آخرین اخبار

26. آذر 1395 - 7:39   |   کد مطلب: 25552
پروژه بیمارستان قائم تویسرکان که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان بود و به گفته مسئولان قرار بود سال 95 به بهره برداری برسد، گفته می شود اواخر سال آینده آن هم به شرط تأمین اعتبار لازم به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مشکلات حوزه بهداشت و درمان تویسرکان به گفته مردم این شهرستان یکی و دو تا نیست که از آن گذشت و چشم  پوششی کرد، مشکلاتی که به نظر می رسید با ساخت و بهره برداری از بیمارستان قائم تویسرکان که سال 87 آغاز عملیات اجرایی کلید خورده بود با بهره برداری از آن در سال 95 تا حدودی مرتفع شود.

اوایل شهریور ماه سال گذشته بود که هیأت دولت به استان همدان آمدند و در آن سفر قول های مساعدی برای اختصاص اعتبار لازم در راستای تکمیل بیمارستان قائم تویسرکان داده شد.

به گفته «محمودرضا عراقی» معاون امور عمرانی استانداری همدان که اواسط شهریور سال گذشته به همراه مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان برای بازدید از بیمارستان در دست ساخت تویسرکان آمده بود، "در سفر روحانی تصمیماتی برای حوزه و بهداشت و درمان استان گرفته شد."

عراقی گفته بود: رییس جمهور قول مساعد برای تخصیص اعتبارت لازم داده است و قرار بر آن شده تا این پروژه در سال 95 به بهره برداری برسد.

فرماندار تویسرکان هم در نشستی اوایل مهر ماه سال جاری عنوان کرده بود که "باید بهره‎برداری از این بیمارستان تا پایان سال 95 و یا نهایتاً در ماه‎های ابتدایی سال 96 انجام شود."

وی همچنین در در گفت و گویی که با خبرگزاری دولتی (ایرنا) یکم آبان ماه سال جاری داشته است، گفته بود: "تکمیل طرح بیمارستان قائم(عج) تویسرکان از مصوبات سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان در سال 94 همدان است که بایستی تا پایان سال 95 بهره برداری برسد."

با این وجود «محمدجعفر علیزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدهای خود از روند ساخت این پروژه در تویسرکان آب پاکی را بر روی دستان مسئولان شهرستانی می ریزد و از کمبود اعتبارات حرف به میان می آورد، به طوری که می گوید: نه تنها بیمارستان قائم تویسرکان در سال 95 به بهره برداری نمی رسد، بلکه اوایل سال آینده هم خبری از تکمیل آن داده نخواهد شد.

علیزاده گفته است که اتمام این پروژه اواخر سال 96 است.

«اصغری» رییس راه و شهرسازی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تاکنون برای بیمارستان قائم تویسرکان 15 میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل نیازمند 20 میلیون اعتبار دیگر است.

وی عدم تخصیص بودجه کافی را علت کند بودن روند ساخت این پروژه عنوان کرد و افزود: گرچه گفته می شود سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد، با این وجود اگر اعتبارات لازم برای ادامه ساخت آن تأمین نشود، معلوم نیست که سال آینده به بهره برداری برسد و در واقع تکمیل پروژه منوط به تأمین بودجه کافی است.

رییس راه و شهرسازی تویسرکان ابراز امیدواری کرد که با حضور پیمانکار فعال، این پروژه سال 96 به بهره بردای برسد.

به گزارش رودآور، مردم تویسرکان از محرومیت های بسیاری در زمینه های خدماتی به ویژه حوزه بهداشت و درمان رنج می برند و با این مشکلات به گفته خودشان می سوزند و می سازند.

اینجا سوالی که در اذهان عموم ایجاد شده، آن است که حسن روحانی در جمع دانشجویان اظهار کرده بود که دولت را با "خزانه خالی" تحویل گرفتیم، گرچه این سخنان ریاست جمهوری با واکنش کارشناسان اقتصادی کشور روبرو شد، در حال حاضر مسئله اصلی آن است، اگر روحانی می گوید خزانه را خالی تحویل گرفته است پس چرا در سفرهای خود به استان ها وعده و وعیدهایی می دهد و هیأت دولت آن را مصوب می کنند، شاید این دست موارد وعده سرخرمن باشد برای مردم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

الهی شکر که حداقل یکی پیگیر این پروژه های چندین ساله در تویسرکان هست سپاس از شما دمت گرم
کاشکی تیتر میزدی: وعده های سر خرمن دولت تدبیر امید به سرانجام نرسید ایا وعده سال دیگر هم سر خرمن است؟
تشکر از پیگیریتون لازم به ذکر است افتتاح این بیمارستان در تویسرکان حداقل 300 شغل جدید ایجاد می کند که در این چندین سال بی نظیر است اما متاسفانه مسولین فقط بلد هستند صدای مردم مظلوم تویسرکان را خفه کنند اما توانایی حق خواهی مردم تویسرکان را در همدان و تهران ندارند
گزارش کاملی بود. و موشکافانه بررسی کرده بودید. یه گزارشی هم از و عده های داده شده در خصوص دوبانده کردن جاده تویسرکان کنگاور و همچنین گردنه پرپیچ و خم خیراباد که گویا قرار بود پیچ هایش بریده شود اما گویا رها شده تهیه فرمایید خداییش دیگه راننده های امروزی عادت به این پیچ های 90 درجه ندارند
عکستون جالب بود روز شمار ولی فکر کنم باید این ساعت شنی رو یه دوسه باری برگردونید سرجای اولش چون تو هشت سال 60 درصد پیشرفت کردن چه جوری میخان تو یک سال 40 درصد پیشرفت کنن؟ بهتره یه روز شمار وسط میدان فرشید بزارن برای بیمارستان تا هر روز مسولین ببینن
لطفا خبری کامل هم درباره وعده های سر خرمن دولت راجب سد خرمرود تویسرکان بزنید اخرین وعده کلنگ زنی پاییز امسال بود که چند روز دیگر تمام می شود راستی در سایت سازمان منابع آب استان همدان زده این پروژه سد خرمرو در حاله ساخته با بودجه 11 میلیاردی ؟ این یعنی چی؟
متاسفانه چون کم خبر راجب پیشرفت این پروژه گفته میشه و در سکوت خبری به سر میبره مردم زیاد از این بیمارستان اطلاع ندارن و حتی نمیدونن کجا هست لطفا تصاویر بیشتری از روند کار در بیمارستان قائم بزارید
لطفا از وزیر اقتصاد روز دوشنبه سوال کنید بودجه بیمارستان قایم تخصیص داده شده یانه؟

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان