آخرین اخبار

14. تير 1395 - 6:34   |   کد مطلب: 23413
در مراسم افطاری ساده اتحادیه انجمن اسلامی تویسرکان مطرح شد؛
تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان امروز، پلی برای ساختن آینده ای بهتر+تصاویر
مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان دختر تویسرکان گفت: رمضان فرصت مناسبی برای نزدیک تر شدن دل های دانش آموزان نوجوان و جوان با ارائه برنامه های فرهنگی مناسب در راستای تقویت روحیه خودباوری آنان است.

به گزارش خبرنگار رودآور، در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی سرشار از خیر و برکت.در این روزها گروه و تشکل های مختلفی به بهانه افطاری دادن های ساده گرد هم جمع می شوند، تا با بهره مندی از فرصت طلایی رمضان اهداف فرهنگی، مذهبی و اعتقادی خود را به یکدیگر بیش از پیش گره بزنند.

یکی از این تشکل ها، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان دختر تویسرکان است، این اتحادیه، فعالیت ها و اهداف خود را با رویکرد تبیین مسائل فرهنگی و اعتقادی در راستای تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان انجام می دهد.

ساعت 20 وعده دیدار دانش آموزان دختر عضو اتحادیه انجمن اسلامی تویسرکانی بود، هنوز 50 دقیقه ای به اذان مغرب مانده است و هرچه به اذان نزدیکتر می شوند، دل هایشان خدایی تر.

قرار است به صورت دسته جمعی زیارت عاشورایی بخوانند و مداح برایشان از حجاب و عفاف بگوید.

کمی آن طرف تر چند دانش آموز و مسئول انجمن در تدارک ضیافت افطاری ساده ای برای اعضاء هستند.

«مرضیه روستایی» مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان دختر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به فعالیت های عمده انجمن اسلامی اشاره می کند و می گوید: اساس انجمن های اسلامی دانش آموزان بر مبنای اعتقادات اسلامی در راستای فرهنگ سازی و عمق بخشی معارف و تعالیم حقیقی اسلام در بین دانش آموزان پایه گذاری و طرح ریزی شده است.

وی اظهار کرد: از این رو تمام تلاش ما در این چند سال با حداقل امکانات مالی برای انجام فعالیت های فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات، گردهمایی ها و دعوت از سخنرانان برای بیان مسائل مختلف فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی بوده است.

مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان دختر تویسرکان افزود: گاهی هم برای تقویت روحیه وحدت، یکرنگی و بالا بردن تبادل اطلاعات در فضای اجتماعی سالم، آنان را به اردوهای زیارتی ـ سیاحتی می بریم، تا بدین وسیله آنان با نگاهی واقع بینانه به دنیای اطراف، وحدت بین خود را تقویت کنند.

روستایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این گونه تشکل ها غریق نجات در مسائل فرهنگی دانش آموزان هستند، عنوان کرد: سعی بر آن است تا با ارائه برنامه های مدونی طبق نظر کارشناسان و بهره بگیری از فرصت حقیقت جوی دوران نوجوانی و جوانی دانش آموزان در راستای تربیت نسلی نیکو برای اداره کشور در آینده، قدم برداریم.

وی تصریح کرد: اداره ایران اسلامی روزی به دست همین دانش آموزان می افتد و همه ما مؤظف هستیم تا آنان را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ و برای ساختن جامعه ای آبادتر آماده سازیم.

مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: اقدامات و برنامه های اتحادیه با محوریت مسائل فرهنگی است و ضیافت ساده افطاری امروز نیز با همین رویکرد برای هماهنگی و تعامل بیشتر دانش آموزان در این زمینه ترتیب داده شده است.

کم کم صدای اذان به گوش می رسد و دانش آموزان که از زیارت عاشورا و صحبت های مداح بهره برده اند، حالا برای گرفتن وضو و اقامه نماز آماده می شوند.

سفره افطاری نیز با همکاری همین دانش آموزان با سادگی تمام فراهم می شود، یکی خرما می آورد و دیگری نان، آن یکی به آشپزخانه رفته و چای را می ریزد و بدین ترتیب بر سر سفره افطاری می نشینند و با بسم الله الرحمن الرحیم گفتن یک روزه روزه خود را به تمام می رسانند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان