آخرین اخبار

5. شهريور 1398 - 8:31   |   کد مطلب: 31694
یک پزشک بسیجی 24 سال است که داوطلبانه با حضور در مناطق محروم به ویزیت رایگان بیماران می پردازد و دعای خیری که مردم برایش به ارمغان می آورند، را از همان لقمه نان حلالی می داند که پدر با دستفروشی بر سر سفره یشان آورده بود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ جای جای نقاط ایران اسلامیان اگر دقیق نگاه کنیم، خیران، نیک اندیشان، بسیجیان  و جهادگرانی را مشاهده می کنیم که در گمنامی در دوردست ترین مناطق محروم تنها به فکر خدمت رسانی به مردم هستند، بی هیچ چشم داشتی و توجهی از سوی مسئولان، اینان نه پست مدیریتی می خواهند و نه قرار است برای مسئولیتی کاندیدا شوند، اینان تنها دردهای مردمی را لمس کرده اند و در اوج رفاه، زندگی خود را رها کرده و از مردم با کمک رسانی خود دلجویی می کنند.

در این میان هستند جهادگران سلامت و پزشکان بسیجی که شاید نام آنان در هیچ جا به عنوان یک جهادگر ثبت نشده باشد، اما می گویند که بسیجی وارانه به مردم خدمت می کنند و این خدمت رسانی را گویا جز جدا نشدنی از زندگیشان می دانند.

24 سال ویزیت رایگان پزشکی بسیجی در نقاط محرومان

«دکتر سیداکبر میرعرب» متخصص گوش و حلق و بینی متولد سال 1340 از تهران، او در سال 1372 برای اجرای طرح خود به استان همدان می آید و در همان سال به عنوان مدیر شبکه تویسرکان معرفی می شود، از مصاحبه دادن دوری می کند، معتقد است کاری که برای خدا باشد با ریا آمخیته نشود بهتر است، اما جامعه ما نیاز به معرفی الگو دارد و قانع به مصاحبه می شود.

او چهار سالی به عنوان مدیر شبکه بهداشت تویسرکان و پس از آن پنج سالی در سمت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان فعالیت می کند، معاونت درمان، قائم مقام ریاست دانشگاه بوعلی سینا و مدیر کل بهزیستی دیگر پست های مدیریتی میرعرب است تا آن که از انجام فعالیت های اداری که در آن خدمات رسانی به مردم و درمان آنان نیست خسته می شود، کم کم پست مدیریتی خود را تحویل می دهد و در مطبی در خیابان بوعلی فعالیت می کند و از همان روزهای مدیریتی هم حتی یک روز در هفته را برای ویزیت رایگان بیماران در دو شهرستان تویسرکان و کبودرآهنگ خالی می گذارد و البته در حدود پنج سال به شهرستان کبودرآهنگ می رود و عمده فعالیت های پزشکی او در تویسرکان است.

رها کردن پست های مدیریتی برای خدمت به مردم به ویژه در مناطق محروم

میرعرب اکنون 24 سال است که روزهای چهارشنبه هر هفته داوطلبانه به تویسرکان می آید و در اتاقی در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به ویزیت رایگان بیماران مشغول می شود، علاوه بر ویزیت رایگان اقدامات درمانی سرپایی در تخصص خود را هم به صورت رایگان انجام می دهد.

میرعرب در این باره می گوید: هستند بسیاری از بیماران در مناطق محروم به ویژه بیمارانی که از روستا مراجعه می کنند و هزینه رفت و آمدهای مکرر به مرکز استان را ندارند، اما لااقل می توانم با حضور خود در این شهر کمی از این هزینه ها را برای آنان بکاهم.

فعالیت جهادگر بسیجی در جبهه های جنگ

میرعرب 21 ماهی هم در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دفاع مقدس به عنوان مسئول بهداری های ستاد جنگ فعالیت داشته است.

او این روزها در مطبش در شهر همدان هم تمامی مراجعه کنندگان خود را با قیمتی نیم بها ویزیت می کند و اگر کسی هم نامه ارجاعی از سوی نمایندگان مجلس، اداره بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر داشته باشد هم در مجموع هزینه ای از او دریافت نمی کند، حتی شده بارها بیمارانی بدون معرفی نامه از سوی ارگانی به مطبش آمده اند که هزینه پرداخت همان ویزیت نیم بها را ندارند و باز میرعرب آنان را به صورت رایگان ویزیت می کند.

کمک به ساماندهی امامزاده بی بی زبیده در همدان

این بسیجی جهادگر سلامت به معنویات هم توجه بسیاری دارد و با مشاهده اوضاع نابسامان امامزاده زبیده خاتون همدان در حوالی مطبش عضو هیئت امنای آن جا می شود و با کمک سایرین آن را مرتب می کند و پذیرای زائران.

او جزء هیئت امنا و مؤسسان مؤسسه بیماران خاص استان همدان نیز است، تنها حرفش می شود لقمه نان حلالی که پدر سر سفره یشان گذاشته تا او و دیگر اعضای خانواده اش این روزها هر کدام به مرتبه ای از خدمت رسانی به مردم برسند، یکی از برادرانش استاد دانشگاه است و دیگری به عنوان نیرویی از نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت دارد.

برخی ها می گفتند که فعالیت های محرومیت زدایی زمینه چینی برای کاندیدا شدن است!

دکتر میرعرب می گوید آن اوایل که دواطلبانه این فعالیت ها را انجام می دادم و تاکنون هم ادامه دارد، برخی مستقیم یا غیرمستقیم به من می گفتند که انگیزه ام از این دست فعالیت ها آن است که روزی روزگاری تصمیم به کاندیدا شدن برای سمتی داشته باشم، در حالی که این گونه نبوده و نیست، چرا که اگر همان پست های مدیریتی آن سال ها را ادامه می دادم، شاید از نظر مدیریتی به مراتبی بالا می رسیدم، با این وجود من در کنار محرومان بودن را بهتر می پسندم.

چهره خندان بیماراین که درمان می شوند برام بهترین است

او ادامه می دهد که همان چهره خندان بیماری که درمان می شود برای من کافی است، همان دعای عاقبت بخیری آن پیرزن یا پیرمرد روستایی و یا مادری که درمان برای درمان فرزندش به مطب مراجعه کرده است، همین ها کافی است و دیگر چیزی نمی خواهم.

نجات من از یک تصادف سخت و شفای پدرم از دعای خیر مردم بود

این جهادگر بسیجی از روزهای تلخ و شیرین خود می گوید و خاطرات شیرینی که در ذهن او و همکارانش مانده است، میرعرب نجات خود از یک تصادف وحشتناک در مسیر تویسرکان به همدان را از دعای خیری می داند که مردم برایش کرده اند، حتی دعای خیر مردم را زمینه ساز و گره گشای بیماری پدرش می داند.

پدر دکتر میرعرب که اکنون 80 سالی سن دارد، 12 سال پیش به تشخیص پزشکان متخصص دچار سرطان معده می شود و پر برای اطمینان از وجود این بیماری تمام آزمایشات و مدارک را به چند متخصص دیگر هم نشان می دهند، همه متخصصین یک حرف را می زنند، که پدرش سرطان معده دارد، او که پدر را بسیار دوست دارد به حضرت معصومه(س) متوسل می شود و پدر نیز که در شهر ری زندگی می کند به حضرت عبدالعظیم حسنی.

میرعرب می گوید زمانی که پدرم را به اتاق عمل بردند، دکترها و جراحش با صحنه ای خاص روبرو شدند، هیچ اثری از زخمی در معده و یا سرطان معده در او وجود نداشت و من همان لحظه مطمئن شدم که آن توسل ها و دعای خیر مردم زمینه ساز شفای پدرم شد.

لقمه نان حلالی که پدر بر سر سفره ما گذاشت، زمینه ساز دعای خیر مردم شد

او تأکید دارد اگر امروز دعای خیر مردم پشت سر ما است، به دلیل آن لقمه نان حلالی است که پدر در سر سفره ما گذاشه است، پدرم فردی بیسواد است که با دستفروشی زندگی خانواده اش را تأمین می کرد، خوب یادم هست که از پنج صبح قبلاز اذان بیدار می شود  پس از اقامه نماز به بیرون از خانه می رفت و تا پاسی از شب باز نمی گذشت و اما نانی که به داده است پاک و طیب است و من نیز سعی می کنم که همانند او باشم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان