آخرین اخبار

5. تير 1395 - 4:59   |   کد مطلب: 23296
ندای الغوث و سوگواری تویسرکانی ها به آسمان رفت؛
دستان پرتمنای عاشقان همنوا با شهدا در نخستین شب قدر/+تصاویر
مردم روزه دار تویسرکانی در شب های قدر با شب زنده داری و قرائت دعاهای مخصوص این شب ها، در سوگ امام اول شیعیان رخت عزا بر تن کردند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش  خبرنگار رودآور، در نخستین شب از شب های قدر مردم روزه دار و مؤمن تویسرکان همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) با حضور در مساجد  و حسینیه ها با برگزاری آیین احیا و شب زنده داری، اعمال خاص این شب را به جای آوردند.

و امادر این میان جوانانی بودند که خودجوش برای نشان دادن مظلومیت و غم غربت شهدای گمنام تپه نورالشهداء با حضور در این مکان، شب قدر خود احیاء گرفتند، تا به گفته خودشان به مسئولان بگویند، گرچه بیش از چهار سال از تشییع و تدفین پنج شهید گمنام آرمیده در این محل می گذرد و خبری از حسینه و مکانی مناسب برای برگزاری برنامه های فرهنگی در جوار این مزار مطهر نیست، اما آنان خود حتی با وجود وزش باد، ندای الهی العفو و الغوث خود را همنوا با شهدای گمنام سر می دهند.

«حجت الاسلام حسینی» یکی از روحانیونی است که برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان به شهرستان تویسرکان آمده، وی در مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در جوار قبور مطهر شهدای گمنام تپه نورالشهدا، گفت: هر انسانی سه مرحله زندگی در پیش روی خود دارد؛ مرحله قبل از تولد و ورود به دنیای امروزی، زندگی کردن در دنیا و در نهایت زندگی ابدی در آخرت.

وی اظهار کرد: همان طور که هر انسانی در دوران جنینی از سوی مادر مراقبت ها و باید و نبایدهای بسیاری را برای داشتن یک زندگی سالم در دنیا باید داشته باشد، باید پایبند به قوانین و ضوابطی نیز در دنیا برای جمع آوری ره توشه آخرت باشد تا در آخرت و دنیای ابدی بتواند زندگی در خور شأن خود را رقم بزند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این دنیا راهنمای انسان ها برای رسیدن به حقیقت، آموزی های دینی، پیامبران و ائمه اطهار(ع) هستند، چرا که با رعایت بایدها و نبایدهای عنوان شده از سوی آنان است که مسیر حق و حقیقت شناخته می شود و انسان برای زندگی در یک جهان ابدی آماده می شود.

وی با بیان اینکه مرگ، زندگی و تولدی دوباره برای رسیدن به خدای تعالی است، افزود: خداوند متعال به نمازها و روزه های ما احتیاجی ندارد، بلکه به وسیله این گونه عبادات زمینه هدایت بندگان خود را فراهم می سازد و هر که در این راه با تقواتر باشد نزد خدا عزیزتر و مقرب تر است.

به گزارش رودآور، قرآن به سرگرفتن در شب قدر و خدا را به چهارده مصوم سوگند دادن، خواندن زیارت امام حسین(ع) و قرائت دعای جوشن کبیر در این شب، برخی دیگر از اعمالی بود که توسط تویسرکانی ها همچون دیگر مردم نقاط ایران اسلامی انجام شد.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان