آخرین اخبار

8. دى 1397 - 0:14   |   کد مطلب: 34926
پس از وقوع حوادث تلخ یکشنبه سیاه در تویسرکان در دی ماه سال 96 و دیگر شهرها، مردم با هوشیاری و بصیرت انقلابی خود صفشان را اغتشاشگران جدا کردند و تا پنج روز در شهرهای بزرگ و کوچک علیه استکبار و دشمنان داخلی و فریب خورده ها راهپیمایی های گسترده به راه انداختند و این راهپیمایی ها پایانی بود بر فتنه 96.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال گذشته بود که امریکایی ها و صهیونیست ها با همراهی مالی عربستان و پادویی منافقین کوردل به میدان آمدند تا با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی مردم،  پروژه رساگ یعنی رنگ، سنگ، آتش و گلوله و طرح اغتشاش و آشوب را در شهرستان های کوچک آغاز کنند و کم کم آن را به مراکز استان ها بکشانند.

یکی از این شهرستان ها که در آتش فتنه سوخت و قربانی شد، شهرستان مؤمن،  انقلابی و ولایتمدار تویسرکان بود، استکبار آمده بود تا با تمام توان خود و موج سواری بر مشکلات مردم، مسیر مطالباتشان را به انحراف بکشاند، از این رو تویسرکان هم مانند تعدادی دیگر از شهرستان ها قربانی شد و اغتشاشگران به اموال مردم و بیت المال خسارات بسیاری وارد کردند.

ترس، آتش، وحشت و درگیری، حضور عناصر منافقین و فریب خورده هایی در  نیم روز دهم دی ماه 96، روزی تلخ را برای مردم این دیار رقم زد.

* فتنه 96؛ شوک بزرگی برای دارالمؤمنین تویسرکان

شاهدان عینی و مجروح شدگان توسط اغتشاشگران ماجرای یکشنبه سیاه در تویسرکان؛ همه یک حرف را می زنند، وجود تعداد بسیاری افراد غریبه در شهر، نقاب بر چهره بودن و استفاده آشوب طلبان از سلاح های گرم و سرد که همگی نشان می دهد، آنان می خواستند این شهرستان آرام، را ناامن جلوه دهند و در دل مردم رعب و وحشت ایجاد کنند.

در دستان برخی از آنان نه تنها سلاح های سردی چون تونفا باتوم، قمه و چوب بود، بلکه دیده شده که چندین نوع اسلحه متفاوت نیز در دستان اغتشاشگران بوده است.

مردمی که تنها می خواستند مطالباتشان را بیان کنند، به یک باره با جمعیتی از اراذل و اوباش روبرو شدند، اغتشاشگران حتی به مردم عادی حمله ور ده و رحم نکردند، آتش زدن اموال عمومی توسط آشوب طلبان که به گفته عده ای با لیدرهای غیربومی هدایت می شدند، مردم تویسرکان را در شوکی بسیار غیرمنتظره فرو برد، آنان حرفی از اوضاع اقتصادی نمی زدند، تنها به گفته امام جمعه تویسرکان می خواستند با خون و خونریزی، حمام خون راه بیاندازند و در دل مردم که صفشان از آنان جدا بود، رعب و وحشت ایجاد کنند.

*پاسخگو نبودن برخی مسئولان، زمینه سوءاستفاده استکباربرای فتنه96 را رقم زد

در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: یکی از مشکلات ما بی توجهی به فضای مجازی است که متأسفانه دولت از پیام رسان های داخلی حمایت نمی کند، بدین گونه بود که شبکه های اجتماعی در زمینه چینی های خود، اغتشاشات سال گذشته را شکل دادند.

وی اظهار کرد:  البته  کمکاری برخی از مسئولان و مشکلات اقتصادی مردم را هم باید از عوامل به وجود آورنده آشوب ها دانست، چرا که مردم و به ویژه جوانان تبعیض ها، حقوق های نجومی، نجومی بگیران و پاسخگو نبودن مسئولان را مشاهده می کنند و عصبانی و ناراحت می شوند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: به همین دلیل منافقین و استکبار با بهره گیری از فضای مجازی از اعتراضات مردمی سوء استفاده کرده و سعی در به انحراف کشاندن مطالبات به حق مردم داشتند، که خوشبختانه مردم در کمترین زمان صف خود را از صف اوباش و منافقین جدا کردند.

* تحریک جوانان با شعارهای لیدرهای غریبه/ اغتشاشگران به نیروهای نظامی حمله شدند و اموال مردم و بیت المال را تخریب کردند

عبدالمالکی یکی از کسبه است که شاهد ماجرای تلخ فتنه96 در تویسرکان بود، وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: با اطلاعی که از قبل درباره برخی دیگر از شهرستان های استان داشتیم، می دانستیم که منافقین چه توطئه هایی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران چیده اند و برنامه هایی هم برای تویسرکان طرح ریزی کرده اند.

وی اظهار کرد: حوالی ساعت سه و نیم درب مغازه بودیم که اطلاع دادند مغازه را ببندیم، چرا که اغتشاشگران از سمت فرمانداری به سمت میدان امام(ره) در حرکت هستند، ما هم مغازه را بستیم و بیرون ایستادیم، چیزی که توجه مرا جلب کرد لیدرهایی غریبه ای بود که از خارج از تویسرکان در بین جمعیت بودند و نوجوانان و جوانان کم سن و سال را با شعارهای بی پایه و اساس خود فریب می دادند.

این کسبه تویسرکانی افزود: حمله اصلی از سوی لیدرهایی بود که درون جمعیت خودشان را جا داده بودند و به سمت نیروهای انتظامی حمله ور شدند و شروع به تخریب مغازه ها، از بین بردن اجناس و ضربه به بیت المال شدند.

*اغتشاشگران به اموال یک دستفروش هم رحم نکردند

دست فروش میدان امام هم در گفت و گویی عنوان کرد: آن روز، ساعت چهار بعدازظهر به من اطلاع دادند که وسایل دستفروشی و جعبه کارم را اغتشاشگران تخریب کردند، زمانی که رسیدم دیگر تمام وسایلم در جوی آب بود.

* نعمت، امنیت، ضامن رشد اقتصادی است/اغتشاشگران چیزی از معنای اقتصاد نمی دانستند

دیگر کسبه میدان امام هم درباره اغتشاش سال گذشته در تویسرکان گفت: در جریان آن اغتشاش امنیت تویسرکان دست خوش اتفاقاتی شد و برای چند روز از بالا کشیدن کرکره مغازه وحشت داشتیم.

وی تصریح کرد: اغتشاشگران چیزی از اقتصاد و معنای اقتصاد نمی دانستند بلکه بهانه آنان شعار گرانی بود تا مردم را فریت دهند و با خود همراه سازند، آنان اگر می دانستند و دلشان برای مردم می سوخت با ایجاد ناامنی به شهرستان لطمه های اقتصادی بسیار وارد نمی کردند.

* موج سواری دشمن از مطالبات مردم در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

زین العابدینی شهروند دیگر تویسرکان هم در در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تأکید بر اینکه در اغتشاشات سال گذشته از شبکه های اجتماعی و تأثیر نفوذ آنان بر مردم به ویژه جوانان غافل بودیم، گفت: دشمن از مطالبات مردم سوءاستفاده کرد و با به انحراف کشاندن آن روزهای تلخی را برای کشور ایجاد کرد.

وی افزود: اغتشاشگران امنیت را در شهرستان کوچکی همچون تویسرکان به باد دادند تا این روزها شاهد باشیم که سرمایه گذاران حوزه اقتصادی کمتر به شهرستان رفت و آمد داشته باشند.

این شهروند تویسرکان تأکید کرد: آن روز بیشتر از همیشه فهمیدیم امنیت نعمتی است که اگر نداشته باشیم، آرامش و زمینه فعالیت های اقتصادی هم از بین می رود.

*دستگاه قضایی، قاطعانه با عاملان اغتشاش و برهم زنندگان امنیت برخورد کنند

خانم احمدی از بانوان تویسرکانی هم در گفت و گویی خواستار شد تا دستگاه قضایی با آنانی که امنیت شهرستان را برهم زدند قاطعانه برخورد کند.

* قدردانی مردم از نیروهای امنیتی به دلیل برقراری آرامش و امنیت در تویسرکان

در همان روزهای پس از اغ​تشاش بود که دیری نپایید  مردم با گل شیرینی و حتی آوردن میوه و غذا از نیروهای امنیتی و نظامی به دلیل برقراری آرامش و امنیت در تویسرکان قدردانی کردند و ثابت کردند که تویسرکان برای همیشه دارالمؤمنین خواهد ماند.

مردم خودجوش هرجا که عاملان برقرای امنیت را می دیدند برای آرامش بازگشته به نحوی تقدیر می کردند حتی شده با یک جمله "خسته نباشید."

** مرگ فتنه 96 در حضور مردم رقم خورد/اینجا ساعت به وقت ایران؛ بوق های تبلیغاتی بیگانگان کَر شدند

بعد از وقوع آن اغتشاش و آشوب ها، بلافاصله مردم انقلابی و همیشه در صحنه تویسرکان با بصیرت خود بار دیگر به میدان آمدند و با حضوری پرشور و شعور نه تنها مشت محکمی بر دهان امریکایی زدند بلکه توطئه جدید آنان را هم خنثی کردند، آنان مقتدرانه آمدند تا بار دیگر با آرمان های امام و ولایت تجدید میثاق کنند.

روز سیزدهم دی به بعد مردم با هوشیاری و بصیرت انقلابی، فرهنگ عاشورایی، استقلال طلبی و ظلم ستیری خود صفشان را اغتشاشگران جدا کردند و تا 5 روز در شهرهای بزرگ و کوچک علیه استکبار و دشمنان داخلی و فریب خورده ها راهپیمایی های گسترده به راه انداختند و این راهپیمایی ها پایانی بود بر فتنه 96.

* بین کسی که احساسی می شود و آن پادوی امریکاییان و منافقین فرق است

بدون تردید همه آنانی که در آشوب ها حضور داشتند با یک هدف و انگیزه نبودند و برخی از روی احساسات و ناپختگی وارد بازی دشمن شدند که خوشبختانه با رهبری مدبرانه رهبر انقلاب راه خود را از اغتشاشاگران و آشوب طلبان جدا کردند، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در سخنرانی خود در نوزدهم دی ماه سال 96 در جمع مردم قم فرمودند: مسئولان ذی‌ربط تفاوت بگذارند بین آن کسی که همین‌طور که عرض کردیم، مثلاً فرض کنید که بر اثر یک هیجانی از فضای مجازی احساساتی میشود و یک کاری میکند یا یک حرفی میزند، با آن کسی که مرتبط با شبکه‌ی پادوهای آمریکایی و مرتبط با منافقین است؛ اینها با هم یکسان نیستند. این هم یک نکته. با آن [گروه] اوّل باید روشنگری کرد، باید با آنها حرف زد، امّا اینکه کسی آدم میکُشد، کسانی که در دورود، در تویسرکان، در خمینی‌شهر قتل میکنند، تخریب میکنند، یک حرف دیگر است؛ اینها با هم یکی نیست.

* دشمن بازهم نتوانست

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کردند: در واقع همه‌ی حرکاتی که دشمن در این چهل سال در مقابل ما انجام داده است، پاتک انقلاب است. انقلاب ریشه‌ی دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کَند، و دشمن حالا مرتّباً پاتک میکند و در هر دفعه هم شکست میخورد؛ اقدام میکند و نمیتواند؛ نمیتواند پیش ببرد؛ به‌خاطر ایستادگی، به‌خاطر این سدّ محکم مردمی و ملّی.

در ابتدا تصاویری از تخریب اموال مردم و بیت المال توسط اغتشاشگران منتشر شده و سپس تصاویری از حضور پرشور مردم در ناکام گذاشتن فتنه96

زنگنه

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان