفدار دین حقیق و سایر مردم و گروه ها را بی دین می دانستند و می دانند.

ولایت قطب اصلی همبستگی و اتحاد  در کشور است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تررو شخضیت های علمی، مذهبی و دانشگاهی کشورمان به دست عوامل خود فروخته را نشانه تأثیر گذاری انقلاب اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی پس از سال ه ها گذشت از انقلالب اسلامی دانست و تصریح کرد: ولایت قطب اصلی این همبستگی و اتحاد  است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت با وجود بدشانسی دولت در مواجه با کاهش قیمت نفت، روند مناسبی دارد

قاضی‌زاده هاشمی  همچنین ارتقاء حوزه سلامت را یکی از دغدغه های اصلی ملت عنوان کرد و افزود در کمتر از دو سال بیش از هفت هزار متخصص و سه هزار پزشک عمومی در سطح کشور به کار گرفته شدند و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی گفت: با وجود کاهش قیمت نفت و تصور دولت مبنی بر اینکه تعداد موارد انصراف از یارانه بیشتر از این خواهد شد، تاکنون اجرای طرح تحول روند مناسبی داشته است.

وحدت و حوزه و دانشگاه پایه های اصلی نظام را تقویت و تثبیت می کند

«حجت‌الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان نیز در این مراسم به خدمت 400 ساله فعالیت حوزه علمیه در تویسرکان و وجود ۲۳ شهید روحانی اشاره کرد و گفت: ایجاد نخسین دانشگاه آزاد و پیام نور در سطح استان در تویسرکان نشان دهنده جایگاه علمی و این شهرستان است.

وی همچنین اظهار کرد: شهید مفتح  الگوی راسخ  وحدت دانشگاه بود و پیشرفت و توسعه کشور را در وحدت این دو قشر تأثیرگذار جامعه می دانست.

وحدت ساختاری و اصولی اسلامی نیازمند بهره مند از حوزیان و دانشگهیان در کنار یکدیگر است

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح جامع، ایجاد تمدن اسلامی، رفاه اجتماعی و ایجاد سعادتمندی در جامعه را از آرمان مشترک حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: وحدت ساختاری و اصولی اسلامی با بهره مندی از اندیشمندان و صاحب نظران هر دو نهاد حوزه و دانشگاه حاصل می شود.

وی با تأکید بر اینکه شهید مفتح از چهره های ماندگار انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در این راستا امروز تبیین آرمان و اهداف این شهید گرانقدر می تواند گره کشای بسیای از امور برای وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیا اینکه وزیر بهداشت تأمین هزینه کامل دستگاه سی. تی. اسکن برای تویسرکان را متقبل شده است، گفت: خوشبختانه اقدامات مناسبی در راستای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان تویسرکان صورت گرفته است.

تویسرکان از ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به قطب دانشگاهی برخوردار است

«حبیب مومیوند» فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه از دغدغه های رهبر معظم انقلاب رسیدگی به حوزه بهداشت و درمان کشور است گفت: خوشبختانه در این راستا اجرای طرح تحول نظام سلامت پیشرفت های خوبی برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم داشته است.

وی به وجود سه دانشگاه و حضور چهار هزار دانشجو در تویسرکان اشاره کرد و افزود: تویسرکان از ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به قطب دانشگاهی برخوردار است.

به گزارش رودآور، شهید مفتح در 27 آذر 1358 در دانشکده الهیات دانشگاه تیرانداز منافقان کوردل و دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت که س از مجروحیت و انتقال به بیارستان به شهادت رسید.

27 آذر ماه هر سال به دلیل سالروز شهادت آیت الله شهید مفتح گره خورده با استان همدان است، شهید مفتح طراح وحدت حوزه و دانشگاه است که با تأسی از اندیشه های ناب اسلامی تعالی جامعه را خواستار بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان