آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 0:34   |   کد مطلب: 25516
نذر بانوی تویسرکانی برای شناساندن سالروز آغاز امامت امام عصر(عج):
نهم ربیع الاول حکم غدیر را دارد/روزی که باید بامولایت عهد ببندی و پای عهدی که بسته ای بمانی
یک فعال فرهنگی می گوید: نهم ربیع الاول حکم غدیر را دارد، روزی که باید با مولایت عهد ببندی و پای عهدی که بسته ای بمانی و همه این ها دست به دست هم داد تا به فکر بیافتم این روز را حتی اگر شده با یک نذر کوچک به دیگران معرفی کنم.

به گزارش خبرنگار رودآور، فردا نهم ربیع الاول مصادف با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است، سالروز شروع امامت دوازدهمین امام شیعیان و یگانه منجی عالم بشریت.

شاید در این روز کوچه پس کوچه ها را به مانند روز میلاد آن امام بزرگوار کمتر چراغانی کنند، اما هستند دلدادگان بسیاری که به قول دوستانشان امام زمانی ترند و خودجوش آستین های همت را بالا می زنند تا این روز بزرگ را به همگان معرفی کنند.

این روز را باید روز بیعت با امام زمان(عج) دانست، در کتاب صحیح مسلم، جلد سوم و در حدیث 1478از پیامبر خوبی ها، حضرت محمدمصطفی(ص) نقل شده است: " هر کس بمیرد و در گردن او بیعتی نباشد به مرگ جاهلیت مرده است"

فردا علاوه بر برگزاری اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام زمان(عج) همراه با قرائت دعای ندبه در مهدیه تویسرکان، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت هم به میدان می آیند و به نوعی برای شناساندن این روز تک نفره و یا گروهی برنامه های فرهنگی متفاوتی اجرا می کنند.

یکی مجلسی برپا می کند و مدیحه سرایی راه می اندازد و دیگری نذری می دهد و اما در این میان «ز.ق» یکی از بانوان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از اقدام خود برای شناخته شدن این روز در سال های اخیر حرف ها برای گفتن بسیار دارد.

ز.ق می گوید: هر بار خواستم به تنها بازمانده خاندان اهل بیت(ع) فکر کنم تنها غربت بود که به ذهنم خطور کرد، غریب بود چرا که کسی به یادش نبود .

او می افزاید: و غریب تر روز نهم ربیع الاول است، روزی که ایشان به امامت منصوب شدند، نهم ربیع الاول برای من حکم غدیر را دارد، روزی که باید با مولایت عهد ببندی و پای عهدی که بسته ای بمانی و همه این ها دست به دست هم داد تا به فکر بیافتم این روز را حتی اگر شده با یک نذر کوچک به دیگران معرفی کنم.

این بانوی تویسرکانی ادامه داد: در حال حاضر چندین سال از این نذر و یا به عبارتی فرهنگ سازی می گذرد، نهم ربیع الاول برای ما منتظران آخرالزمان حکم غدیر را دارد نباید فراموشش کنیم و یا بگذاریم که فراموشش کنند.

و این بانونی تویسرکانی است که حرف های ناگفته خود را در یک مصاحبه کوتاه خلاصه می کند و بیشتر با نگاهش حرف می زند، نگاهی که قلم قدرت به نگارش درآوردنش را ندارد.

عطر غدیر به مشام می رسد. می توانی لبیک بگویی و تا آخر بمانی و می توانی سقیفه نشین شوی.

نهم ربیع الاول غدیر منتظران آخرالزمان بر شما منتظران آن حضرت مبارک.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان