آخرین اخبار

31. فروردين 1400 - 8:32   |   کد مطلب: 39782
ابتکار عمل نیروهای انقلابی در نحوه برگزاری مراسم های متعدد از جمله عزاداری های منسجم محرم آن هم با تأکید بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، می تواند الگویی منحصر به فرد برای دیگر مراسم های مذهبی باشد، مردم روزه دار از ستاد ملی مبارزه با کرونا می خواهند تا از هم اینک به فکر طرح ریزی دستورالعمل های عملی، ثابت و به هنگام برای مراسم شب های قدر باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مردم روزه دار کشورمان با فرا رسیدن ماه رمضان و نزدیک بودن شب های قدر دلشان برای برگزاری مراسم های باشکوه این شب ها همچون سال های گذشته تنگ شده است، اما سایه شوم کرونا این امکان را گرفته که برنامه های مذهبی با آن شور و شعور برگزار شود.

* هیئت ها، الگوی بی نظیر در رعایت پروتکل‌های کرونایی برای مراسم های متعدد

با این وجود همین مردم مؤمن و ولایی در عزدارای های محرم نشان دادند می توان برنامه های مذهبی را با پایبندی محض به انجام پروتکل های بهداشتی اجرا کرد.

مسئله ای که آن روزها بر کسی پوشیده نبود و با ابتکار عمل نیروهای انقلابی در نحوه برگزاری عزاداری های منسجم در روزگار کرونایی، غوغایی تماشایی از شکوه حماسه حسینی در محرم امسال به تصویر کشیده شد و حسینیه ای به وسعت شهرها و کشورها شکل گرفت.

در آن روزها رفتار و عمل هیئتی ها نشان داد که باید در تمامی مراسم های مذهبی پروتکل های بهداشتی رعایت شود و این گونه هم شد.هر چند که ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکنون ثابت کرده از اتخاذ تصمیمی واحد، به هنگام و ثابت برای برگزاری مراسم ها عاجز است و مدام دستورالعمل های خود را تغییر می دهد.

*یکی نیست بپرسد کرونا تنها در مراسم های مذهبی است؟

در این بین خانم مالمیر یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: نمی دانم چرا نوبت به مراسم های مذهبی می رسد، با وجود آن که متولیان امر خوب می دانند مذهبیون دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند، اجازه برگزاری مراسم ها را نمی دهند!

وی اظهار کرد: این در حالی است که خودشان تصمیم ناصحیحی از جمله اجازه مسافرت در تعطیلات نوروزی را دادند و تا همین قبل از رمضان هیچ گونه برخوردی هم با بانیان برگزارکننده مجالس عروسی و عزا نداشتند!

*ضعف شدید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اعلام برنامه ای واحد و کامل درباره مراسم های مذهبی

بختیاری دیگر شهروند تویسرکانی هم عنوان کرد: همه مردم کشورمان و حتی جهانیان در ماه محرم مشاهده کردند که عزاداری های سالار شهیدان با چه نظم و انضباطی در سراسر ایران برگزار شد.

وی تصریح کرد: آن مراسم ها در محیطی باز و در فضای حیاط مساجد، حسینیه ها و یا تعدادی از مدارس برگزار شد، متولیان هیئت های مذهبی هم اگر فردی بدون ماسک تصمیم به محل برگزاری را داشت برای او ماسک تهیه کرده و محل نیز هر چند ساعت یک بار ضدعفونی می شد.

این شهروند تویسرکانی افزود: آن مراسم ها برگزار شد، اما باید بگوییم تمام ابتکار عمل دست خود همین بچه هیئتی ها بود، چرا که ستاد ملی مبارزه با کرونا به نظر در آن روزها برنامه های جامع و کامل درخصوص نحوه برگزاری مراسم ها نداشتند.

بختیاری تأکید کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اعلام برنامه ای درباره مراسم های مذهبی بسیار ضعیف عمل می کند، آن هم در حالی که بسیاری از کارشناسان به آنان راهنمایی های متعددی می کنند.

*ستاد ملی مبارزه با کرونا در اعلام دستورالعمل های بهداشتی لقمه را دور سر خود می چرخاند!

الوندی دیگر شهروند تویسرکانی هم از عملکرد ناصحیح ستاد ملی مبارزه با کرونا در بسیاری از تصمیم گیرها گلایه مند شد و گفت: این ستاد برای اعلام دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در خصوص برگزاری مراسم های مذهبی این دست و آن دست می کند.

وی اظهار کرد: این ستاد آنقدر لقمه را دور سر خود می چرخاند که کار از کار می گذرد و به طور عمده تصمیمات اتخاذی آنان دیرهنگام است، تا جایی که این روزها شاهد بالا رفتن آمارهای فوتی و مبتلایان به کرونا در کشور هستیم که می تواند اثر آن تصمیم اشتباه در اجازه مسافرت به شهرهای زرد در تعطیلات نوروزی باشد.

این شهروند تویسرکانی از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست: در فرصت باقیمانده تا شب های قدر بنشنند و با همفکری کارشناسان حوزه بهداشت و درمان چاره ای اساسی برای انجام مراسم های این شب های معنوی بیاندیشند.

به گزارش رودآور؛ مطالبات مردم روزه دار از ستاد ملی مبارزه با کرونا منطقی و به حق است، امید آن که در این فاصله زمانی باقی مانده تا شب های قدر این ستاد ضرورت اعلام دستورالعمل های عملی، ثابت و به هنگام را بر خود واجب بداند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان