آخرین اخبار

27. خرداد 1398 - 8:11   |   کد مطلب: 35030
یک کارشناس حوزه راهسازی گفت: در محور تویسرکان ـ کنگاور جاده به صورت چهار خطه تعریض شده، اما سرعت طرح همان سرعت قبلی جاده دو خطه است حال آن که صرفاً عریض شدن راه بدون توجه به سرعت طراحی چیزی جز حادثه در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بارها و بارها شاهد تصادف های مکرر در مسیری در حوالی روستای دو قلعه بودیم و هنوز هم که هنوز مشکل این محور حتی با تعریض جاده مرتفع  نشده است!
به راستی دلیل واژگونی های متعدد در پیچ دو‌قلعه چیست؟! در این گزارش مجمل از زبان یک کارشناس حوزه راهسازی به بررسی این علت ها می پردازیم در گزارش های آتی نظر مسئولان مرتبط را هم جویا می شویم.
در این باره رضایی کارشناس حوزه راهسازی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: یکی از اصول اولیه راهسازی به ویژه در زمان احداث چهار خطه مطالعات و برداشت وضع کنونی وطرح مسیر جدید همراه با اصلاح پیچ ها قوس ها و دورها است.
وی اظهار کرد: افزایش عرض جاده وچهار خطه شدن که بدون شک‌ سبب افزایش سرعت کاربر جاده می شود بدون اصلاح قوس ها و دورها  نتیجه جز واژگونی نخواهد داشت.
این کارشناس حوزه راهسازی افزود: در محور تویسرکان ـ کنگاور جاده به صورت چهار خطه تعریض شده، اما سرعت طرح همان سرعت قبلی جاده دو خطه است حال آن که صرفاً عریض شدن راه بدون توجه به سرعت طراحی چیزی جز حادثه در پی نخواهد داشت.
رضایی تصریح کرد: پیچ دو قلعه هم متاسفانه همین سرنوشت را پیدا کرده است، تعریض در برخی نقاط به 30 متر می‌رسد، اما شما باید با همان سرعت ۵۰ کیلومتر طرح قدیم رانندگی کنید وگرنه امکان واژگونی دور از ذهن نیست.
وی همچنین عنوان کرد: اصلاح جاده، اصلاح قوس ها و اصلاح پیچ  مطابق با اصول راهسازی و نه صرفا تعریض تنها راه اصلاح نقاط حادثه خیز است.
به گزارش رودآور؛ گفته می شود تنها می توان با صرف هزینه 200 میلیون تومانی این محور حادثه خیز را اصلاح کرد و اینجا بی تردید مدیران اجرایی می توانند وارد میدان شوند تا بهره گیری از دانش، علم و این هزینه اندک از تصادف های مکرر که گاه و بی گاه مصدوم و یا فوتی را درپی دارد جلوگیری کنند.
چه بسا همین مشکل به ظاهر ساده زمینه ساز تصادف های بسیار و جان باختن همشهریان شود و هزاران برابر بیشتر از 200 میلیون تومان هزینه بر روی دست دولت گذاشته و اگر اصلاح نشود باز هزینه ساز می شود.
در گزارش های آتی سخنان مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط را جویا می شویم.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان