آخرین اخبار

24. فروردين 1399 - 0:58   |   کد مطلب: 37941
روزگار کرونایی گرچه طاقت همه را برده است، اما این بانوان بسیجی در تویسرکان هستند که برای خدمت رسانی به عنوان جهادگران عرصه سلامت در قالب رزمایش همدلی به میدان آمده اند تا با لبیک به منویات رهبر انقلاب برای خدمت رسانی به مردم واژه کمک مؤمنانه را تعبیر کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نقش زنان در جامعه اسلامی  به ویژه در صحنه های انقلاب چه در پیروزی نهضت امام خمینی(ره) و چه پس از آن در خط مقدم جبهه های نبرد حق علیه باطل و یا در پشت جبهه ها بر کسی پوشیده نیست.

زنان در تمامی صحنه های انقلاب حضوری پررنگ و اثرگذار داشته و دارند، روزگاری گردهم جمع می شدند و برای رزمندگان شال، کلاه، بلوز و انواع مواد غذایی تهیه می کردند و این روزها در روزگار کرونایی هم این زنان هستند که پا به پای مردان به میدان عمل آمده اند.برخی به عنوان مدافعان سلامت در بیمارستان ها و اورژانس ها همچون دکترها، پرستارها و یا بهیارها فعالیت می کنند و برخی دیگر در کارگاه های متعدد تولیدی از جمله کارگاه تولید ماسک فعالیت دارند.

رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان در  سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با تأکید بر اینکه مجموعه های درمانی جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار دادند، فرمودند: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید.

ایشان همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کردند که " چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا؛ که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را در ذهنها از امسال خواهد گذاشت. ما برای اینکه ارادتمان به امام زمان ثابت بشود، بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم. که عرض کردیم جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط است، عدل است و جامعه‌ی عزّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی مواسات. اینها را بایستی ما در زندگی خودمان تحقّق ببخشیم؛ به قدر امکان خودمان؛ این ما را نزدیک میکند. "

این مطلب نشان می دهد که جامعه مهدوی سراسر از مهربانی، همدلی، عطوفت و مهر برخوردار است.

همدلی؛ رمز عاشقی جهادگران سلامت برای تعبیرکمک مؤمنانه

و اما اینجا در تویسرکان حضور پررنگ بسیج جامعه زنان برای تولید ماسک قابل توجه است.حضوری که می تواند تعبیری از کمک مؤمنانه برای تحقق منویات رهبر انقلاب باشد.

در این باره «مرضیه نانکلی» فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از تلاش و لبیک این قشر از بسیج به همراه بسیج طلاب و بسیج فرهنگیان به منویات امام خامنه ای برای خدمت رسانی  به مردم خبر داد و گفت: کمک به هم نوع و خدمت رسانی به آحاد مردم یکی از اولویت های بسیج در همه زمینه ها محسوب می شود و همدلی، رمز عاشقی این جهادگران برای عمل به فرمایشان مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: در روزگار کرونایی هم بسیجیان تویسرکانی دست از تلاش و کوشش برنداشته و به تولید ماسک برای همشهریان خود اقدام کرده اند.

*تولید 70 گان و روزانه 5 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی در تویسرکان

فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان از تولید روزانه بین چهار تا پنج هزار ماسک در  یک کارگاه تولیدی در روستای کرزان خبر داد و افزود: در این کارگاه به طور ماینگین روزانه 15 بسیجی در قالب گروه های جهادی فعالیت می کنند.

نانکلی تصریح کرد: بانوان بسیجی که تمایل دارند در این کار خداپسندانه برای روزهای آتی حضور داشته باشند می توانند با شماره تلفن های 34938221 و یا 34938027 تماس بگیرند تا پس از هماهنگی های لازم از آنان نیز برای تهیه ماسک کمک بگیریم.

وی اظهار کرد: پایگاه بسیج خواهران در شهر سرکان نیز در روزهای گذشته در حدود 70 گان و هفت پک 9 تیکه ای به عنوان تجهیزات حفاظت فردی برای بیمارستان تویسرکان تولید و در اختیار آنان قرار داده است.

فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان ادامه داد: همچنین 100 پک بهداشتی توسط پایگاه باب الحوائج از حوزه شهیده سمیه(س) تهیه شد که در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

*مساجد پایگاهی امن برای تولید ماسک در چند روستا

نانکلی با اشاره به فعالیت بانوان بسیجی در مساجد برای کمک رسانی به اقشار کم برخوردار، عنوان کرد: در روستای قلعه قاضی بانوان بسیجی با رعایت نکالت بهداشتی گردهم جمع شدند و نه تنها برای پاسخگویی به نیاز اهالی روستا دست به تولید ماسک زده اند بلکه در این پایگاه مقاومت کمک های مردمی برای تهیه سبد غذایی و توزیع آن بین محرومان روستا جمع آوری می شود.

وی افزود: در روز نیمه شعبان نیز هفت هزار ماسک توسط بانوان بسیجیان در روستای سیدشهاب تولید و در نهایت بین اهالی روستا و روستاهای همجوار توزیع شد.

فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان به مسئله همکاری این قشر از بسیج با دیگر کارگاه های تولید ماسک در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: تعدادی از بانوان، جهادگرانه در کارگاه تولیدی آینه وند که در خیابان حافظ غربی واقع است نیز برای تولید ماسک دست به کار شده اند.

*پایگاه های بسیج، محلی برای جمع آوری کمک های مردمی

نانلی تأکید کرد: تنها تولید ماسک در دستور کار ما قرار ندارد بلکه سعی شده تا با اطلاع رسانی، تمامی پایگاه های مقاومت به محلی برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور رفع نیازمندی های محرومان جامعه تبدیل شود.

*رعایت نکات بهداشتی برای تهیه ماسک

«فاطمه حصارپرور» متخصص بیناسنجی به همراه همسرش مسئول کارگاه تولیدی ماسک در روستای کرزان است، وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تمامی نکات بهداشتی برای تهیه و تولید ماسک در این کارگاه رعایت شده و حتی آستین هایی نیز جدا دوخته شده و در اختیار بانوان بسیجی قرار می گیرد و آنان با ماسک و دستکش به طور کامل بهداشتی ماسک ها را تولید می کنند.

وی با بیان اینکه روزانه چندین مرتبه چرخ خیاطی ها و میزها ضدعفونی می شوند، اظهار کرد: ماسک های تولید شده در این کارگاه به صورت سه لایه و قابل شستشو است، به گونه ای که هر مصرف کننده می تواند تا چندین مرتبه از آن استفاده کند و با شستشو با آب گرم و صابون و بعد اتو، مجدد از آن استفاده کند.

حصارپرور افزود: ماسک های تولید شده در این کارگاه برای توزیع متمرکز به اداره صنعت و معدن تویسرکان تحویل داده می شود تا آنان مطابق با اولویت ها در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش رودآور؛ روزگار کرونایی گرچه سخت می گذرد اما این روزها هم می گذرد و آنچه در دل ها باقی می ماند همدلی های ایجاد شده بین آحاد مردم برای خدمت رسانی به همدیگر پس از ریشه کن شدن کرونا است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان