آخرین اخبار

26. بهمن 1398 - 0:45   |   کد مطلب: 37057
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تویسرکان قطب تولید داروی غرب کشور شده، قطب تولید داروی کشور هم می شود، گفت: تولید دارو یعنی رفتن به سمت استقلال در داروسازی و در نهایت دور زدن تحریم های ظالمانه امریکا علیه ملت ما، که کار بزرگی است و باید به جد دنبال شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به طور قطع توجه به تولید داخل و تکیه بر دانش بومی از تأکیدات مکرر #رهبر_انقلاب است، حال این روزها تویسرکان را نه تنها با نام و آوازه گردو مرغوب و مبل ومنبت گلریزش می شناسند، بلکه به دلیل تولید انواع دارو در کشور شناخته شده است.

بومی سازی و تولید دارو در کشور می تواند زمینه صادرات و ارزآوری را بیش از پیش فراهم سازد و تویسرکان در این حوزه پیشرفت های قابل توجهی در چند سال اخیر داشته است.

در این باره «محمدمهدی #مفتح» نماینده مردم تویسرکان با تأکید بر اینکه تویسرکان با همت و تلاش بسیار قطب تولید داروی غرب کشور شد، قطب تولید کشور هم می شود، گفت: در این شهرستان در حال حاضر سه کارخانه داروسازی با نام های فاران شیمی، تدبیر دارو و هگمتان دارو فعال هستند.

وی اظهار کرد: شرکت های داروسازی این شهرستان شرکت هایی دانش بنیان هستند و به جرأت می توانیم بگوییم با آخرین علم روز دنیا، محصولات خود را تولید می کنند و حتی در برخی داروها تا 80 درصد نیاز کشور در این واحدها تولید می شود.

نماینده مردم تویسرکان افزود:  تولید دارو یعنی رفتن به سمت استقلال در داروسازی و در نهایت دور زدن تحریم های ظالمانه امریکا علیه ملت ما، که کار بزرگی است و باید به جد دنبال شود.

مفتح تصریح کرد:  تولید دارو از شاخصه های پیشرفت یک کشور است و ما با برنامه ریزی جامع و دقیق می توانیم به سمت توسعه خطوط واحدهای تولیدی دیگری برویم تا هم در حوزه داروسازی زمینه استقلال را فراهم سازیم و هم برای جوانان این شهرستان اشتغالزایی ایجاد کنیم.

فرماندار تویسرکان: نیمی از داروهای آرامش بخش کشور در تویسرکان تولید می شود

«سیدرسول #حسینی» فرماندار تویسرکان هم  با بیان اینکه نیمی از داروهای آرامش بخش کشور در این شهرستان تولید می شود، گفت: در سه کارخانه تولید دارو در تویسرکان، سالانه 120 میلیون انواع کپسول، شربت و قرص تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان