آخرین اخبار

1. شهريور 1398 - 8:59   |   کد مطلب: 36284
نماینده سازمان فرهنگی و هنری اوج در همدان گفت: سه شهر تویسرکان، لالجین و ملایر به عنوان شهرهای جهانی و ملی ما در حال مطرح شدن است، از این رو اجرای برنامه سفیر آفتاب، فرصت مناسبی برای معرفی شهرهای ملی و جهانی استان همدان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شب گذشته تویسرکانی ها در محوطه آرامگاه حبقوق نبی(ع) میزبان گروه فرهنگی ـ هنری سفیر آفتاب بودند.

سفیر آفتاب ویژه برنامه فرهنگی ـ هنری است که از ابتدای سال تاکنون در هفت استان برگزار شده و این روزها استان همدان ایستگاه هشتم این گروه برای اجرای برنامه های متنوع است.

*نشاندن ظرفیت های بومی فرهنگی ـ هنری رسالت اولیه برنامه سفیر آفتاب

در این باره «رضا ینگیجه» نماینده سازمان فرهنگی و هنری اوج در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: ویژه برنامه فرهنگی ـ هنری سفیر آفتاب چند سالی است که توسط سازمان فرهنگی هنری اوج در جبهه فرهنگی انقلاب کشور در حال برگزاری است.

 وی اظهار کرد: به تصویر کشیدن فعالیت های فرهنگی هنری شهرستان و استان ها، یکی از رسالت هایی است که این برنامه بر عهده دارد تا بتواند ظرفیت های بومی شهرستان ها را در کنار دیگر فعالیت های فرهنگی ـ اجتماعی در قالب های هنری به مردم نشان دهد.

نماینده سازمان فرهنگی و هنری اوج در همدان افزود: در سال 98، همدان هشتمین استانی است که بعد از گذر از هفت استان میزبان برنامه سفیر آفتاب است و در چهار شهر تویسرکان، ملایر، لالجین و همدان برنامه ریزی شده تا این برنامه برگزار  شود.

* برنامه سفیر آفتاب فرصتی برای معرفی شهرهای ملی و جهانی استان همدان

ینگیجه تصریح کرد: سه شهر تویسرکان، لالجین و ملایر به عنوان شهرهای جهانی و ملی ما در حال مطرح شدن است از این رو یکی از دلایل انتخاب این سه شهر برای میزبانی برنامه سفیر آفتاب هم همین مسائل بود تا در کنار نشان دادن ظرفیت های فعالان هنری و فرهنگی مردم این شهرها، توانمندی های بومی و خاص هر منطقه را هم با پخش کلیپ هایی معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: بنا بر این است تا فعالان عرصه های مختلف حتی کارآفرینان هر شهرستان هم در این برنامه به مردم معرفی شوند.

*پویش کتاب قهرمان، راهی برای نشان دادن ظرفیت های نویسندگان همدانی

نماینده سازمان فرهنگی و هنری اوج در همدان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های جانبی در سال جاری برگزاری مسابقه کتاب قهرمان با رویکرد معرفی اساتید و نویسندگان حوزه انقلاب و شهدا همچون استاد حمید حسام و همرزم او حاج میرزا سلگی است تا در بستر ایجاد شده و با پویش کتابخوانی شهدا را هم بیشتر بشناسانیم.

ینگیجه اجرای سرود و موسیقی، استندآپ کمدی مسابقه فرهنگی و نورافشانی را برخی از بخش های پیش بینی شده در حین برگزاری برنامه سفیر آفتاب برشمرد.

*امسال، سال رشد و توانمندسازی  هنرمندان استان همدان است

مسئول کارگروه هنر و رسانه جبهه فرهنگی ـ اجتماعی انقلاب استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه امسال، سال رشد و توانمندسازی هنرمندان استان است، اعلام کرد: تا پایان سال جاری دو سه دوره آموزشی در حوزه های آموزش مستندسازی و موشن گرافی، کارگاه طراحی و گرافیک و نیز کارگاه هایی با موضوعات و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

به گزرش رودآور، ویژه برنامه فرهنگی ـ هنری سفیر آفتاب در چهار شب متوالی در شهرهای تویسرکان، ملایر، لالجین و همدان از 31 مرداد ماه در حال برگزاری است.شب گذشته این برنامه مورد استقال تویسرکانی ها قرار گرفت.

زنگنه

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان