آخرین اخبار

11. مرداد 1395 - 12:15   |   کد مطلب: 23885
سایه سنگین بحران مالی بر پیکر هیئت گلبال تویسرکان؛
حضور مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر گلبال در هاله ای از ابهام
تیم گلبال تویسرکان به عنوان یک پدیده، با وجود قهرمانی در مسابقات کشوری و نایب قهرمانی در مسابقات لیگ دسته یک در سال گذشته، امسال به دلیل عدم حمایت های مالی، هنوز برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی نکرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، شنیدیم قهرمان گلبال کشور و نائب قهرمان لیگ دسته یک سال گذشته با وجود سهمیه داشتن برای حضور در لیگ برتر، به دلیل عدم حمایت های مالی هنوز برای ورود به این مسابقات اعلام آمادگی نکرده است، از این رو با مسئولان مربوطه به گفت و گو نشستیم.

سایه سنگین بحران مالی بر پیکر هیئت گلبال تویسرکان

«بهمن خزایی» مسئول هیئت گلبال تویسرکان که در حال حاضر به دلیل مشکلات پیش روی هیئت استعفای خود را تقدیم کرده و اما با آن موافقت نشده در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: با وجود آنکه فرصت رسمی برای اعلام حضور تیم گلبال تویسرکان در لیگ برتر پایان یافته اما خوشبختانه، فدراسیون تا چند روز دیگر به ما مهلت داده است و حتی در تماسی جویای چرایی عدم حضور مدافع عنوان قهرمانی شده اند.

وی با تأکید بر اینکه تیم گلبال تویسرکان تنها تیم شهرستانی حاضر در لیگ برتر بوده و به عنوان پدیده گلبال کشور شناخته می شود، اظهار کرد: شرایط بد مالی مربوط به امسال یا سال گذشته نیست و در مدت بیش از 25 سال فعالیت من در هیئت، این تیم و ورزشکارانش با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند، به طوری که بسیاری از هزینه ها به اصطلاح از جیب خودمان پرداخت شده تا تیم عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی خود را حفظ کند.

مسئول هیئت گلبال تویسرکان افزود: تیم ما با هزار مشکل و کمبود امکانات این گونه پیشرفت داشته است، سالن شهید بهرامی، نه کف و سقف مناسبی دارد، نه برق و امکانات رفاهی دیگر، با این وجود سعی کردیم تیم را در سطح کشوری حفظ کنیم.

خزایی عنوان کرد: یک تیم برای قهرمانی نیاز به حمایت های همه جانبه از سوی مسئولان به ویژه مسئولان استانی دارد و تیم تویسرکان نیز که اسپانسر ندارد به طور قطع هزینه هایی بسیاری را باید متحمل شود تا در مسابقات شرکت کند.

هنوز رایزنی ها برای حضور تیم گلبال در لیگ برتر ادامه دارد

«کیانوش سلیمانی» رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: هزینه حضور در لیگ برتر بالا است به طوری که حداقل برای تیم 15 میلیون تومان باید هزینه شود.

وی اظهار کرد: طبق قانون و عرف این اداره برای حمایت از تیم ها در لیگ برتر تعهدی ندارد و بایستی از حمایت های اسپانسر بهره مند شوند، با این وجود ما در حد توان حمایت های معنوی و مادی خود را از تیم گلبال داشته و خواهیم داشت تا سهمیه حضور در لیگ برتر از بین نرود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان با این اینکه با استعفای رییس هیئت گلبال تویسرکان موافقت نشده است، افزود: در این راستا بهتر است تعامل و هماهنگی های شهرستان و استان بیشتر شود و ما نیز به زودی و در همین هفته جلسه ای مجدد برای بررسی وضعیت حضور تیم در لیگ برتر خواهیم داشت.

دستمان بسته است و به هیچ عنوان نمی توانیم تیم گلبال را برای حضور در لیگ برتر پشتیبانی کنیم

«سمیه سهیلی» مسئول هیئت گلبال استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در حال حاضر نه تنها هیئت همدان بلکه تمام هیئت ها در کشور با توجه به شرایط، اوضاع مالی مناسبی ندارند و اکثر تیم ها در لیگ برتر به دلیل همین مشکلات مالی شرکت نمی کنند.

وی عنوان کرد: برای مسابقات قهرمانی از تیم هایمان به طور کامل حمایت می کنیم اما برای لیگ برتر اینکه ما باید وظیفه ای داشته باشیم، نیست، به طور مثال یک ریال هم از بودجه ای که هیئت دارد و بخواهد برای حضور تیمی در لیگ برتر هزینه شود نداریم، چرا که هیئت زیر سوال می رود و دستمان بسته است و به هیچ عنوان نمی توانیم پشتیبانی کنیم.

مسئول هیئت گلبال استان با بیان اینکه تیم همدان نیز به دلیل همین مشکل در مسابقات لیگ برتر شرکت نمی کند، اظهار کرد: هیچ وظیفه و اجباری در این باره نیست، اگر اسپانسر باشد می توان تیم برای حضور در لیگ برتر اعزام کرد و اگر نباشد نه.

به گزارش رودآور، عدم حضور یک اسپانسر خوب برای حمایت مالی از تیم گلبال تویسرکان شاید دلیلی برای حضور نیافتن مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر باشد، اما به طور قطع تعامل سازنده و رایزنی های بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی برای حمایت از آن ها می تواند گره های پیش روی را باز کند تا سایه سنگین بحران مالی بر هیئت از بین رفته و حضور تیم در مسابقات لیگ برتر در هاله ای از ابهام نباشد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان