آخرین اخبار

12. فروردين 1396 - 14:59   |   کد مطلب: 27668
تعدادی از مسافران نوروزی در گفت و گوهایی جداگانه در حالی تویسرکان را شهرستانی خوش آب و هوا و دارای جاذبه های تاریخی، گردشگری و طبیعی بسیاری می دانند، که گلایه مند از وضعیت نامناسب مبلمان شهری و امکانات رفاهی محدود مکان های توریستی و تاریخی هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ کم کم به پایان تعطیلات نوروزی نزدیک می شویم، تعطیلاتی که برای تعدادی از مردم کشورمان همراه با مسافرت و گردشگری است و هستند مسافرانی که مقصد خود را شهر طلای سبز ایران یعنی تویسرکان انتخاب می کنند.

عمده مسافران نوروزی تویسرکان، اشخاصی هستند که به دلایل مختلف از جمله پیدا کردن یک منبع درآمد، رفع بیکاری، ازدواج و یا کسب مدارج بالای علمی و شغلی از زادگاه خود یعنی همین تویسرکان، سال های سال است که رفته اند واین روزها برای گشت و گذار و عید دیدنی به دیار مادریشان بازگشته اند.

تویسرکان با 221 اثر تاریخی، گردشگری، مذهبی و طبیعی و مردم مهمان نوازش مقصد و میزبان شایسته ای برای مسافران و گردشگران نوروزی است و وجود آرامگاه حیقوق نبی(ع) در این شهر گاهاً سبب جذب گردشگران خارجی هم شده است.

مسئولان اجرایی تویسرکانی سعی خود را بر آن داشته اند تا زمینه های مناسب رفاهی و تفریحی مسافران نوروزی را فراهم سازند و اما در این بین به سراغ تعدادی از مسافران نوروزی می رویم تا با آنان به گفت و گو بنشینیم.

کاظم زاده که از تهران به تویسرکان سفر کرده است از خوش و بش های خونگرم تویسرکانی ها و مهمان نوازی آنان می گوید و از مکان های دیدنی که برای چندمین مرتبه طی سال های اخیر برای بازدید از آنان به تویسرکان آمده است.

او از وضعیت نامناسب مبلمان شهری در تویسرکان هم می گوید و انتظار داشته است که شهرستان خوش آب و هوایی که همگان از آن تعریف و تجمید می کنند فضای شهری مناسب تری داشته باشد.

کاظم زاده گفت: تویسرکان مردمی مهمان نواز دارد، اما گویا مسئولانش این گونه نیستند، چرا که در همان وروری شهرستان از سمت سرابی به سمت میدان آزادی و خیابان شهید بهشتی با چاله چوله های حاصل از کندن آسفالت خیابان استقبال کردند.

قلخانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از حضور خود در امکان تاریخی همچون کاروانسرای فرسفج و روستای گردرشگری اشتران می گوید، آنجا که طبیعت زیبا و قدمت تاریخی روستای اشتران که سریال علی البدل در آن تهیه شده، برایش حیرت آور بوده است.

او همچنین عنوان کرد: دوست داشتم با همسرم به بازار بیاییم و کمی هم سوغاتی با یکدیگر بخریم، اما متأسفانه همسرم تا اسم بازار می شنود کنار می کشد و می گوید، خیابان اصلی تویسرکان محلی برای پارک خودرو ندارد و این می شود که من با یکی از اقوام به بازار آمده ام.

نانکلی که خود متولد تویسرکان است و اکنون چند سالی است که در همدان زندگی می کند هم در گفت و گویی عنوان کرد: سال به سال اوضاع و احوال تویسرکان از نظر زیبایی معابر و نگهداری از بناهای تاریخی بهتر که نمی شود، هیچ، بدتر هم شده است.

او تصریح کرد: خیابان های تویسرکان همانی هستند که بودند و تغییر خاصی برای زیباسازی سطح شهرستان انجام نشده است.

نانکلی افزود: مکان های تاریخی همانند قلعه اشتران هم که رو به نابودی گذاشته است و فریادرسی برای حفظ بناهای تاریخی تویسرکان نیست.

مریخی، هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تصمیم بر آن داشتیم برای ساعتی هم که شده با فرزندانمان به پارک برویم، اما پارک تویسرکان یک چرخ و فلک ساده هم ندارد و از نظر رعایت استانداردهای لازم هم آن گونه که باید به نظرم نبود.

او افزود: وضعیت سرویس بهداشتی های عمومی سطح شهر هم مناسب نیست یا سر شیرها جدا شده اند یا شیلنگ آب موجود نبود.

مریخی افزود: درب مساجد هم که تنها موقع نماز باز و بسته می شوند، در حالی که انتظار می رفت در ساعتی از روز به جز اوقات اذان باز بود و مسافرانی که در این ساعات به شهر می رسند می توانستند مکانی برای اقامه نماز پیدا کنند

او ادامه داد: تویسرکانی های خوبی های بسیار درند اما باید بگویم به نظر مسئولانش آن طور که باید از مسافران استقبال شایسته ای انجام ندادند، چرا که از سمت جاده کرمانشاه ما را به تماشای تلی از زباله های ریخته شده واداشتند.

یکی دیگر از مسافران نوروزی تویسرکان که از تهران به این شهر آمده است، آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) را منحصر به فرد می داند و از بازدید خود از مکان های تاریخی دیگر تویسرکان همچون کاروانسرای شاه عباسی و آرامگاه میررضی آرتیمانی می گوید.

او عنوان کرد: انتظار داشتیم حداقل امکانات رفاهی در مکان های گردشگری وجود داشت اما متأسفانه در جوار بسیاری از امکان تاریخی تویسرکان آن طور که باید امکانات رفاهی لازم برای یک استراحت یک ساعته هم وجود ندارد.

مسافر دیگری هم که به همراه همسر خود از کرج به تویسرکان سفر کرده بود گفت: این هشرستان، آب و هوایی بسیار دل انگیز و مفرحی دارد و امکان تاریخی در آن بسیار است.

او ادامه داد: همسر من اصالتاً از اهالی شهرستان تویسرکان است و من دوست دارم نوروز خود را همیشه در این شهر بگذارانم و فرصت مناسبی برای بازدید از امکان تاریخ، گردشگری و طبیعی آن داشته باشم.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان