آخرین اخبار

1. دى 1397 - 5:45   |   کد مطلب: 34143
شهرستان تویسرکان را به دلیل گردوی مرغوبش به پایتخت طلای سبز ایران می شناسند، اما همین شهرستان با اندک توجهی در صنعت هم می تواند حرف ها برای گفتن داشته باشد از جمله اینکه در این شهرستان تنها تولید کننده محصول بوپرنورفین کشور و همچنین فیلتر سرکان تنها صادر كننده فيلتر در ايران فعال هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند تا بدین ترتیب برای سال های متمادی توجه بر حمایت تولیدکنندگان داخلی و به ویژه حل مشکلات آنان در راستای پویاسازی اقتصاد کشور بیش از پیش تأکید داشته باشند.

با این حال متأسفانه در سال های اخیر تیم اقتصادی دولت آن طور که باید و شاید به داشته های داخلی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گرفته تا کارگران یک کارخانه توجهی که باید نداشته اند و هر ساله شاهد اجازه واردات عجیب و غریب از سنگ پا و آّب پنیر گرفته تا بوق و کود و انسانی هستیم.

اما هستند افرادی که بی توجه به سیاست ها و تدبیرهای سوخته برخی از دولتمردان که بر زخم بیکاری جامعه نمک می زنند، جانانه به میدان عمل آمده اند و بر حمایت کالای ایرانی و تولیدات داخلی و به ویژه نیروی انسانی در راستای نجات از بیکاری استوار هستند.

شهرستان تویسرکان شهرستان خوش آب و هوایی است که همگان آن را به دلیل گردوی مرغوبش به پایتخت طلای سبز ایران می شناسند، اما همین شهرستان با اندک توجهی در صنعت هم می تواند حرف ها برای گفتن داشته باشد.

* جنس اقتصاد مقاومتی؛  درونزا و برون نگر است

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: منویات رهبری توجه به داشته ها داخلی برای برون رفت از مشکلات را به خوبی برای ما ترسیم کرده است.

وی اظهار کرد: تأکید ایشان بر حمایت از کالای ایرانی و اقتصادی از جنس مقاومتی است که درون زا باشد و برون نگر، تا بدین ترتیب حین تعامل با دنیا، مقتدرانه بر تولید خود نیز بیافزاییم.

*سیاست های نه چندان درست اقتصادی؛ عامل اصلی بیکاری و تورم در کشور

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم و بیکاری و این روزها بالا رفتن نرخ ارز نتیجه سیاست های نه چندان درست و  چشم دوختن به دست بیگانه است، افزود: با این حال برای تولیددر راستای برون رفت از مشکلات ما نیازمند دو  مقوله سرمایه و نیروی کارآمد است و خوشبختانه در کشور هم ظرفیت های سرمایه گذاری بالایی وجود دارد و هم نیروی انسانی جوان و متخصص که البته باید به آنان توجه شود.

*جلوگیری از خروج سالانه  40 میلیارد تومان ارز از کشور /تویسرکان قطب داروی غرب کشور

مفتح در ادامه با اشاره به اینکه دیگر می توان تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور محسوب کرد، تصریح کرد: شرکت دارویی دانش بنیان تویسرکان سالانه 70 میلیون قرص و 900 هزار لیتر محلول دیالیز تولید می کند و به عنوان تنها تولیده کننده محصول بوپرنورفین در ایران و یکی از سه شرکت تولیدکننده محلول های خوراکی دارویی متادون و آپیوم کشور است.

وی عنوان کرد: با پیوستن دو واحد جدید که این روزها نزدیک به فعال شدن است، می توان سالانه از 40 میلیارد تومان خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

*آمادگی، جذب سرمایه گذار در تویسرکان را داریم

«کولیوند» مدیر شهرک صنعتی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: این شهرستان از دو شهرک صنعتی تویسرکان1 و تویسرکان2 و سه ناحیه صنعتی فرسفج، اشترمل و جیجانکوه برخوردار است.

وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی متنوعی در این شهرک ها و ناحیه های صنعتی از واحدهای غذایی، سلولوزی و دارویی گرفته تا بسته بندی و کارگاه های تولید مبل و منبت موجود است.

مدیر شهرک صنعتی تویسرکان با تأکید بر اینکه توجه به منویات رهبری می تواند، گره گشای بیش از پیش اقتصاد کشور باشد، افزود: در این شهرک ها و نواحی صنعتی آمادگی جذب سرمایه گذار را داریم و زیرساخت های لازم فراهم است.

کولیوند تصریح کرد: زیرساخت های لازم در این شهرک ها مهیا است تا هر تکه زمینی از آن تبدیل به یک واحد تولیدی و صنعتی فعال شود و همین جا اعلام می کنیم که ما آمادگی واگذاری زمین در این شهرک ها و به ویژه ناحیه صنعتی فرسفج که از معافیت مالیاتی برخوردار است را داریم.

*صنایع تبدیلی به بازار محصولات گرد و سیر رونقی دو چندان می دهد

وی با اشاره به مرغوبیت، کیفیت و کمیت محصول گردو و نیز سیر تویسرکان، عنوان کرد: می توان با توجه به صنایع جانبی و تبدیلی در این شهرستان، رونقی دو چندان با در نظر گرفتن بسته بندی های شیک و مرتب به بازار این دو محصول داد و در این زمینه می طلب تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به میدان بیایند.

مدیر شهرک صنعتی تویسرکان در ادامه به تشکیل کلینیکی برای صنعتگران تویسرکانی در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: ارائه راهکارهایی متناسب با تحقق شعار سال، آشنایی مستقیم با مشکلات واحد ها، عارضه یابی مشکلات صنعتی و راهنمایی صنعتگران درخصوص رفع مشکلات آن ها از جمله اهداف برگزاری چنین برنامه هایی است و البته واحد های صنعتی خارج از شهرک هم میتوانند در این کلینیک شرکت کنند.

*تویسرکان؛ تنها تولید کننده محصول بوپرنورفین در کشور است

سابق بر این هاشمی، مدیر عامل شرکت دارویی دانش بنیان تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفته بود که؛ دانش بنیان بودن شرکت از مهمترین عوامل موفقیت آن است.

وی اظهار کرد: بهره گیری از به روزترین علم و فناوری در دنیا و همزمان همسو بودن و متناسب بودن با استانداردهای جهانی از ویژگی های برتر محصولات تولید شده این شکرت دارویی است.

مدیر عامل شرکت دارویی دانش بنیان تویسرکان با بیان اینکه این شرکت جز سه شرکت تولیدکننده محلول های خوراکی دارویی متادون و آپیوم در کشور است، افزود: در حال حاضر در این شرکت بیش از 37 میلیون دارو تولید می شود و تنها تولیده کننده محصول بوپرنورفین در کشور است.

هاشمی عنوان کرد: سالانه چیزی معادل 20 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای کشور از صادرات محصولات این شرکت دارویی رقم می خورد.

ناگفته نماند که در حال حاضر در این واحد تولیدی در حدود 70 میلیون قرص و در حدود 900 هزار لیتر هم محلول همودیالیز تولید می شود.

*برند بودن فیلتر سرکان

در میان واحدهای فعال و پیشرو در تویسرکان نباید نام فیلتر سرکان را فراموش کرد، شركت توليدي و صنعتي فيلتر سركان سال  53 در شهر سرکان کار خود را آغاز کرد.

در آغاز بهره برداري این کارخانه شاهد ساخت فيلتر هوا برای خودوری های آن زمان بودیم که بعدها پیشرفت های چشمگیری نشان داد تا جایی که امروزه در سراسر کشور فلیتر سرکان برند شده است.

* شرکت فیلتر سرکان به هولدینگی متشکل از چند شرکت بزرگ

در دهه اخیر هم با توجه به پیشرفت های سریع و جهش دار شرکت از یک سو و تولید و افزایش تقاضای بازار از سویی دیگر چند سایت مجزای این شرکت در پایتخت تاسیس شده و در عمل مشاهده می کنیم که شرکت فیلتر سرکان به هولدینگی متشکل از چند شرکت بزرگ تبدیل شده است.

فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر سوخت، فیلتر کابین، فیلتر خشک کن و ادبلو از انواع مختلف فيلتر هاي مورد استفاده در خودروهاي سبك، سنگين و نيمه سنگين است که توسط این شرکت تولید می شود.

*شرکت فیلتر سرکان؛ تنها صادر كننده  فيلتر در ايران

در حال حاضر این شرکت به عنوان تنها صادر كننده  فيلتر در ايران فيلتر سركان محسوب می شود كه تاکنون تولیدات خود را به کشورهای اوکراین، روانی و كشورهاي حوزه CIS و اوكراين صادر کرده است.

به گزارش رودآور؛ امید آنکه توجه متولیان امر بیش از پیش به نیروی انسان متخصص و البته جوان ایرانی معطوف شود تا با تکیه بر توان داخلی بدون چشم دوزی به دست بیگانگان، شاهد اقتصاد رو به رشد کشور باشیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان