آخرین اخبار

28. خرداد 1395 - 18:03   |   کد مطلب: 23244
راویتی دیگر از یادگاران شهدای حریم آل الله؛
دلتنگی های دختر سه ساله و صلابت یک مادر+تصاویر
دلتنگی های دختر سه ساله شهید کرمی با حضور در جوار امامزاده ابراهیم(ع) منطقه سرابی تویسرکانی کمی رفع شد و اما صلابت مادر شهید خرمی در تقدیم فرزند رشیدش در راه رضای خدا و برای دفاع از حرم آل الله مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار رودآور، شب گذشته مراسم یادبود شهیدان مدافع حرم, شهید مجتبی کرمی و شهید رضا خرمی در مسجد جامع سرابی در تویسرکان برگزار شد.

در این مراسم خانواده این دو شهید والامقام حضور داشتند.

14 خردادماه جاری بود که رضا خرمی به عنوان یک مستشار نظامی به همراه دو نفر دیگر از هموطنانمان توسط تروریست‌های تکفیری در جنوب خان طومان به شهادت می رسند.

شهید خرمی متولد سال 51 در تهران است و مرحوم پدرش زاده تویسرکان بوده و همچنین همسر وی نیز یکی از اهالی همین شهرستان است، رضوان، ریحانه و ابوالفضل یک ساله و نیمه، یادگاران به جای مانده از شهید خرمی هستند.

خواهر شهید خرمی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، برادر خود را فردی، انقلابی، مؤمن و نوع دوست معرفی می کند، فردی که به فرزند یک کارگر جنوب شهر تهران بودن، افتخار می کند.

او از ورود رضا در سال 76 به سپاه خبر می دهد و از عشق برادرش به مادر، همسر و به طور کلی خانواده اش سخن به میان می آورد.

شهید کرمی را، انسانی وارسته می دانست که اهتمام به نماز اول وقت، توجه به مستمندان، حجاب بانوان به ویژه خانواده اش و تکریم امامزادگان نیز از دیگر خصوصیات اخلاقی رضا عنوان می کند.

خواهر شهید کرمی می گوید: بردارم با وصیت کردن اینکه در جوار امامزاده اسماعیل(ع) یکی از محله های جنوب شهر تهران تدفین شود، رعایت حجاب، اقامه نماز اول وقت، قرائت دعاهای مختلف و نگه داشتن حرمت امامزادگان را در یک کلام به ما آموخت، چرا که اگر کسی می خواهد در امامزاده حضور یابد بدون حفظ حجاب واهتمام به نماز، شاید حضورش بی معنی است.

او از قرائت سوره صف به صورت مستمر به ویژه در روزهای پایانی عمر با برکت شهید خرمی می گوید و آنجا که حتی، حاجی؛ فرمانده رضا رسیدن به درجه شهادت رضا را از همین تلاوت این آیات می داند.

تنها جمله مادر شهید خرمی به ما این بود: من یک فرزند پسر داشتم، او را در راه رضای خدا تقدیم کردم، حتی اگر ده ها فرزند پسر دیگر نیز داشتم باز برای رضای خدا آنان را تقدیم می کردم.

در این مراسم همچنین خانواده شهید کرمی؛ از جمله همسر  و ریحانه سه ساله او نیز بودند و بی قراری های ریحانه مانع از گرفتن یک مصاحبه با همسرشهید مجتبی کرمی شد و ریحانه تنها در جوار امامزاده ابراهیم(ع) منطه سرابی تویسرکان کمی آرام می گرفت.

شهید کرمی از اهالی روستای کهنوش تویسرکان بود که به عنوان نخستین شهید مدافع حرم آل الله مهرماه سال گذشته به شهادت می رسد و از او تنها یک دختر سه ساله به یادگار می ماند.

به گزارش خبرنگار رودآور در گرامیداشت شهیدان مدافع حرم، شهید کرمی و شهید خرمی مراسم «حجت الاسلام اسکندری»؛ استاد جامعه المصطفی العالم، شیفتگی شهدای مدافع حرم برای پاسداری از حریم اهل بیت(ع) را زبانزد خاص و عام دانست و گفت: اگر نبود رشادت های این مدافعان حرم، هم اینک باید در شهرهای خودمان با تروریست های داعشی روبرو می شدیم.

وی اظهار کرد: تروریست های داعش که انان را باید زاده تفکر تکفیری مسلمان نماها  محسوب کرد، در حقیقت دست پرورده های امریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی هستند که حتی برای رسیدن به خواسته های شوم خود نه تنها به شیعه رحم می کنند بلکه سنی های بسیاری را نیز ه شهادت رسانده اند.

انتهای پیام/زنگنه 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان