آخرین اخبار

15. شهريور 1395 - 15:26   |   کد مطلب: 24190
آل سعود خادمین خائن حرمین شریفین هستند، که سال گذشته در اوج بی کفایتی و سوء مدیریت خود، در لباس گرگ برای حجاج ظاهر شدند و در سایه چراغ خاموش حرکت کردن مجامع بین المللی، فاجعه منا را به وجود آوردند و جهان اسلام را داغدار کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، دوم مهرماه نزدیک است، مهر ماهی که سالروز فاجعه دردناک منا است، حادثه ای تلخ که بسیاری از حجاج بیت الله را داغدار کرد، زنی را بی شوهر، شوهری را بی همسر، کودکی را یتیم و داغ فرزند هم بر جگر تعدادی بسیاری از سفیدپوشان حریم یار گذاشت.

جان باختن و به شهادت رسیدن آن همه حجاج و عذرخواهی نکردن رسمی آل سعود از کشورهای مسلمان هنوز بعد از یک سال نشانه خباثت، فقاحت و بی کفایتی آل سعود است.

گرچه آمار مرگ زائران فاجعه از سوی آل سعود جنایتکار 769 نفر اعلام شد، این در حالی است که طبق آمارهای رسمی اعلام شده از سوی سایر کشورها تعداد حاجیان جانباخته در اوج بیرحمی آل سعود، دو هزار و 431 نفر بوده است.

به هر عنوان آنچه که مشهود است آل سعود رو به زوال بوده و با عدم مدیریتی صحیح در حادثه بزرگ منا که به گفته کارشناسان از روی عمد بوده است لیاقت اداره حرمین شریفین را نداشته و نخواهد داشت.

از این رو به میان مردم تویسرکان رفتیم تا نظرات آنان را درباره فاجعه منا جویا شویم.

مالمیر، یک کارمند است، او در گفت و گو با خبرگار رودآور، حکومت آل سعود را حکومتی غاصب می داند که شایستگی عهده داری اداره مکه مکرمه و مدینه منوره را ندارد.

او از جامعه بین الملل، حقوقی حاجیان و مردمی را می خواهد که توسط جنایت های آل سعود پایمال شده و از مسئولان پیگیری برای مجازات  آل سعود را خواستار است.

مالمیر می گوید که آل سعود محکوم به زوال است و باید از بین برود و یا اینکه باید در رفتار و کردار زشتش تغییر سیاست دهد تا شاید کمی افکار عمومی و جهانی و به ویژه مسلمانان را راضی کند که البته خوب می داند دل های داغدار خانواده های شهدای منا هرگز راضی نمی شوند و مردم آن همه جنایت را فراموش نکرده اند.

وی از مسئولان انتظار دارد تا با حداکثر توان، قاطعیتِ دیپلماسی خود را نشان دهند و موانع انجام اعمال عبادی را از سر راه ایرانیان بردارند، به گونه ای که دیگر هیچ آزار و اذیتی از سوی این خائنان نسبت به ایرانیان صورت نگیرد.

روحانی نژاد، یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: حادثه منا آن هم در عصر ارتباطات، جاهلیت آل سعودی را نشان می دهد که مکان و زمان نمی شناسد.

او آل سعود را از مروجان اسلام امریکایی در جهان می داند که هنوز از جمود فکری، بی خبری و واپس گرایی بیرون نیامده است و هر روز از انجام اعمال ضد بشری ترسی ندارد و با بیرحمی نقشه های شوم خود را جلو می برد.

شهروند دیگری نیز با محکوم کردن جنایات آل سعود و با بیان اینکه فاجعه تلخ منا یک جنایت بزرگ علیه همه بشریت بود، خواستار پیگیری قاطع تری برای به محکمه کشاندن آل سعود در مجامع بین المللی شد.

وی امنیت حجاج را وظیفه آل سعود دانست که راه و رسم میزبانی را نمی دانستند و چراغ خاموش حرکت کردن مجامع بین المللی برای گرفتن حقوق از بین رفته شده حجاج و خانواده های آنان را محکوم کرد.

شهروند دیگری نیز با خدعه و نیرنگ دانستن خیانت حکام سعودی از مسئولان خواست به هر وسیله که شده در انعکاس جنایات وحشی صفتانه خادمین خائن دریغ نکنند و توجه جهانیان را به سمت روحیه خونخواری دولت سعودی هدایت کنند تا شاید آنان دست از ظلم و ستمشان علیه مظلومان جهان بردارند.

مریم نیز یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی است، او کارمند است و می گوید: سال گذشته در تعطیلات عید به سر می بردیم، زمانی که تصاویر دردناکی را که از تلویزیون منتشر می شد، نمی دانستم باید گریه کنم یا دعا، اشک هایم ناخودآگاه جاری می شد، قدرت یک لقمه نان خوردن را هم نداشتم، اینکه چه بر سر مسلمانان و آزادگان جهان آمده است که این همه باید در عذاب باشند، این همه آزار و اذیت آخر تا کی؟!

وی عنوان می کند که ما از تلویزیون و شبکه های اینترنتی اوضاع را دنبال می کردیم، صدای زجه ها و یا حسین گفتن ها را می شنیدم و جز دعا کاری از دستمان بر نمی آمد و اما عربستان ماهیت پلید خود را در این فاجعه تأسف بار نشان داد.

فاطمه نیز که دانشجوی ارشد است می گوید: از آل سعودی که دست پرورده اسراییل غاصب و امریکای جهانخوار است چیزی جز این انتظار نیست، آل سعودی که به دستور جنایتکاران عالم با رفتار وهابی گرایانه خود گروه های تکفیری و داعشی را پرورش داده اند و جهان اسلام را به آن مشغول کرده اند تا از آن طرف حاشیه امنی برای دشمنان اسلام ایجاد کنند، اما نمی دانند که در حقیقت با این رفتارهای وحشیانه، افکار جهانی را روز به روز بیدار می کنند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان