آخرین اخبار

24. فروردين 1398 - 8:17   |   کد مطلب: 35272
معضل بیکاری همچنان عامل اصلی مهاجرت از تویسرکان است و حتی فرصت اقتصادی گردش مالی میلیاردی از خرید و فروش گردو هم نتوانسته به دلیل ضعف مدیریتی در برخی دستگاه ها این مشکل را حل کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ زمانی که از معتادان سوال پرسیده می شود که چرا به دام اعتیاد گرفتار شدید عمده آنان می گویند شغلی نیست تا سرگرم کار شویم.
زمانی که از مهاجرین می پرسیم که چرا مهاجرت کرده اید؟ عنوان می کنند در تویسرکان کار به سختی پیدا می شود.
می گویند در روند تثبیت جمعیت تویسرکان موفق بوده ایم، این را فرماندار تویسرکان گفته، نه یک مرتبه، نه دو مرتبه بلکه ده ها مرتبه.
مهاجرت در تویسرکان در سال های گذشته جمعیت آن را در حدود 30 درصد کاهش داده است، نبود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و به ویژه عدم ایجاد فرصت های شغلی و معضل بیکاری بر این میزان مهاجرت ها افزوده است.
مومیوند فرماندار تویسرکان عنوان کرده که در روند تثبت موفقیت آمیز عمل شده است، سوال اینجاست آیا این مسئله یک درد برای تویسرکان نیست؟  کارشناسان این روند تثبیت جعیت را از زوایای مختلف بررسی می کنند.

آیا تثبیت به منزله رفتن به سمت پیر شدن جمعیت را در پس پرده خود ندارد؟
جالب تر آن که آمار بیکاران شهرستان را آنانی که باید دقیق نمی دانند و همچنان جوانان بسیاری هستند که پس از فارغ التحصیلی به دلیل نیافتن شغلی متناسب با تحصیل خود فکر مهاجرت را در سر می پرورانند.
جلوگیری از مهاجرت زیرساخت های خاص خود از جمله ایجاد فرصت های شغلی مناسب، افزایش امکانات رفاهی و شهری و یا حتی روستایی را می طلبد.
آیا در همین شهر تویسرکان شهربازی وجود دارد؟ تا کی باید تویسرکانی ها تنها دلخوشیشان همین آب و هوا و باغ های سرسبز باشد؟ آیا امکانات رفاهی محدود به همین مسائل است، یا زیرساخت هایی دیگر از جمله بیمارستان و خدمات درمانی مناسب و پزشکان متخصص، آیا پس از سال ها وعده دولتی ها درباره بیمارستان جدید تویسرکان محقق شده است؟!
تویسرکان منطقه ای خوش آب و هوایی است و به ویژه به برخورداری از مناطق گردشگری و درختان گردویش می نازد، از اماکن تاریخی همچون قلعه اشتران که این روزها روند رو به تخریب خود را حفط کرده و به باد می رود که بگذریم به خرید و فروش گردو در آن می رسیم.
اقتصاد یک شهرستان حتی می تواند در گردش مالی سالانه آن حفظ شود، گردش مالی تنها و تنها از خرید و فروش گردو در تویسرکان ده ها میلیارد تومان است پس این شهرستان از نظر اقتصادی و سرمایه های اقتصادی مشکلی ندارد، مواد اولیه خوبی در حوزه های مختلف باغی، کشاورزی و معدنی هم که دارد، پس چرا فرصت های شغلی مناسبی در تویسرکان برای رفع معضل بیکاری ایجاد نشده و دیده نمی شود؟ 
آیا این مشکلات نشأت گرفته از سیاسی بازی ها و مدیریت ضعیف برخی از دستگاه های اجرایی نیست؟ کاش آنانی که باید به جای پرداختن به مسائل غیرضروری که ادارات زیردست هم می توانند انجام دهند وارد گود شوند و چاره ای اساسی برای رفع معضل بیکاری بیاندیشند.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان