آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 12:32   |   کد مطلب: 22943
روی آوردن به ورزش، به ویژه از سنین کودکی؛ روحیه خودباوری، اعتماد به نفش، انگیزه داشتن، کنترل اضطراب، نشاط و شادابی را در سنین نوجوانی، جوانی و بزرگسالی رقم می زند.

به گزارش خبرنگار رودآور، توجه به ورزش در هر سنی امری لازم و ضروری است به ویژه نهادینه شدن این امر در سنین کودکی، تندرستی جسمانی و روحی را در بزرگسالی رقم می زند.

«حسنا زنگنه» کارشناس  ارشد تربیت بدنی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: جامعه ای سالم است که مردم آن تنی سالم و جسمی سرزنده داشته باشند.

وی با تأکید بر یانکه روی آوردن به ورزش به ویژه از سنین کودکی، روحیه خودباوری، اعتماد به نفش، با انگیزه بودن، نشاط و شادابی را در سنین نوجوانی، جوانی و بزرگسالی رقم می زند، اظهار کرد: حتی بسیاری از بیماری ها نیز هستند که با یک ورزش متناسب و مناسب و برنامه غذایی خوب درمان می شوند و نیاز به استفاده از داروهای مختلف نخواهد بود.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی افزود: شناخت استعدادها و علاقه مندی های ورزشی افراد در سنین کودکی، مسیر حرکت را در آینده برای آنان روشن می کند، اینکه چگونه با رفتار صحیح ورزشی و جوانمردانه وارد عرصه های زندگی شوند و از برد و باخت ها و پستی و بلندی های زندگی هراسان نباشند. 

زنگنه کنترل و پیشگیری از برخی بیماری ها همچون بیماری های قلبی و عروقی، تقویت حافظه، تندرستی و داشتن روحیه ای شاداب و با نشاط را برخی از فواید ورزش کردن برشمرد.

وی تصریح کرد: افزایش تراکم استخوان، مقاوم کردن عضلات، کنترل و پیشگیری از استرس و اضطراب تنها بخشی دیگر از مزایای روی آوردن به ورزش است.
به دلیل اهمیت بسیار ورزش و ترویج و توسعه آن در جامعه، سایت خبری تحلیلی رودآور هرزچندگاهی در راستای رسالت خود و توجه به همه اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران تویسرکان، در گزارش هایی به معرفی ورزشکاران این شهرستان در هر رشته ای اهتمام داشته و امروز به گفت و گو با امیرمحمد عبدالملکی نوجوان فوتبالیست تویسرکانی پرداخته است.

امیر محمد، متولد سال 82 و از فوتبالیست های مستعد و آینده دار تویسرکان است، وی فوتبال خود را از ۶ سالگی با حضور در مدرسه فوتبال شهید فرشید هرمزی و شهدای گمنام آعاز و زیر نظر مربیان شهرستان از جمله احمد عزیزی، امیر احسانی و مهدی بصیری مراحل رو به رشد فوتبال خود را سپری کرد.

امیر محمد در سال 91 به همراه تیم فوتبال زیر ۱۰ سال مدرسه فوتبال شهید فرشید هرمزی در زمین تیم شهرداری همدان موفق به شکست این تیم شد و به مسابقات کشوری راه یافتند، وی در این مسابقات نیز که به صورت فستیوالی در بیرجند انجام شد به همراه تیم، حریفان قدری را از پیشرو برداشت و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت.

این فوتبالیست تویسرکانی تاکنون دو بار به همراه تیم منتخب همدان در مسابقات کشوری مدارس فوتبال راه یافته است.

به گفته مربیانش، امیرمحمد از تکنیک و هوش بالایی در فوتبال برخوردار بوده و امید است با تلاش و کوشش خود در آینده در تیم های بزرگ حضور پیدا کند.

این فوتبالیست نوجوان تویسرکانی اکنون در تیم نوجوانان ستاره سرخ تویسرکان به تمرینات خود ادامه می دهد، وی شرکت در فستیوال کشوری شهریور ۹۳ استادیوم آزادی تهران را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

انتهای پیام/زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان