آخرین اخبار

4. تير 1396 - 7:17   |   کد مطلب: 29258
امروزه روش های تبلیغاتی متعددی برای جذب و نگهداری از گردشگران در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد یک سرزمین هنر است و یکی از برنامه های مسئولان این حوزه در تویسرکان، رایزنی با شرکت های مختلف مسافرتی و برگزاری تورهای گردشگری است و سعی شده در برنامه های مختلف اهداف بسیاری تعریف شود، از جمله گردشگری روستایی، گردشگری مذهبی و یا گردشگری طبیعی.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شهرستان تویسرکان را همگان به عنوان پایتخت طلای سبز کشور و بهشت غرب ایران می شناسند.این شهرستان عنوان پایتخت طلای سبز ایران اسلامی را از این رو به خود اختصاص داده که برخوردار از باغات سرسبز گردوی بیشمار است و مرغوبیت این محصول بر کسی پوشیده نیست.

آب و هوای خنک تویسرکان عطش گرما را از رخسار تابستان بر می دارد

از طرف دیگر وجود باغات سرسبز و طبیعت بکر به ویژه در شهر توریستی سرکان که به نوعی باغ شهر محسوب می شود همراه با خنکی آب و هوای آن در تابستان گرم، سبب شده تا مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.

خودنمایی آرامگاه نگهبان معبد سلیمان در تویسرکان

یکی از مهمترین آثا تاریخی و مذهبی این شهرستان، آرامگاه مطهر حضرت حیقوق نبی(ع) است که از پیامبران 12 گانه بنی اسرائیل بوده و نگهبان معبد سلیمان، هر ساله این مکان تبدیل به محلی برای پذیرایی از مسافران خارجی نیز می شود.

به گفته میثم الوندی رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری تویسرکان بیش از 221 اثر تاریخی، گردشگری و هنری در تویسرکان وجود دارد که هر کدام به تنهایی هویت و تمدن کهن این دیار را به رخ می کشانند.

تلاش میراث فرهنگی برای حفظ و بازسازی بناهای تاریخی 

وی همچنین با اشاره به اینکه سقف کاروانسرای شاه عباسی در شهر فرسفج به دلیل بارش های زمستان سال گذشته و بهار امسال نیاز به مرمت داشت، اظهار کرد: از این رو پس از فصل بارش سعی شد با تأمین اعتبار 200 میلیون تومانی با نظر کارشناسان بازسازی سقف آن آغاز شود و در حدود 15 روز دیگر کار آن به اتمام می رسد و همچنین دیوار و سقف حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه که متعلق به دوران صفوی نیست بازسازی شد است.

 رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری تویسرکان به وجود دو موزه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان که در قلب خانه مسعودی قرار دارد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

استقرار مکانی ثابت برای عرضه سوغات تویسرکان

الوندی یکی از راه های جذب گردشگر را وجود مکانی برای عرضه کردن سوغات مخصوص شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در تابستان امسال این امر محقق شده و در یکی از اتاق های خانه دکتر اقتداری که یکی از بناهای قدیمی تویسرکان و متعلق به دوران قاجاریه است چنین فضایی مهیا شده است و علاوه بر به نمایش گذاشتن صنایع دستی از جمله مبل و منبت، شاطه حلوایی تویسرکان که محصولی مغزی و با قدمت بوده و ثبت ملی نیز شده هم برای مسافران عرضه می شود. 

بهره مندی مسافران از مزیت های تورهای گردشگری/جذب گردشگر اقتصاد شهر را رونق می بخشد

وی با تأکید بر اینکه امروزه روش های تبلیغاتی متعددی برای جذب و نگهداری از گردشگران در راستای رونق بخشید به اقتصاد یک سرزمین هنر است، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما رایزنی با شرکت های مختلف مسافرتی و برگزاری تورهای گردشگری است و سعی شده در برنامه های مختلف اهداف بسیاری تعریف شود، از جمله گردشگری روستایی، گردشگری مذهبی و یا گردشگری طبیعی.

 تلاش برای ایجاد خانه ها یا همان اقامتگاه های بوم گردی

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری تویسرکان در ادامه عنوان کرد: به جد دنبال مهیای ساختن شرایطی برای ایجاد خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری تویسرکان همچون اشتران و گشانی با آن بافت پلکانی اش هستیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ آرامگاه حیقوق نبی،مدرسه شیخعلی خان زنگنه، کاروانسرای شاه عباسی، پل رودخانه فرسفج، بازار سرپوشیده، چنار مسجد باغوار، آرامگاه میررضی آرتیمانی،چنارهای کمربسته سرکان،قیصریه و قلعه اردلان از جمله مکان های تاریخی و گردشگری شهرستان تویسرکان هستند.

و امامزاده زیدبن علی معروف به شاه زید، امامزاده ناصر واقع در روستای کرزان،امامزاده محمد واقع در شهر آباد، امامزاده عبدالله واقع در آرتیمان،امامزاده عبدالله واقع در کرزان، امامزاده هارون واقع در کرزان، امامزاده باباسیدی واقع در کندر، امامزاده ابراهیم واقع در رودآور، امامزاده عباس واقع در جرا، امامزاده ابراهیم واقع در بوجا و امامزاده طاهر واقع در اشتران از مکان های مذهبی مهم در این شهرستان محسوب می شوند. 

خواسته تویسرکانی ها: زیرساخت های گردشگری را فراهم سازید

تویسرکان از موقعیت های جغرافیایی و تاریخی ویژه ای برخوردار است اما درخصوص زیرساخت های جذب گردشگر همچون هتل و مکان های رفاهی آنچنان که باید پیشرفتی نداشته، با این حال خوشبختانه چند سالی است که شاهد ساخت هتل و رسیدگی به امکانات رفاهی شهرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران هستیم، اما می طلب که مسئولان امر بیش از پیش در این زمینه ورود پیدا کنند و با حمایت از سرمایه گذاران عرصه گردشگری، زمینه های رشد اقتصادی شهر مبتنی بر جذب توریسم را فراهم سازند که چرا که خواسته مردم این شهر همین است و بس.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان