آخرین اخبار

14. مهر 1395 - 7:39   |   کد مطلب: 24478
مراسم "علم کشان" چندسالی است در شهرستان تویسرکان برگزار می شود و مردم این شهر آن را نماد وحدت بیشتر اهالی محله های مختلف و مساجد می دانند.

به گزارش خبرنگار رودآور، عصر روز گذشته مراسم "علم کشان"در تویسرکان برگزار شد، مراسمی که تویسرکانی ها آن را نشان دهنده وحدت بیش از پیش بین خود می دانند.

یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: چندسالی است که مراسم علم کشان در تویسرکان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: عزاداران حسینی علم های متعدد مساجد شهر را در یک روز و یک محل گردهم جمع می کنند و با سینه، و روضه خوانی در سوگ سیدالشهداء و یاران با وفایش می نشینند.

دیگر شهروند تویسرکان هم گفت: این مراسم در حقیقت برای ایجاد وحدت بیشتر بین مساجد برگزار می شود و هماهنگی بیشتری برای عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا ایجاد می کند.

یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرد: این مراسم ادب و ولایت پذیری سقای دشت کربلا را می خواهد برای هر نظاره گری نشان دهد و غیر از این نباید از مراسم مطلب دیگری برداشت کرد.

وی عنوان کرد: دلیرمردی ابوالفضل(ع) در دفاع از حریم اهل بیت(ع) چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد، بزرگ مردی که تا آخرین قطره های خون پاک خود از ولایت دست برنداشتند.

به گزارش رودآور در این مراسم کودکان نیز علم هایی در حد و اندازه بر دوش گذاشته بودند و برخی دیگر سینه می زدند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان