آخرین اخبار

4. شهريور 1395 - 11:28   |   کد مطلب: 24095
با بررسی های انجام شده مشخص شد که حریم آبشار اللو سرکان ملک خصوصی نیست و مسئولان برخورد منابع طبیعی با مدعیان متعرض برخورد کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، آبشار اللو در میان دره ای سرسبز در دو کیلومتری شمال شرق شهرستان سرکان واقع شده است، آبشاری که در روزهای گذشته مشاهده شد که حریم آن توسط برخی با عنوان "ملک خصوصی" به نوعی محصور شده بود، به طوری که در بالای آبشار با سنگ، دیوارچین ایجاد کرده بودند و در قسمت پایین آبشار نیز نوشته شده بود "ملک خصوصی، ورود ممنوع".

این امر سبب نارضایتی و گله مندی تعدادی از همشهریان شد که چگونه این منطقه به عنوان بخشی از منابع طبیعی به یک باره بعد از سالیان سال مالکی برای آن پیدا شده است.

از این رو «محمدباقر دباغی» رئیس منابع طبیعی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: باید با دقت بررسی شود که آیا شخص یا اشخصای قصد سوء استفاده از منابع طبیعی را داشته اند یا نه.

وی اظهار کرد: پس از تحقیقات اولیه متوجه شدیم دو پیرمرد باغدار از روی ناآگاهی و مطلع نبودن به قوانین، دست به محصور کردن این گونه حریم آبشار اللو سرکان زده بودند.

رئیس منابع طبیعی تویسرکان افزود: در واقع زمانی که آن دو پیرمرد باغدار مشاهده می کنند برخی گردشگران این منطقه پس از تفریح و آتش زدن چوب های درختان اطراف به باغ های آنان نیز وارد شده  و به محصولاتشان ضرر می رساندند، برای جلوگیری از ورود افراد مزاحم بالاجبار و بدون ناآگاهی از قوانین در قسمت هایی از بالا و پایین آبشار مطالبی را نوشته اند که ورود ممنوع است.

دباغی عنوان کرد: خوشبختانه پش از توضیحات منابع طبیعی، آنان متوجه اشتباه خود شدند و برخورد مقتضی با این دو باغدار شد.

تصاویری دیگر از آبشار زیبالی اللو در شهر سرکان

 

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان