آخرین اخبار

14. بهمن 1397 - 10:16   |   کد مطلب: 35094
در همین استان همسایه همدان یعنی در سنندج کنسرت سالار عقیقلی در وصف عظمت انقلاب اسلامی حتی با موسیقی کردی اما اصیل متناسب با ایام، برگزار شد، برنامه ای که این روزها جایش در همدان خالی است، چرا که مدیر کل ارشاد همدان سیاستش اجرای کنسرت های کنسرو وارانه است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند روزی می شود که بنرهایی در سنندج در شهر خودنمایی می کنند و همه مشتاقانه منتظر برگزاری یک کنسرت نشسته بودند، چه کسی می خواست بخواند و چه کسانی می خواستند بنوازند و با چه اشعاری.
آنچه در بنرها دیده می شود این بود؛ "کنسرت جاودانه های سالار عقیلی با عنوان چه بگویم با همراهی ارکستر راز و نیاز" که قرار است 13 بهمن ماه برگزار شود و شب گذشته هم برگزار شد.
طبق آمارها سنندجی ها از این کنسرت به دلیل فاخر بودنش چه از نظر محتوایی، جه از نظر اشعار منتخب شده و سبک بالایش استقبال کرده اند.
ارشاد سنندج گل کاشت و همه جوانب را سنجیده، کنسرت متناسب با شرایط زمانی و روزهای فجر فاطمی بود، حساب شده و پخته،  مهمتر از همه اینکه در بنرها این جمله نیز نوشته شده است که کنسرت سالار عقیلی همراه با اجرای دو ترانه کردی است که توسط خود عقیلی با احترام ذائقه مخاطبین سنندجی به صورت ترانه محلی ارائه شد، ترانه کردی محلی آن هم در وصف انقلاب از سرودهای اوایل انقلاب،  دارنندگی و برازندگی.
در این باره «عادل پیرویسی» خبرنگار "کرد تودی" در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: سالار عقیلی یک خواننده انقلابی است که کنسرت هایش پر محتوارترین کنسرت محسوب می شود، به ویژه آن دست از خوانندگی هایی که در وصف ایران اسلامی به روی سن رفته است.
وی اظهار کرد: تمامی کنسرت های این خواننده معروف کشورمان مخاطبان بیشماری دارد و آحاد مردم با هر سلیقه، ذائقه و فرهنگی پذیرای او هستند.
خبرنگار کردتودی افزود: در این مراسم سالار عقیلی یکی از ترانه های انقلاب را با سبکی وزین به زبان و آهنگ اصیل کردی به اجرا درآورد و نه به سبک کنسرت های کوچه بازاری.
«خانم رحیمی» از دیگر خبرنگاران سنندج نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: برنامه این خواننده معروف به طور زنند از شبکه صدا و سیمای استان برگزار شد و این خوانند با نهایت احترام به همه در مراسمی در خور 40 سالگی و عظمت انقلاب اجرا کرد.
به گزارش رودآور؛ مرغ همسایه ما واقعا غاز شده است حیف و صد حیف که ایدر استان همدان جای برگزاری چنین کنسرت هایی در دهه فجر خالی است.
همدانی که مدیر کل ارشادش به دنبال اجرای هر نوع کنسرتی بدون توجه به تمامی ذائقه ها پیش می رود و هر روز حاشیه ای برای این استان ساخته می شود.
مردم به اندازه کافی از حاشیه ها فراری هستند، آیا نمی شود در همدان نیز همجون سنندج به تمامی مخاطبان و تمامی سلیقه ها احترام گذاشت و یک کنسرت پر محتوا برگزار کرد؟ آقای مدیر کل باور کنید که مردم کنسرت اعلا می خواهند نه کنسرت کنسرو وارانه.یا علی بگو و چنین گام بردار تا رضایت آحاد را برای خود رقم بزنی نه اینکه تنها نیتتان ارائه آماری به بالادستی ها از اجرای کنسرت ها باشد.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان