آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1397 - 9:47   |   کد مطلب: 33720
خلاصه اینکه دود از کنده بلند می شود و می خواهند امین مردم، حرف و درد مردم را به مسئولان انتقال ندهند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز شنبه این هفته نیکبخت استاندار همدان در نشستی که با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان داشته در یکی به دوهای لفظی خطاب به امام جمعه تویسرکان اظهار کرده بود که: "مسائل و مشکلات شهرستان را به خطبه‌های نماز جمعه نکشید."

تازه کار به اینجا هم ختم نشد و استاندار به امام جمعه یک شهرستان که به عنوان امین مردم در تمامی امور محسوب می شود گفته بود که در امور اجرایی دخالت نکند!
اصولا اصلاح طلبان خود را از مردم می دانند! در همه حال، حال اگر امام جمعه یک شهرستان تنها حرف دل مردم و فعالان اقتصادی را که به گوش استاندار برساند چه اشکالی دارد؟
به گفته امام جمعه تویسرکان بارها برای بیان مشکلات مردم تماس هایی صورت گرفته اما به طور عمده بی پاسخ مانده است و امام جمعه خود را مؤظف دانسته که در یک تریبون عمومی به مردم بگوید که حرف دل آنان و مشکلاتشان را مطرح کرده و پاسخی برایش نشنیده است.
بی تردید نیکبخت هم بر این موضوع واقف است که نمی تواند فرصتی فراهم کند که  تک تک مردم استان با او به گفت و گو بنشینند و از مشکلات بیکاری و معیشت تنگ زندگیشان بگویند، از سویی دیگر برای مردم دیدار با استاندار و مدیران کل آن گونه که باید با توجه به شرایط موجود و رفت و هم به مرکز استان فراهم نمی شود.
مردم می بایست  به نوعی مشکلات خود در تمامی امور به ویژه در حوزه معضل بیکاری و سایه رکود اقتصادی چند سال اخیر که بر سر زندگیشان سایه افکنده است را به نوعی انتقال دهند.  
حل این مشکل یعنی انتقال درد و دل ها و گلایه های مردمی به مسئولان بالادستی ساده تر از دو دوتا چهارتا است، اینجاست که مردم و آنانی که تریبونی برای بیان مطالب خود ندارند به امینشان یعنی امام جمعه شهرستان مراجعه می کنند تا او واسطه شود و دردهایشان را لااقل با گوش کردن التیام بخشد.
امام جمعه مردمی تویسرکان هم از آنجا که همیشه شجاعانه با مردم هم عقیده است حرف ها را بی کم و کاست به استاندار انتقال داد، حال چه بر سر ما آمده تا جایی که روز گذشته شاهد بودیم که نیکبخت گفت: "مسائل را به خطبه‌های نماز جمعه نکشید!"
جالب تر آن که از نیکبخت در همان جلسه از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی نقد که در اختیارشان است حرف به میان آورده بود، تسهیلات اشتغالزایی روستایی که به گفته تعدادی از روستاییان به دست آنانی که باید نمی رسد و این موضوع را می توان در گزارش های ذیل با لینک های آن به طور مشروح دید.
مراحل دریافت تسهیلات اشتغال روستایی یا عبور از هفت خوان رستم!
روستاییانی که از تسهیلات کم بهره، بهره مند نشدند/وجود برخی ایرادات در نحوه پرداخت تسهیلات روستایی/کمیسیون کشاورزی پیگیر مشکلات روستاییان می شود
گلایه مندی روستاییان ازعدم شفاف سازی درنحوه ارائه وام اشتغال روستایی؛

حرف وعمل مسئولان در ارائه تسهیلات روستایی، یکی نیست/ماکارنخواستیم،سرکارمان نگذارید!+فیلم
یک طرح اشتغالزایی و هزار مشکل پیش روی؛
سردرگمی، تنها سهم متقاضیان از تسهیلات6 هزار میلیارد تومانی تعیین شده برای اشتغال روستایی/اطلاع رسانی گسترده، اما ناقص دست مردم را در پوست گردو گذاشت
تبلیغات گسترده ای از سوی دولتی ها در کشور برای ارائه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر با نرخ سود پایین شده است، با این وجود به دلیل بیان ناقص درباره چگونگی بهره مندی از این گونه تسهیلات، همچنان مردم سردرگم هستند، چرا که مشاهده شده، برخی افراد با مراجعه به بانک برای دریافت تسهیلات در نهایت با سود 16 درصدی روبرو می شوند.
زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان