آخرین اخبار

26. اسفند 1397 - 9:52   |   کد مطلب: 35312
خلف وعده دولتی ها در زمینه ارائه به موقع نهاده های مربوطه، عدم نظارات صحیح بر ارائه و توزیع کالاهای اساسی و اختلاف قیمت ها در برخی کالاها و مایحتاج سفره مردم از جمله مرغ، این روزها بر موج سواری سودجویان در آشفته بازار گرانی قیمت ها در شب عید می افزاید.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال توزیع مرغ به قیمت 14 هزار و 900 تومان در تویسرکان و اختلاف سه هزار و 500 هزار تومانی آن با برخی نقاط دیگر استان، گلایه ها و اعتراضات مردمی بالا گرفت، اینکه حتی چرا باید در اطلاعیه ای عنوان شود علت این اختلاف قیمت ها به عدم  هماهنگی و قراردادی با مرغداری های تویسرکان باز می گردد.

حال ماجرا از چه قرار است و کجای کار لنگ می زند و این روزها چرا باید عدم نظارت برنامه ریزی شده بر طبل بازار گرانی بکوبد و چرا تدبیرهایی که باید از ابتدا اندیشیده نشد، تا امروز برخی را ناامید کنند.

شنیده شده هفدهم اسفندماه سال جاری حدود یک هزار تن سویای دولتی یا همان یارانه ای برای تأمین نهاده های مرغداری ها به استان همدان ارائه می شود و می گویند تا 20 اسفند ماه فرصت جذب این مقدار سویا را دارید، متولیان امر به تعاونی ها و مرغداری های مربوطه ایم موضوع را اطلاع رسانی می کنند و می گویند به شرطی سویای دولتی به شما داده می شود که مرغ را به قیمت دولتی عرضه کنید، در این میان تنها تعدادی از مرغداری های سه شهرستان استان در این بازه زمانی کوتاه مرغ هایشان آماده کشتار است و پای قرارداد می رسند و می آیند.

منابع آگاه عنوان می کنند یکی از دلایل عدم حضور مرغداری های تویسرکان برای بستن این قرارداد نرسیدن سن مرغ برای کشتار در این بازه زمانی اندک بوده است و البته موضوع مهمتر نارضایتی های آنان از وعده های بی عمل دولتی ها درباره تأمین نشدن نهاده های دولتی سرموقع و به وقت است.

آنان معتقد هستند که بارها و بارها دولت وعده تأمین نهادها هایی از جمله کنجاله سویا و ذرت را به مرغداری ها داده و به وعده اش عمل نکرده است و به موقع نهاده ها تحویل داده نشده.

این مسئله تنها یک طرف ماجرا است، اگر کمی دقت کنیم، مشاهده می شود، به طور عمده زمانی که محصولی هم به صورت دولتی و هم آزاد در بازار ارائه می شود، زمینه های فساد، صف کشی و سوءاستفاده برخی را فراهم می سازد.

گاهی سودجویان در صف های طولانی می ایستند، مرغشان را تحویل می گیرند و باز به انتهای صف می روند و این روند آنقدر ادامه دارد تا شاید 50 کیلویی مرغ تهیه کنند و بعد آن را در بازار آزاد به فروش برسانند.

خلف وعده دولتی ها در زمینه ارائه نهاده های مربوطه، عدم نظارات صحیح بر توزیع و اختلاف قیمت ها این روزها بر موج سواری سودجویان در آشفته بازار گرانی قیمت ها در شب عید می افزاید.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان